معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام:
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام، گفت: بیماران زمینه‌ای، کودکان زیر 5 سال و کادر بهداشت و درمان که با بیماران سرو کار دارند در اولویت دریافت واکسن آنفولانزا هستند.
کد خبر: ۸۹۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 08 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ مهتاب شاهماری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام، گفت: بیماران زمینه‌ای، کودکان زیر 5 سال و کادر بهداشت و درمان که با بیماران سرو کار دارند در اولویت دریافت واکسن آنفولانزا هستند. 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۵٠ هزار دوز واکسن انفولانزا وارد کشور شد، افزود: در سال جاری این تعداد به 2 میلیون و 500 هزار دوز واکسن افزایش یافته که بعد از فیمت گذاری هفته آینده در سطح کشور توزیع می‌شود. 

معاونت غذا و دارو استان، بیان داشت: علاوه  بر این تعداد ۸ میلیون و ۵٠٠ دوز واکسن دیگر نیز برای واکسیناسیون عموم مردم وارد کشور می‌شود؛ تا پایان سالجاری مجوز تولید واکسن داخلی صادر و  وارد بازار می‌شود.

شاهماری ادامه داد: در شرایط کنونی اگر استفاده از ماسک،  فاصله گذاری اجتماعی و  شستشوی دست‌ها رعایت شود زمینه آلودگی به بیماری آنفولانزا کمتر است، زیرا این بیماری نسبت به ویروس کرونا شیوع چندانی ندارد.

وی با بیان اینکه واکسن آنفولانزا بر اساس اولویت توزیع می‌شود، اضافه کرد: پس از شناسایی بیماران خاص و زمینه‌ای این واکسن همراه با سایر داروها در سطح داروخانه هلال احمر و داروخانه شیمی درمانی بیمارستان شهید مصطفی شهر ایلام توزیع و در اختیار این افراد نیازمند قرار خواهد گرفت. 

شاهماری خاطر نشان کرد: مصرف این واکسن از اواسط شهریور ماه  تا اواخر مهرماه و  در هر زمانی که امکان تعریف واکسن وجود داشت، توصیه می‌شود./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار