مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از زندانیان سنندج در تاریخ چهارشنبه 19 شهریور 1399 برگزار شد .
کد خبر: ۹۰۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 26 September 2020
براساس گزارش روابط عمومی انجمن حمایت زندانیان شهرستان سنندج، در اجرای دعوت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان جلسه‌ی مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت زندانیان سنندج در ساعت ۱۷:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۹۹/۰۶/۱۹ با حضور امام جمعه سنندج، مدیرکل زندان‌ها، مدیرکل کمیته امداد امام (ره)، خیرین و معتمدین شهر و سایر اعضاء هیئت مدیره، با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید در محل سالن کنفرانس اداره کل زندان‌های استان کردستان تشکیل و برگزار گردید. در این جلسه جباری دادستان عمومی و انقلاب و ریاست هیئت مدیره انجمن: ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه و ارائه گزارش از عملکرد یکساله گذشته‌ی این انجمن به بررسی مشکلات و ارائه راهکار‌های مناسب به منظور توجه بیشتر عموم مردم به مشکلات خانواده‌های نیازمند زندانیان و لزوم حمایت همه جانبه از این قشر آسیب پذیر، بهبود وضعیت زندانیان و خانواده‌های آن‌ها پرداختند.



جباری انجمن حمایت زندانیان شهرستان سنندج را در زمینه فعالیت و ارائه خدمات به مددجویان، در سطح کشور کم نظیر دانست و بیان داشت انجمن مرکز استان در جهت دهی به سایر انجمن‌های استان باید نقش هدایت گر را داشته باشد، توزیع گوشی توسط انجمن خود اقدامی مهم و بدیع در بین انجمن‌های کشور است؛ و در همین راستا مقرر شد این انجمن ۱ _ با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه و برگزاری غیرحضوری کلاس‌های درس از طریق فضای مجازی، جهت بهرمندی سایر فرزندان محصل تحت پوشش از شبکه‌های آموزشی (شاد)، نسبت به تهیه گوشی‌های هوشمند برای جلوگیری از افت تحصیلی آنان اقدام نماید. ۲_ تثبیت منابع درآمدی پایدار برای انجمن و پیگیری مجوز‌های لازم برای آموزشگاه تعلیم رانندگی پایه یکم و دوم، احداث پمپ بنزین بعنوان طرح‌های آتی انجمن در جهت گسترش سطح خدمات رسانی به مددجویان ۳_سرمایه گذاری و رایزنی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان در جهت حرفه آموزی به خانواده زندانیان در ایجاد مشاغل آزاد و زود بازده.



در ادامه جلسه فتحی مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان: با بیان رسالت انجمن عنوان نمودند انجمن مؤسسه‌ای خوددرآمدزا و فاقد بودجه دولتی است که هدف اصلی آن حمایت از خانواده زندانیان و رفع مشکلات مادی و معنوی آنان است. فتحی حضور مسئولین و معتمدین در جلسات انجمن حمایت زندانیان را بعنوان گام اول در جهت ایجاد راهکار‌های جدید در جهت حمایت از این خانواده‌ها دانست و عنوان داشتند قانون شکنی و هنجار شکنی فرد زندانی با برخورد قاطع دستگاه قضائی انجام می‌شود و نباید بر خانواده آنان از لحاظ مادی، معنوی و شخصیتی گزندی وارد شود و انجمن سرپرستی این خانواده‌ها را در نبود نان آور خانواده با حفظ کرامت و انسانیت تأمین می‌نماید.
فتحی در ادامه سخنان از همکاری‌های اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در جهت یاری رساندن به انجمن حمایت زندانیان تشکر و قدر دانی نمودند.



حاج ماموستا رستمی امام جمعه سنندج: زندان را در نظام اسلامی یک مرکز و دستگاه انسان ساز معرفی نمود و بیان داشت: رسالت زندان‌ها کاهش آسیب‌ها در جامعه بشری است. در ادامه سخنان، ایشان به اهمیت و جایگاه نیکی و احسان، دستگیری از نیازمندان، رفع حوایج مؤمنین اشاره و اظهار داشتند از برترین عبادتها، رفع غم و اندوه از مؤمنان و حلّ مشکلات و رفع نیاز‌های آنان است. همانگونه که امام حسین (ع) سید الشهدا درباره گرفتاری و مشکلات جامعه اسلامی می‌فرمایند:هرکس گره‌ای از مشکلات مؤمنی باز کند و مشکلش را برطرف نماید، خداوند متعال مشکلات دنیا و آخرت او را اصلاح می‌نماید. ما نیز باید پیام و سخنان بزرگان دین را سرلوحه کار خود قرار داده و انجمن حمایت از زندانیان می‌تواند گوشه‌ای از گرفتاری‌های خانواده زندانیان را برطرف سازد که این مهم مستلزم حمایت احاد جامعه از همچون مؤسساتی است.



در این جلسه پس از قرائت و تائید صورت‌های مالی منتهی به پایان سال ۹۸ توسط بازرسان مجمع، از میان ۴ نفر کاندیدای سمت بازرسی، آقایان ۱_ فرهاد امینی ۲_ ابوتراب لطفی بعنوان بازرسان مجمع برای سال مالی ۱۳۹۹ انتخاب و برگزیده شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار