سرهنگ برزو مرادی:
رئیس پلیس راهور استان کردستان گفت: تمامی گواهینامه‌ها تجمیع شده و از این پس تنها یک گواهینامه با شرح کاربردی برای اشخاص صادر می‌گردد.
کد خبر: ۹۰۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ 27 September 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان، برزو مرادی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه وظایف راهور در دو قسمت انتظامی و ستادی قسم می‌شود، اخاطر نشان کرد: در دو حوزه انتظامی و ستادی تلاش بر آن است که خدمات در بالاترین سطح ممکن به شهروندان ارائه شود
وی با ذکر اینکه حدود ۱۰۰ درصدِ تصادفات ناشی از تخلف اشخاص است، اضافه کرد: هر چقدر مردم قوانین را رعایت کنند، میزان تصادفات کاهش خواهد یافت
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کردستان با بیان اینکه کاربران ترافیک بایستی اشتباهات و خطای دیگران را جبران کنند، تصریح کرد: این دقت و پیش‌بینی میزان تصادفات را به شدت کاهش داد.
وی با ذکر اینکه روان‌سازی و انتظام‌بخشی ترافیک از جمله رسالت‌های پلیس راهور است، گفت: پلیس در بحث اعمال قانون ورود می‌کند.
مرادی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال میزان تصادفات خسارتی که منجر به ترسیم کروکی شده ۱۱ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: از تعداد متوفیان ۵۲ درصد عابر و ۱۱ درصد راننده و مابقی رانندگان موتورسیکلت و سایر بوده است.
وی با ذکر اینکه ۷۲ درصد مقصرین تصادفات سواری است، افزود: عدم توجه به جلو مهمترین علت تصادفات است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کردستان با تأکید بر اینکه عدم رعایت حق تقدم در رتبه دوم تصادفات قرار دارد، خاطرنشان کرد: فراوانی سن رانندگان ۲۵ تا ۳۴ سال ۳۶ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.
وی با اذعان به اینکه در امورات صرف خدماتی پلیس راهور در مراکز تعویض پلاک خدمات‌دهی دارد، یادآور شد: تعداد سه غرفه به پنج غرفه فعال تعویض پلاک افزایش یافته است.
مرادی با اعلام اینکه ۳۲ آموزشگاه رانندگی فعال در استان وجود دارد، افزود: آموزشگاه پایه ۱ و پایه ۲ نیز در استان راه‌اندازی می‌شود.
وی با اعلام اینکه حدود ۹ هزار و ۶۶ گواهینامه صادر شده است، گفت: تمامی گواهینامه‌ها تجمیع شده و تنها یک گواهینامه با شرح کاربردی برای اشخاص صادر می‌شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کردستان با ذکر اینکه ستاد مقابله با کرونا جریمه‌هایی را برای خودرو‌هایی که در شرایط قرمز کرونا سفر غیرضروری داشتند، صادر کرده است، گفت: به تشخیص کارشناسان، افرادی که مسافرت‌هایشان ضروری بوده و آن را با ارائه شواهد و مدارک پیگیری کرده‌اند، جرایم و توقیفات آنان رفع شد.
وی با ذکر اینکه تعداد خودرو‌های نوشماره طی شش ماه نخست امسال ۱۱۳۰ مورد بوده، تصریح کرد: ۳۹ هزار و ۷۰۰ مورد انتقال سند خودرو داشتیم که بیشترین علت مراجعه به مراکز تعویض خودرو بوده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کردستان با اعلام اینکه ۱۹۳ دستگاه موتورسیکلت نوشماره داشته‌ایم، ادامه داد: ۳۳۵ مورد تعویض پلاک موتورسیکلت در استان لحاظ شده است.
وی با اشاره به اینکه پاسخ استعلامات قضایی یا به صورت مستقیم بوده و یا از طریق سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان کسب می‌شود، خبر داد: پس از شیوع کرونا، این پروسه به صورت الکترونیکی انجام و دیگر نیازی به مراجعه حضوری ارباب رجوع نیست.
مرادی ترخیص را دیگر وظیفه پلیس راهور دانسته و ادامه داد: بر اساس کنترل راهور ناجای کشور، استان کردستان به عنوان استان برتر در این حوزه معرفی شده و تنها دو مورد ترخیص دستی از ۱۰۰ مورد داشته‌ایم.
وی با اذعان به اینکه از تاریخ هشتم مهرماه هیچ شخصی بدون نوبت دهی به مراکز تعویض پلاک راه داده نمی‌شوند، گفت: فروشنده و خریدار باید همزمان در مرکز حضور یافته و در نوبت مشخص شده نسبت به پیگیری درخواست خود اقدام کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کردستان با درخواست اینکه افراد فروشنده و خریدار بدون داشتن فرد همراه به مراکز مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: حضور به موقع در محل می‌تواند در سرعت‌بخشی به دریافت خدمات، تأثیرگذار باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه با کسانی که کشف حجاب کامل در خودرو دارند بنا به قوانین امنیت اخلاقی برخورد می‌شود، در خصوص وجود سرعت‌گیر‌ها نیز توضیح داد: جهت بالا رفتن فرهنگ ترافیک همکاری تمام کاربران الزامی است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کردستان یکی از راهکار‌های ارتقاء این فرهنگ را استفاده از سرعت‌گیر‌ها دانست و گفت: تلاش می‌شود از طریق شورای ترافیک نسبت به استانداردسازی این سرعت‌گیر‌ها اقدام کرد.
وی با ذکر اینکه شیشه‌های دودی مشمول جریمه می‌شوند، گفت: خلافی‌ها به صورت قسطی شده و در اعیاد غدیر و قربان وسایل نقلیه‌ای که در پارکینگ بودند و بالای یک میلیون تومان خلافی داشتند مشمول طرح قسط‌بندی شدند.
مرادی با اعلام اینکه در ساماندهی وانت‌های میوه فروش قرار بر تعیین ۴ نقطه توسط شهرداری بود که این مهم کماکان محقق نشده است، گفت: ظرفیت معابر استان پاسخگوی میزان تقاضا نیست و به همین خاطر بروز ترافیک در بسیاری از معابر گریزناپذیر است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان کردستان با قدردانی از همکاری اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ ترافیک، خاطرنشان کرد: در زمینه کاهش ترافیک تمامی دستگاه‌های ذیصلاح دخیل می‌بایست وظیفه خود را به انجام رسانده تا بتوان نسبت به کسب نتیجه مناسب امیدوار بود.
عکاس : عرفان کرمی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار