کد خبر: ۹۰۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 17 September 2020

 

فرماندار مهریز: بخشی از آموزش‌ها با فضای مجازی پیگیری می‌شود

یزد- ایرنا- فرماندار مهریز گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون، مقوله تعلیم و تربیت با توجه به اهمیت آن هیچگاه متوقف نشده است و بخشی از آموزش ها به دانش آموزان با استفاده از ابزارهای نوین علمی در فضای مجازی ارایه و پیگیری می شود.

رضا زارع زاده مهریزی چهارشنبه شب در جمع تعدادی از فرهنگیان و دانش‌آموزان شهرستان افزود: این ویروس موجب تعطیلی ناخواسته و طولانی‌ مدت مدارس و مراکز آموزشی شده اما جریان آموزش هیچگاه متوقف نشده است. 

وی ادامه داد:  اگرچه دانش‌آموزان در خانه‌ حضور دارند اما جریان یادگیری در همان مکان و با روش‌های مختلف در حال پیگیری است و باید فرهنگیان از فضای مجازی و رسانه‌ها به نحو مناسب از آن استفاده کنند.

این مسوول اظهار کرد: البته آموزش غیرحضوری مدت‌هاست در جوامع پیشرفته متداول شده است و شاهد افزایش تمایل به سمت آموزش مجازی از سوی افراد هستیم و باید با مدیریت صحیح در کنار برنامه‌های حضوری اقدام موثر در این مورد صورت گیرد.

زارع زاده مهریزی تصریح کرد: آموزش از راه دور به سبب اینکه در منزل و یا محل مورد نظر دانش‌پذیر انجام می‌گیرد این امکان را برای علم‌آموز مهیا می‌سازد که بتواند با آرامش و تمرکز بیشتر به یادگیری دروس بپردازد.

با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ از ۱۵ شهریور ماه جاری، ۱۲ هزار دانش‌آموز در ۱۰۷  واحد آموزشی مناطق روستایی و شهری مهریز مشغول تحصیل شدند و مرکز این شهرستان  ۵۵ هزار نفر ی در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد .

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( چهارشنبه) گفته بود که با فوت ۱۷۹ بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۲۳ هزار و ۶۳۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۹۸۱ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۷۲۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید- ۱۹ در کشور به ۴۱۰ هزار و ۳۳۴ نفر رسید.

به گفته وی تاکنون ۳۵۲ هزار و ۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۸۲۷ نفر از افراد  بدحال تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون سه میلیون و ۶۴۱ هزار آزمایش تشخیص این ویروس انجام شده است.

لاری افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار