گزارش تابناک خوزستان از پروژه های  محرومیت زدایی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در غیزانیه؛
گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران با وجود تعطیلی دانشگاه ها به سبب کرونا، در کلاس مبارزه با محرومیت حاضرشدند و چراغ امید را در دل مردم روشن نگه داشتند.
کد خبر: ۹۰۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ 02 October 2020

 

به گزارش تابناک خوزستان، اردوی جهادی یکی از فعالیت های انقلابی و جهادی است که مولود تفکر انقلابی است. دانشجویان علاوه بر حضور در میدان مبارزه علمی با حضور در مناطق محروم به جنگ فقر و محرومیت می روند.

 

 

گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران با وجود تعطیلی دانشگاه ها به سبب کرونا، درس مبارزه با محرومیت را تنها نگذاشتند. این گروه جهادی مدتی است در منطقه غیزانیه به کار جهادی میپردازند و چراغ امید را در دل مردم روشن نگه داشته است.

رضا نظری مسئول این گروه جهادی به تابناک خوزستان گفت: طبق شناسایی هایی که از هفته‌ها قبل از اردوی جهادی انجام شده بود، مشکلات مختلف این منطقه بصورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه‌ی آن چهار پروژه‌ای بود که در این اردو انجام گرفت.

پروژه اول: «پروژه شهید دقایقی»

پروژه اول، ساخت آب انبار برای روستای سیدرمضان بخش غیزانیه است. طبق شناسایی های انجام شده، این روستا در طول روز تنها یک یا دو ساعت دارای آب هستند که آن نیز آب غیر شرب است و برای مصرف آب شرب هم باید آب تصفیه خریداری و در تانکر ذخیره کنند. این آب انبار که به عمق ۸متر کنده شده جهت ذخیره آب برای مصارف خانگی اهل روستا ساخته‌ شده است.

 

 

پروژه دوم: «پروژه شهید مدافع حرم رحیمی‌منش»

پروژه دوم، تکمیل ساخت دیوار مدرسه است. این مدرسه نیمه کاره هم مشکل حوضچه ذخیره آب دارد و هم دیوار آن نیمه کار مانده است که در این پروژه اقدام به تکمیل ان شده است

 

پروژه سوم: «پروژه شهید محمد‌خانی»

پروژه سوم، تعمیر و جوشکاری مخزن آب مسجد صاحب الزمان روستای غیزانیه بزرگ می‌باشد که توسط نیروهای جهادی انجام شد.

پروژه چهارم: پروژه فرهنگی

پروژه چهارم که توسط واحد خواهران صورت گرفت؛ در دو مرحله انجام شد که مرحله اول، تهیه بسته های بهداشتی-فرهنگی شامل الکل، ماسک، چفیه، پیکسل و... و در مرحله دوم تهیه بسته‌های ارزاق برای خانواده‌های نیازمند، که توسط برداران در منطقه توزیع شد.

در این دوره برنامه‌های فرهنگی هم جهت استفاده خود نیروهای جهادی از جمله پخش مستند، خاطره گویی راویان جنگ، مداحی و سینه‌زنی، سخنرانی و... برگزار شد

به گزارش تابناک خوزستان، در هرکدام از دو پروژه‌ی اول، حدود ۱۴نفر از نیروهای جهادی مشغول فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار