احمد فعله گری:
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: مناطق شهری به صورت ۱۰۰ درصدی از نعمت گاز بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۹۰۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ 27 September 2020
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک در کردستان، احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در نشست با خبرنگاران استان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد شهدای دوران دفاع مقدس بیان کرد: گاز تولید شده در کشور اغلب در مناطق جنوبی وجود دارد و جهت رسیدن به استان کردستان باید از خطوط انتقال استفاده شود.
او با بیان اینکه خط ششم و‌نهم سراسری که امسال افتتاح شد به صورت مستقیم گاز را از عسلویه به شمال غرب جهت صادرات انتقال می‌دهد افزود: از جمله اهمیت این خط انتقال گاز، ایجاد پایداری گاز در استان کردستان است و همچنین امکان ایجاد صنایع پرمصرف را در استان فراهم می‌سازد.
فعله گری با بیان اینکه تاکنون در استان کردستان ۱۱ هزارو ۱۱۶ کیلومتر شبکه گذاری گاز انجام شده است بیان کرد: گاز رسانی در کردستان به علت صعب‌العبور بودن مسیر‌ها علل الخصوص در روستا‌های کردستان سخت است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به اینکه در سال ۹۹ بیش از ۱۵۸ هزار و۵۸۰ علمک در مناطق شهری و در روستایی کردستان نصب شد یادآورشد: در مجموع تاکنون ۲۷۶ هزار علمک در کردستان نصب شده است.
فعله گری ادامه داد:: در حال حاضر ۵۴۳ هزارو ۸۵۱ مشترک گاز در استان در بخش‌های مختلف در کردستان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.
فعله گری با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱ شهر در استان به شبکه سراسری گاز متصل هستند بیان کرد: میزان نفوذ پذیری گاز در مناطق شهری کردستان ۱۰۰ درصد است.
او یادآور شد: از هزارو ۶۲۳ روستای دارای سکنه در استان هزارو ۳۳۴ مورد آن‌ها تحت پوشش گاز طبیعی هستند که ۳۸ مورد از این روستا‌ها امسال گازرسانی در آن‌ها صورت گرفت.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ضریب نفوذ گاز در روستا‌های کردستان را تاکنون ۹۲/۵ عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر۵۲ جایگاه سی ان جی در کردستان وجود دارد که ۷ درصد مصرف گاز استان را به خود اختصاص داده اند.
احمد فعله گری با بیان اینکه در مجموع ۲ هزارو ۴۳۸ واحد صنعتی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند افزود: سال گذشته ۲۲۴ واحد صنعتی و امسال نیز ۵۳ واحد دیگر گازرسانی شدند.
فعله گری گفت: هزارو ۵۵۸ روستا در کردستان قابلیت گازرسانی دارند که تاکنون به هزارو ۳۳۴ مورد آن‌ها گازرسانی صورت گرفته و ۹۱ روستای دیگر باقی مانده است.
وی افزود:سالانه ۳ میلیارد متر مکعب گاز در استان کردستان مصرف می‌شود که بیشترین مصرف آن در بخش خانگی و به میزان ۵۰ درصد است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پایان مراسم گفت: در نیروگاه برق سنندج نیز روزانه ۳ میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌شود که ۳۰ درصد مصرف گاز استان را شامل می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار