مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان خبر داد:
پیش از ظهر امروز سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان از انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان و معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه بیت المقدس این استان در راستای اهداف سند چشم انداز و سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت بهره مندی مستمر و نهادمند از خرد جمعی و ارتباط و همکاری بین موسسات علمی، آموزشی، پژوهشی و ... در راستای ارتقاء کمی و کیفی هدف‌ها و برنامه‌های مشترک خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ 12 September 2020
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان؛ پیش از ظهر امروز سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان از انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان و معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه بیت المقدس این استان در راستای اهداف سند چشم انداز و سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت بهره مندی مستمر و نهادمند از خرد جمعی و ارتباط و همکاری بین موسسات علمی، آموزشی، پژوهشی و ... در راستای ارتقاء کمی و کیفی هدف‌ها و برنامه‌های مشترک خبر داد.
سید جمیل احمدی در آئین انعفقاد این تفاهم نامه همکاری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و استفاده از تولیدات داخلی به عنوان ارزش اسلامی و ملی با بهره گیری از نظام آموزشی و تبلیغی کشور گفت: بر این اساس و همچنین در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکرد جهادی، اهمیت رسالت فرهنگ سازی در امر مهارت آموزی و توانمند سازی نیروی انسانی به روشنی نمایان است.
وی همچنین با تبیین اهداف و برنامه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اظهار داشت: ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد جویای کار می‌تواند در این افراد علاوه بر ایجاد اعتماد به نفس منجر به ایجاد اشتغال مولد و پایدار در میان این قشر از جامعه شود.
احمدی با اشاره به این که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای براساس تقاضای بازارکار در جامعه می‌باشد گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند نقش موثری در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) داشته باشد که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با ارائه آموزش‌های مهارتی براساس تقاضای بازار با هدف کمک به معیشت و اقتصاد خانواده‌های ایرانی و حمایت از تولیدات داخلی توانسته است گامی موثر در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بردارد.
این مقام مسئول هدف از انعقاد این تفاهم نامه را گسترش همکاری‌های آموزشی مهارتی به جوامع حاشیه‌ای و کم برخوردار و ایجاد زمینه مناسب جهت ایجاد هماهنگی به رده‌ها و شهرستان‌ها به منظور شناسایی و احصاء نیازمندی هر پایگاه مقاومت بسیج در محلات به منظور آموزش‌های لازم را برشمرد.
سید جمیل احمدی برنامه ریزی واجرای دوره‌های آموزشی براساس نیازسنجی انجام شده توسط معاونت بسیج، پذیرش متقاضیان معرفی شده از طرف معاونت بسیج، ثبت مشخصات کارآموزان در پورتال جامع آموزشی، اجرای دوره‌های آموزشی بر اساس استاندار‌های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، برگزاری آزمون‌های ارزشیابی پایان دوره، اعطای گواهینامه پایان دوره به قبول شدگان در آزمون، حداکثر یک ماه پس از آزمون عملی، تکرار حداکثر دو دوره آموزشی در هرسال برای هر استاندارد، مشارکت در خصوص نظارت و بازرسی از کارگاه‌های آموزش و تهیه بانک اطلاعات کارآموختگان را از جمله تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در این تفاهم نامه همکاری برشمرد.
در ادامه سرهنگ پاسدار مهدی بنده مرادی معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه بیت المقدس استان کردستان نیز با تاکید بر اهمیت آموزش‌های مهارتی، نقش آموزش ها‌ی مهارتی را در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار مهم برشمرد و خواستار تعامل و همکاری بیش از پیش این معاونت با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان شد.
سرهنگ بنده مرادی بهره گیری از پتانسیل و امکانات معاونت بسیج، اعلام تقویم آموزشی مورد توافق هر سه ماه یکبار حداکثر ۴۵ روز قبل از شروع هر فصل، معرفی فراگیران به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مطابق تقویم آموزشی مورد توافق، همکاری در تامین مربی واجد شرایط آموزش مطابق مقررات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، نیاز سنجی آموزش‌های مورد نیاز متقاضیان در راستای ارتقاء مهارت حرفه‌ای، همکاری در تامین کارگاه آموزشی و فضای مورد نیاز آزمون بر اساس استاندارد‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را از جمله تهعدات اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در این تفاهم نامه همکاری ذکر کرد.
شایان ذکر است این تفاهم نامه همکاری با حضور سرهنگ پاسدار مهدی بنده مرادی معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه بیت المقدس و سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان منعقد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار