رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با توضیح این که احتمال تغییر در برنامه اعلام شده از سوی مسؤولان عالی رتبه هم وجود دارد گفت: وضعیت فعلی در این چند روز سپری شده از آغاز سال تحصیلی، تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و با ابلاغ وزارت آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۸۹۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۳ 11 September 2020

به گزارش تابناک قم، غلامرضا رضایی با بیان این که آموزش و پرورش در سال جاری و همانند سال گذشته نیازمند همیاری و همکاری خانواده ها در امر تربیت و آموزش دانش آموزان عزیز است خاطرنشان کرد: خانواده های قمی نیز از آغاز سال تحصیلی جدید در رعایت پروتکل های بهداشتی و همراهی با دانش آموزان خود پیشقدم بوده اند.

وی افزود: متوسط حضور دانش آموزان در این چند روز سپری شده از آغاز سال تحصیلی حدود 40 درصد است که البته این درصد شامل مدارس روستایی استان نیز هست، آن جا که بر اساس گزارش های رسیده، تقریبا همه دانش آموزان روستایی استان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس حاضر شده و در کلاس های حضوری شرکت کرده اند.

رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش قم همچنین با اشاره به این که کلاس های برگزار شده از آغاز سال تحصیلی در دو گروه الف و ب ساماندهی شده اند اظهار کرد: هر دانش آموز قمی که به هر دلیل و از جمله به دلیل نگرانی والدین، فرصت حضور در مدرسه و آموزش حضوری را پیدا نکند، می تواند با هماهنگی مدیر واحد آموزشی خود، از آموزش مجازی در بستر «شاد» (شبکه اجتماعی دانش آموزی) بهره مند شود.

وی اضافه کرد: البته اگر به هر دلیلی مانند قطعی یا کُندی اینترنت، در نقطه ای از استان امکان استفاده دانش آموزان از کلاس های حضوری و مجازی نیز فراهم نباشد، پیش بینی شده تا دانش آموزان آن منطقه بتوانند ضمن استفاده از برنامه های آموزشی شبکه های مختلف تلویزیونی، از لوح های فشرده آموزشی، درسنامه ها و جزوه های تهیه شده بهره گیرند تا امور تعلیم و تربیت آن ها تعطیل نشود.

رضایی ادامه داد: به هر حال شرایط این بیماری همه گیر به گونه ای است که ممکن است ادامه دار باشد و از این رو باید راه های پیشگیری از آن را نهادینه و فرهنگ سازی کنیم.

رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش قم با توضیح این که احتمال تغییر در برنامه اعلام شده از سوی مسؤولان عالی رتبه هم وجود دارد گفت: وضعیت فعلی در این چند روز سپری شده از آغاز سال تحصیلی، تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و با ابلاغ وزارت آموزش و پرورش به همه ادرات کل استان ها بوده و خود استان قم دخالتی در این شیوه نداشته است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس در قم مبنی بر اینکه «وضعیت فعلی یعنی تلفیق شیوه حضوری و مجازی سبب افزایش زحمت کادر مدارس و اعتراض برخی از آن ها شده، چه تدبیری باید برای آن اندیشید؟» بیان داشت: قطعا این شیوه برای کادر آموزشی، معلّمان و دانش آموزان ما سختی هایی خواهد داشت، اما در عین حال همه می دانند که این عزیزان همواره دلسوز و ایثارگر بوده اند و این دشواری ها را تحمل می کنند.

«دشوار بودن رعایت پروتکل ها توسط دانش آموزان مقطع ابتدایی» نکته دیگری بود که خبرنگار فارس از رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش قم پرسید و وی پاسخ داد: به هر حال تصمیم نهایی این بوده که اعلام شده و فکر می کنیم با تدابیر دیده شده در زمینه رعایت بهداشت، جای نگرانی نیست.

رضایی در پایان تصریح کرد: توصیه ما این است که دانش آموزان قمی نگران آموزش خود نباشند، چراکه علاوه بر امکان انتخاب آموزش حضوری یا مجازی بر بستر «شاد»، امکان استفاده از محتواهای تولید شده از دروس مختلف مقاطع تحصیلی نیز وجود دارد که این محتواها برای مقطع ابتدایی به همت «استودیو الفبا» روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان و همچنین برای مقطع متوسطه اول و دوم با تلاش همکاران اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه آموزش و پرورس استان تولید شده و در دسترس است، در عین حال که برخی از مدارس استان نیز گروه هایی را برای آموزش بهتر دروس تخصصی تشکیل داده و فعالیت هایی در این زمینه داشته اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار