رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند :واکنش خباز به حواشی مجلس: نماینده انقلابی باید جنوب شهر زندگی کند / توصیه قابل تامل مطهری به وزارت خارجه و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۰۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰ 29 September 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.


رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
نمی‌توان به مردم گفت خرید نکنید

ابراهیم نکو، نماینده و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در دوره نهم در گفت‌وگو با «آزادی» گفت: «وضعیت اقتصادی کشور به نحوی است که گویی بازار به حال خود رها شده و مدیریت بازار و عرضه و تقاضا به عواملی غیر از دولت و دستگاه‌های نظارتی واگذار شده است. در خیلی از حوزه‌ها مثل مسکن، خودرو و ... گویی اصلا دولت، مجلس و دستگاه‌های نظارتی هیچ وظیفه‌ای به عهده ندارند و این وظیفه تماما به عهده عواملی خارج از این مجموعه‌ها که همان دلالان و مفسدان اقتصادی هستند، گذاشته شده است.»وی افزود: «در چنین وضعیتی اولین نتیجه‌ای که مشاهده می‌شود، افزایش نگرانی مردم است. به خاطر همین نگرانی هم شاهد این هستیم که مردم به جای سکوت و کاهش تقاضا در واکنش به گرانی، برای خرید بیشتر هجوم می‌برند و خودشان نیز به نوعی صحنه‌گردان و عامل افزایش گرانی می‌شوند».


این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه با تاکید بر اینکه «این گروه از مردم که دنبال خرید بیشتر هستند و از لحاظ روانی به جامعه فشار می‌آورند و موجب افزایش صف‌های خرید می‌شوند. همین است که شاهدیم هر کسی در حد توان خود برای خرید مایحتاج خود اقدام می‌کند. در واقع وقتی که مردم می‌بینند قیمت خودرو، سکه، مسکن و به صورت لحظه‌ای و روزانه افزایش می‌یابد، این روند افزایشی را به سایر کالاها تعمیم می‌دهند و نتیجه همین می‌شود که شاهدیم. یعنی تقاضا زیاد می‌شود، توازن بهم می‌خورد و عرضه نیز از آنجا که با محدودیت مواجه است، موجب افزایش قیمت می‌شود».این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به اینکه چطور می‌توان به مردم در این شرایط توصیه کرد که در مقابل این حجم از گرانی، اقدام به خرید نکنند؟ گفت: «متاسفانه مردم به خاطر شاهد بودن شعارهای پوچ و توخالی درخوص تنظیم بازا و کنترل قیمت و اینکه هر وقت جمله‌ای درباره کاهش و ثبات شندیند، نتیجه عکس دیده‌اند؛ اعتمادی ندارند. این یک حقیقت غیرقابل کتمان است و برای همین وقتی شاهد افزایش قیمت دربرخی کالاهای مصرفی هستیم، مردم برای خرید بیشتر هجوم می‌برند. این واکنش در جهان و در قواعد اقتصاد نامتعارف است و عموما مردم در جهان از گرانی استقبال نمی‌کنند لذا مشاهده آن در کشور ما یک درد جدی است و باید برای مسئولان نیز هشدار باشد».وی افزود: «ادامه وضعیت و رویه فعلی می‌تواند به اتفاقات ناگواری مثل قطحی، نارضایتی‌های غیرقابل تصور و ... منجر شود. شاید وضعیت فعلی در ابتدای برای برخی که کالاهایشان خریدار دارد خوشایند باشد اما وقتی که قدرت خرید مردم تمام شود، به نتایج ناگواری خواهد رسید».به گفته وی در این اوضاع و احوال نمی‌توان به مردم توصیه کرد که خرید کنید نا نکنید. تشکل‌های مردمی و حمایت از مصرف‌کننده نیز برای همین سکوت کرده و فراخوانی نمی‌دهند.
 
سکوت عارف شکسته شد

رییس فراکسیون امید مجلس دهم:من رسالت خود را به قدرت رسیدن شخص خود نمی دانم بلکه رسالت خود را حرکت در قالب سازمان، نظام و سیستم می دانم و بابت آن هزینه هم داده ام که همین توهین هایی است که به من می شود.من می توانستم از جایگاه خود به عنوان رای اول تهران بهترین استفاده را کرده و اقدامات خوب فراکسیون امید را به نام خودم تمام کنم. از هرکدام از اعضای فراکسیون اگر می خواستم وقت خود را در مجلس به من بدهند، دریغ نمی کردند اما این کار اخلاقی نبود.بعد از پیروزی در مجلس دهم، جناح چپ اصلاح طلبان فشار زیادی وارد کردند و کسانی روبه روی ما قرار گرفتند که اصلاح طلب بوده و ما آنها را قبول داشتیم.جریان سوم در مجلس دهم، می خواست با هر دو طرف کار کند و پیروزی روحانی را به نام خود بنویسد. انها دنبال اصلاح طلب و اصولگرای میانه بودند. من به آنها گفتم شما کجای کار بوده اید؟ در انتخابات ۹۶ آنها به التماس ما افتادند اما بعد از پیروزی روحانی ،کاملا روی خود را چرخاندند.
 
حمایت از وزیر جدید صنعت با کلیپ سردار سلیمانی

در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت علی‌اصغر عنابستانی که به عنوان موافق رزم‌حسینی صحبت می‌کرد اقدام به پخش کلیپی چند دقیقه‌ای از سردار قاسم سلیمانی کرد. در این کلیپ سردار قاسم سلیمانی در کنار رزم‌حسینی در جلسه‌ای نشسته بود که به گفته عنابستانی مربوط به سال 1395 است که البته صدای واضحی از این کلیپ شنیده نمی‌شد. پخش این کلیپ از مانیتورهای مجلس شورای اسلامی اعتراض و فریاد نمایندگان را به دنبال داشت. پیش از اظهارات عنابستانی، ویس کرمی نسبت به استفاده از نام سردار قاسم سلیمانی در حمایت از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تذکر داد و گفت: خون شهید لغزنده است وقتی آن را سر امور جزئی خرج می‌کنید مراقب باشید لیز نخورید. محمدحسین فرهنگی دیگر مخالف وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در اظهاراتش گفت: از نام سردار قاسم سلیمانی در این جایگاه استفاده نکنید. اعتراض نمایندگان به پخش این کلیپ باعث شد عنابستانی که ابتدا درخواست بلندتر شدن صدای کلیپ را داشت از ادامه پخش آن منصرف شود.

واکنش وزارت خارجه به ادعای انتقال سلاح به ارمنستان از خاک ایران

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برخی ادعاهای مطرح شده در خصوص ترانزیت سلاح و ادوات نظامی از مسیر خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد ارمنستان، تاکید کرد: تردد کامیون و ترانزیت کالاهای متعارف غیرنظامی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه، بطور معمول همواره برقرار بوده و کامیونهای مورد اشاره نیز صرفا در همین چارچوب به فعالیت خود مشغول هستند. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن نظارت دقیق و کنترل لازم بر روند جابجایی و ترانزیت کالا به کشورها، به هیچ وجه اجازه نمی دهد از خاک کشورمان برای انتقال سلاح و مهمات استفاده شود.

رئیس‌جمهور باز هم به خاطر پروتکل‌ها به مجلس نرفت

علیرضا سلیمی نماینده محلات در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس در اخطاری مستند به اصل 131 قانون اساسی گفت: براساس مواد 202 و 204 آیین‌نامه داخلی مجلس رئیس جمور در روز رأی اعتماد باید در جلسه مجلس حضور داشته باشد. ایشان قسم خورده به قانون اساسی وفادار باشد و قانون اساسی هم رئیس جمهور را موظف کرده به مصوبات مجلس پایبند باشد. ایشان باید امروز در جلسه رأی اعتماد حضور می‌یافت اما استنکاف کرده و تشریف نیاورده است. طبق آیین‌نامه هم سازوکار این جلسه بدون حضور ایشان مشخص نیست که آیا می‌توانیم جلسه را ادامه بدهیم یا نه. به نظرم خلاف قانون است و دو بار قبلی هم خلاف قانون بوده است. سلیمی یادآور شد: می‌گویند ستاد کرونا مصوب کرده ایشان نیاید. آیا این ستاد صرفا فقط برای یک نفر تشکیل جلسه می‌دهد. چطور رئیس قوه قضاییه و رئیس مجلس به سفر می‌روند. لازم است رئیس جمهور یک بار قانون اساسی را بخواند و به وظایف خود آشنا شود. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: عدم حضور رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد خلاف آیین‌نامه نیست و به خاطر رعایت پروتکل‌ها و مسائل مربوط به کروناست.

حکم اعدام محیطبان همدانی نقض شد

«سرهنگ جمشید محبت خانی» فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست در رابطه با نقض حکم اعدام محیط‌بان همدانی در دیوان عالی کشور گفت: حادثه تیراندازی محیط‌بان سعید مومیوند مربوط به قبل از مسئولیت بنده در سازمان محیط زیست است و آن زمان رای اعدام برای ایشان صادر شده بود و ما در رای‌های اول اعتراض کردیم و پرونده به دیوان ارجاع داده شد، بعد از آن رای اعدام صادر شد و پرونده به همان شعبه در همدان بازگشت. سپس مدارک جدیدی که آماده شد نظر قاضی پرونده را برنگرداند و مجدداً حکم قصاص صادر شد، بنابراین ما هم مجدداً اعتراض کردیم و مدارک جدید آماده کردیم.امروز متوجه شدم که دیوان اعتراض ما را پذیرفته است و رای اعدام را نقض کرده است

نباید همه مشکلات را به گردن تحریم‌ها انداخت

آیت‌الله نوری همدانی: اینکه تمام مشکلات را به گردن تحریم بگذاریم امری خلاف واقع است چون باید توجه داشت که چهل سال است انقلاب با تحریم و تهدید مواجه است و ملت هم تحمل کرد و در مقابل دشمن سر فرود نیاوردند اما آنچه مردم را گله مند می کنند این است که مدیریت صحیح نمی شود و از امکانات داخلی استفاده نمی شود. مرجع تقلید شیعیان ادامه دادند: ما نامه هایی داریم از بی توجهی به تولید داخل یا حمایت نکردن از تولیدکنندگان، از طرفی کشاورزان گله مند هستند که تولیداتشان را با قیمت کم، دلال ها خریداری می کنند ولی به مصرف کننده با قیمت بالا می رسانند و این دیگر ربطی به تحریم ندارد. او اضافه کرد: چندسال است رهبر معظم انقلاب درباره تولید و جهش تولید و کالای داخلی سفارش و تاکید دارند، واقعا اگر مسولان عملی می کردند امروز مشکلات کمتر بود. این مرجع تقلید شیعیان به مسولان توصیه کرد: با مردم همدرد باشند نه اینکه مردم زیربار گرانی قرار بگیرند و عده ای از بیت المال برای خود امکانات فراهم نمایند. او افزود: امروز وظیفه اول همه خدمت به مردم و حل مشکلات آنهاست و به جای اختلاف باید حول محور ولی فقیه وحدت کامل داشته باشند تا هم دشمن ناامید شود و هم تمام وقتها و فرصت ها صرف حل مشکلات مردم باشد.

دو میلیون تومان شیرینی است 500 میلیون تومان،رشوه

سیدکاظم موسوی، نماینده مجلس شورای اسلامی، درباره تفاوت رشوه و شیرینی که در ادارات رد و بدل می‌شود به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: اعتقاد من بر این است که شیرینی اگر پُرملات باشد با رشوه یکی است و تفاوتی ندارد اما اگر فردی یک جعبه شیرینی یا مبلغی معادل 500 هزار تومان تا 1 و 2 میلیون تومان پرداخت کند، تنها شیرینی محسوب می‌شود همانطور که شخصی به خانه کسی می‌رود و به اندازه بضاعت خود هدیه می‌دهد.

بحران قره‌باغ برای ایران خطرآفرین است


بهرام امیر احمدیان کارشناس ارشد مطالعات اوراسیا در گفتگویی به خبرآنلاین گفت: بحران قره باغ باید به شورای امنیت سازمان ملل واگذار شود. ایران، روسیه و ترکیه در این بحران همسایگان اصلی هستند اما باید موضوع را به شورای امنیت بسپارند و از طریق تشکیل یک کمیته دائمی مساله را به پیش ببرند. ایران نباید در این قضیه نقش میانجی گر را ایفا کند؛ اگر بنا به میانجی گری بود باید به نفع هر دو انجام می شد تا بازی برد- بردی را رقم می زد. ایران باید اجازه دهد طرفین به راه حلی در این زمینه دست یابند. ممکن است طرح ایران با موافقت این دو کشور همراه نشود.

خودرو به دنبال دلار می‌دود


بازار خودرو که طی چند هفته گذشته کمی رنگ آرامش به خود دیده بود حالا چند روزی است که افزایش قیمت خیره کننده‌ای را تجربه می‌کند به طوری که قیمت‌ها در این بازار روزانه بین ۱۰ تا ۶۰ میلیون تومان در نوسان هستند.قیمت پراید ۱۱۱ تنها از ابتدای مهرماه تاکنون ۲۳ میلیون تومان افزایش یافته است و این خودرو که در اواخر شهریورماه ۱۱۲ میلیون تومان قیمت داشت در حال حاضر به قیمت ۱۳۵ میلیون تومان رسیده است.طبق گفته نمایشگاه‌داران قیمت خودرو لحظه‌ای در حال تغییر است و نوسانات قیمت در این بازار به حدی است که قیمت اعلام شده یک ساعت قبل با قیمت فعلی تفاوت چند میلیون تومانی دارد و حتی در برخی از موارد طبق گفته نمایشگاه‌داران قیمت خودرو با گذشت ۲۴ ساعت ۱۰۰ میلیون تومان بالا رفته است به عنوان مثال قیمت خودرو جک ۵ اس در حال حاضر ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شده. نمایشگاه‌داران بر این باورند که قیمت‌ها در این بازار طی روزهای آینده روند صعودی را ادامه خواهد داد و مهمترین دلیل آن افزایش نرخ دلار در بازار بوده است./خبرآنلاین

رشد جمعیت سالمند ایران ۳ برابر رشد جمعیت است


مهشید فروغان، مدیر گروه آموزشی سالمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: طبق گزارش سازمان آمار کشورمان، جمعیت ایران در سال ۹۸ به حدود ۸۳ میلیون نفر رسیده و اکنون جمعیت سالمند بالای ۶۰ سال کشورمان با رقم ۸ میلیون و ۲۳۱ هزار نفر، یعنی حدود ۹.۹ درصد جمعیت کشور و جمعیت بالای ۶۵ سال، ۶.۴ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند. پیش بینی می شود که در سال ۱۴۰۰ سهم سالمندی جمعیت از مرز ۱۰ درصد و در سال ۱۴۲۰ از مرز ۱۹.۴ درصد و در سال ۱۴۳۰ از مرز ۲۶.۱ درصد عبور کند، یعنی در آن زمان یک‌ چهارم جمعیت کشور، سالمند خواهند بود. در طول ۳۰ سال آینده، سالمندان حدود ۰ ۲ درصد از جمعیت جهان را تشکیل خواهند داد، بطوری که تا سال ۲۰۵۰ میلادی، جمعیت سالمندان به دو میلیارد نفر می رسد. در طول ۳۰ سال آینده، سالمندان حدود ۰ ۲ درصد از جمعیت جهان را تشکیل خواهند داد، بطوری که تا سال ۲۰۵۰ میلادی، جمعیت سالمندان به دو میلیارد نفر می رسد.

احمدی‌نژاد برای آنجلینا جولی توییت زد

محمود احمدی نژاد در توییتی احمدی نژاد خطاب به آنجلینا جولی نوشت: با صحبت صریح شما درباره وجود تبعیض بنیادین در جهان موافقم. تبعیض، فقر، جنگ و نا امنی محصول مدیریت فعلی است که بر قدرت طلبی و سلطه جویی استوار است. جامعه انسانی نیازمند احترام، صحبت، همکاری و صداقت است. برای اصلاح وضع جهان همه با هم و متحد تلاش خواهیم کرد.

تمجید فرمانده نیروی قدس سپاه از آیت الله سیستانی

سردار قاآنی با قدردانی از نقش آفرینی ها و حمایت های سرنوشت‌ساز مرجعیت عراق از استقلال و استقرار امنیت در این کشور تاکید کرد: آیت الله سیستانی نماد افتخار و اقتدار مرجعیت و قدرت بسیج کنندگی آن در جامعه عراق و جوامع اسلامی است.به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس، با اشاره به تحولات سال های اخیر منطقه در عرصه رویارویی با تروریسم تکفیری و شکست فتنه داعش به ویژه در کشور عراق گفت: نقش مرجعیت عالی عراق به عنوان کانون ، محور و پیشران اصلی وحدت و بسیج کنندگی ملت عراق برای حفظ استقلال و دفاع از امنیت و استقرار آن در این کشور ، سرنوشت ساز و بی بدیل بوده و برای همیشه در تاریخ منطقه ماندگار و الهام بخش خواهد بود .

توصیه قابل تامل مطهری به وزارت خارجه
 
علی مطهری در توئیتی نوشت: وزارت خارجه باید مراقب باشد مثل درگیری قبلی آذربایجان و ارمنستان بر سر قره‌باغ، به خاطر ملاحظات قومی جانب ارمنستان را نگیرد.علی مطهری، نمانیده مردم تهران در مجلس دهم در توئیتی درباره درگیری ارمنستان و آذربایجان، خطاب به وزارت خارجه نوشت: وزارت خارجه باید مراقب باشد مثل درگیری قبلی آذربایجان و ارمنستان بر سر قره‌باغ، به خاطر ملاحظات قومی جانب ارمنستان را نگیرد. صرف درخواست آتش‌بس و دعوت طرفین به مذاکره هم کافی نیست، باید دید حق با کدام طرف است، همان طور که ما در جنگ تحمیلی انتظار داشتیم.
 
نامه سرگشاده زیباکلام به رئیس دولت اصلاحات
 
صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور دوران اصلاحات، سؤالاتی درباره موضع او و اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو مطرح کرده است.
متن کامل نامه به شرح زیر است:

سرور ارجمند جناب حجت‌الاسلام سید‌محمد خاتمی، رئیس محترم جناح اصلاح‌طلب ایران

با سلام و تحیات، بدون تردید دیر یا زود جناب‌عالی مجبور به موضع‌گیری در قبال انتخابات پیش‌رو خواهید شد. از یک سو شماری از اصلاح‌طلبان واحتمالا بخشی از اصولگرایان منتظر فراخوان شما برای شرکت در انتخابات هستند و از سویی دیگر، همان‌طور که خودتان هم سال گذشته به‌درستی فرمودید، «تکرار می‌کنم» شما هم دیگر اثری ندارد.

سرور ارجمندم، قبل از موضع‌گیری پیرامون شرکت یا عدم شرکت در انتخابات، می‌بایستی به این پرسش پرداخت که هدف از شرکت در انتخابات کدام می‌باشد؟ ممکن است کسری از اصلاح‌طلبان، هدف‌شان از شرکت در انتخابات حضور در مناصب رسمی باشد؛ اما نگارنده قویا چنین باوری درمورد حضرت‌عالی ندارم. می‌ماند اینکه اگر تصمیم به شرکت در انتخابات گرفته شود، به واسطه تحقق اهداف و آرمان‌های سیاسی و اجتماعی است. یقین دارم بزرگ‌ترین آرمان سیاسی جناب‌عالی به‌عنوان بزرگ جریان اصلاحات، تحقق دموکراسی در ایران است؛ اما بهتر از من می‌دانید که عدالت، قانون، توسعه اقتصادی و رفاه بدون دموکراسی تحقق نمی‌یابند. اگر هدف از شرکت در انتخابات را دموکراسی تعریف کنیم، آیا امروز دموکراسی در جامعه ایران نمود بیشتری از ۲۰ سال پیش دارد؟ شاخصه‌های مختلفی را می‌توان برای سنجش در نظر گرفت. گسترش تحزب، آزادی مطبوعات، انتخابات با رعایت همه مؤلفه‌های قانونی و این دست شاخص‌ها امروز در ایران به نسبت ۲۰ سال پیش چه تغییری کرده؟ بماند این پرسش که اگر آن ۲۴ میلیون رأی‌دهنده در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ به حسن روحانی از جناب‌عالی بپرسند در نتیجه دعوت شما و رأی ملت چه اتفاقی افتاد، چه پاسخی می‌توان داد؟

واکنش خباز به حواشی مجلس: نماینده انقلابی باید جنوب شهر زندگی کند

نماینده ادوار مجلس با اشاره به شعارهای اقتصادی نمایندگان دوره یازدهم در زمان انتخابات، یادآور شد: عده ای آگاهانه گفتند «می خواهیم مشکل اقتصاد کشور را حل کنیم» در حالیکه می دانستند مشکل اقتصاد کشور به این راحتی قابل حل نیست و سردادن چنین شعارهایی عاری از حقیقت است. البته عده ای نیز این شعار دیدند و ناآگاهانه تکرار کردند.محمدرضا خباز در گفتگو با نامه نیوز در ارزیابی عملکرد مجلس و حاشیه های منتسب به آن گفت:انقلابی بودن به شعار نیست بلکه به عمل است. انقلابی واقعی کسی است که از بودجه عمومی کمترین بهره را بگیرد ولی بیشترین فایده را به جامعه برساند.

وی افزود: وقتی شنیدم که سر «دنا پلاس» عده ای در مجلس بحث و دعوا دارند بسیار متأسف شدم که چرا آنها نام انقلاب را این طوری دارند بازیچه و ملعبه دست خودشان کرده اند. اتفاقا نمایندگان همه باید می گفتند «ما می خواهیم همه پراید سوار شویم» حالا پراید نه یک درجه بالاتر می گفتند «پژو می خواهیم سوار شویم» چون ادعای انقلابی می کنند. شاید بگویند مگر نمایندگان ادوار قبلی چه کار می کردند؟ نمایندگان قبلی ادعایی مثل ادعای شما نداشتند.

این فعال اصلاح طلبان با بیان اینکه نمایندگان دوره یازدهم مجلس ادعای انقلابی گری دارند، اظهار کرد: انقلابی گری یعنی مثل طبقه ضعیف و پایین جامعه زندگی کردن. وقتی گفتند «200 میلیون تومان ودیعه اجاره مسکن به هر نماینده می دهند» برخی نمایندگان گفتند «با 200 میلیون تومان خانه نمی شود در تهران اجاره کرد» اما نماینده انقلابی می توانست با آن پول در محله های پایین شهر که ضعفا و مستضعفان زندگی کنند، خانه بگیرد.وی افزود: نمایندگان مجلس یازدهم یا باید روش خودشان را اصلاح کنند یا باید نام انقلابی را از روی عنوان خود بردارند چون ادامه این رویه نام مقدس «انقلاب» را در ذهن جامعه خدشه دارد می کند.نماینده ادوار مجلس با اشاره به شعارهای اقتصادی نمایندگان دوره یازدهم در زمان انتخابات، یادآور شد: عده ای آگاهانه گفتند «می خواهیم مشکل اقتصاد کشور را حل کنیم» در حالیکه می دانستند مشکل اقتصاد کشور به این راحتی قابل حل نیست و سردادن چنین شعارهایی عاری از حقیقت است. البته عده ای نیز این شعار دیدند و ناآگاهانه تکرار کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :