مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان
پیمان فتاحی اظهار داشت: طرح کمربند حفاظتی به عنوان یکی از روش‌های حفر کانال، نصب سیم خاردار و احداث بنچ بتنی به منظور تفکیک اراضی منابع ملی از مستثنیات قانونی ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 04 October 2020

به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان ، مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان بیان کرد:سال گذشته نیز ۱۲ کیلومتر کمربند حفاظتی به صورت بنچ مارک بتنی در زیر حوضه‌های آبخیز مصوب و مطالعه شده خامسان شهرستان کامیاران اجرا شد.
وی اضافه کرد: در راستای اقدامات جهشی ابلاغی ریاست سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، امسال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری ۲۰ کیلومتر دیگر از عرصه‌های ملی برای احداث کمربند حفاظتی شناسایی و مکان‌یابی شده است.
مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یاد آور شد: ایجاد کمربند حفاظتی در مرز اراضی منابع ملی و مستثنیات قانونی اشخاص مطابق با نقشه‌های اجرای مقررات ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و کاداستر اراضی ملی اجرا می‌شود و تفکیک مرز اراضی ملی از مستثنیات قانونی تا حد زیادی از تصرفات غیر قانونی اشخاص سودجو و فرصت طلب جلوگیری می‌کند.
فتاحی با بیان مزایای این طرح، گفت: با اجرای این پروژه و مشخص شدن حد و مرز اراضی ملی و مستثنیات قانونی اشخاص، مالکان و کشاورزان از حدود اراضی خود با اراضی منابع طبیعی آگاه شده علاوه بر آن از تصرف غیرمجاز اراضی ملی و تخریب منابع طبیعی جلوگیری و پاسخگویی به استعلام‌ها تسریع می‌شود.
مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: توجیه اقتصادی و فنی مناسب، کاهش تخلفات و تشکیل پرونده‌های تخلف، تسریع در اجرای ماموریت‌های محوله به یگان حفاظت، کاهش نیروی انسانی لازم برای حفاظت عرصه، قابلیت اجرا در کلیه شرایط آب و هوایی کشور و نیز امکان مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی و در نتیجه کاهش دعاوی اداره کل منابع طبیعی کردستان علیه متصرفان عرصه‌های ملی از دیگر مزایای اجرای کمربند حفاظتی می‌باشد.
پیمان فتاحی از مردم دوستداران و همیاران طبیعت بهره برداران و جوامع محلی خواست ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از منابع طبیعی، گزارشات تخریب و تصرف و قطع درختان خودرو و جنگلی و آتش سوزی‌های احتمالی از طریق سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند و در صورت مشاهده آتش سوزی علاوه بر تماس با سامانه تلفنی ۱۵۰۴؛ تا رسیدن نیرو‌های ویژه اطفاء حریق با رعایت تمام جوانب ایمنی از گسترش حریق جلو گیری نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار