معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۵۵ میلیارد ریال اعتبار امسال برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در این استان اختصاص یافته که در راستای مهار بیابانزایی و مدیریت تهدید عرصه‌های بیابانی هزینه‌ می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹ 04 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،حمید رضا مرادی افزود: این اعتبارات در راستای کشت گیاهان مقاوم به خشکی در ۲۰۰ هکتار از اراضی بیابانی، مراقبت از نهال‌های کشت شده و اجرای طرح‌های حفاظت و قرق در استان صرف خواهد شد.
وی توضیح داد: اجرای طرح ترسیب کربن(مدیریت مشارکتی) از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در راستای مقابله با بیابان‌زایی امسال در این استان هدفگذاری شد که این طرح به‌منظور مقابله با بیابان‌زایی، جلوگیری از تبدیل مراتع به دیم‌زا، ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای جوامع محلی و کشاورزان استان انجام می‌شود.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان مرکزی ادامه داد: طرح ترسیب کربن در شهرستان‌های استان مرکزی با برگزاری دوره‌های آموزشی برای بهره برداران، بازدید از طرح‌ها و کارگاه‌های موفق و تامین نهاده‌های کشت گیاهان دارویی از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به اجرا درمی‌آید.
مرادی تبدیل مراتع طبیعی استان مرکزی به دیم‌زار توسط کشاورزان را به‌دلیل نبود درآمد اقتصادی و اشتغال در روستاها دانست و گفت: با اجرای این طرح و برگزاری کلاس‌های آموزشی از طریق فنی و حرفه‌ای برای جوامع محلی علاوه بر جلوگیری از تبدیل مراتع به دیم‌زار، درآمد اقتصادی را برای کشاورزان را به همراه دارد.
وی یادآورشد: منابع مالی و نهاده‌های مورد نیاز بهره برداران برای کشت گیاهان دارویی در این طرح از طریق معرفی این افراد به صندوق‌های محلی در روستاها و ارایه بذر یارانه‌ای و رایگان از سوی اداره کل منابع طبیعی این استان انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار