- با تلاش شبانه روزی مدیران و کارشناسان فنی مخابرات منطقه کردستان و تیم تحقیق و توسعه شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید سازنده مودم UTEL امکان همسان‌سازی مودم‌های ONT ساخت داخل با OLT‌های خارجی صورت پذیرفت.
کد خبر: ۸۹۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 09 September 2020
به گزارش روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در طرح FTTH با تکنولوژی GPON موضوع تطابق مودم انتهایی مشتری یا اصطلاحاً ONT با سوئیچ سمت اپراتور یا همان OLT موضوعی است که به دلیل انحصارطلبی تولید کنندگان خارجی تجهیزات بر خلاف استاندارد ITU برای لزوم تطابق ONT با OLT، مانند آنچه در استاندارد تطابق مودم‌های سیم مسی DSL با MSAN صورت می¬گیرد، اپراتور‌های مخابراتی را با مشکل مواجه می‌کند. ضرورت تهیه ONT از همان برند OLT را به عنوان تنها راه حل در پیش روی آن‌ها می‌گذارد. این مسئله در شرایط اقتصادی جاری کشور یک چالش جدی بوده که در تطبیق تجهیزات OLT هواوی موجود در شبکه کشور با ONT مدل UTEL که تولید شرکت ایرانی ارگ جدید می‌باشد، نمایان شد و موجب توقف خدمات در بسیاری از استان‌ها به دلیل عدم وجود ONT شرکت خارجی در کشور در یکی دو سال قبل گردید. با بررسی‌های مجدانه، خلاقانه و تلاش شبانه روزی کارشناسان فنی مخابرات منطقه کردستان و تیم تحقیق و توسعه شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید سازنده مودم UTEL، برای اولین بار در کشور راهکار حل مشکل برای تطابق این تولید داخلی با تجهیزات خارجی موجود در شبکه پیدا شد، به نحوی که با تغییر در فریم¬ور OLT‌های برند هواوی و همچنین انجام عملیات نرم افزاری بروی فریم¬ور ONT و تجهیزات مورد اشاره امکان همسان سازی مودم‌های ONT با برند UTEL با OLT‌های ۵۶۰۰T و ۵۶۰۸T برند هواوی میسر گردید و عملا امکان ارائه سرویس به مشترکین FTTH عملیاتی شد و با رفع مانع ارائه سرویس، به عنوان یک راهکار عمومی در سطح کشور مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفت و کماکان نیز استفاده می‌شود.
این موضوع با حمایت مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و به عنوان یک دستاورد همکاری نزدیک صادقانه و صمیمانه شرکت تولیدکننده داخلی و اپراتور بزرگ کشور به جای عدم اطمینان به تولیدکنندگان داخلی و ایجاد یاس و ناامیدی در توان داخلی کشور در سالی که به نام سال جهش تولید نام گرفته جای امیدواری است.
 
منبع : پانا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار