مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان خبر داد:
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: هم اکنون ۹۸ درصد از جمعیت کل استان کردستان در بخش شهری و روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.
کد خبر: ۹۰۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰ 05 October 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله‌گری در مورد جمعیت تحت پوشش گاز طبیعی استان کردستان چنین توضیح داد: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری استان ۱۰۰ درصد بوده که ۳۱ شهر گازدار را در بر می‌گیرد و ضریب نفوذ در جمعیت روستایی ۹۳ درصد است که شامل ساکنان ۱۳۳۴ روستا می‌باشد.
وی افزود: پروژه‌های فعال گازرسانی روستایی در حال حاضر ۶۰ پروژه می‌باشد و مراحل مناقصه گذاری برای انتخاب پیمانکار جهت گازرسانی به ۵۳ روستا نیز در حال انجام است.
وی خاطر نشان کرد: تعداد ۱۵۵۰ روستای استان کردستان از قابلیت گازرسانی برخوردارست که تا پایان سال ۱۴۰۰ کل این روستا‌ها به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهند گردید.
فعله‌گری با اشاره به حجم شبکه‌گذاری در سطح استان کردستان افزود: تاکنون ۱۱ هزار و ۱۱۶ کیلومتر شبکه توزیع گاز در سطح استان کردستان اجرا گردیده که ۷ هزار و ۶۵۳ کیلومتر در روستا‌ها و ۳ هزار و ۴۶۳ کیلومتر در شهر‌ها صورت گرفته است.
فعله‌گری عنوان کرد: با برخورداری حدود ۹۸ درصد از جمعیت استان کردستان از نعمت گاز طبیعی قفط ۲ درصد از مردم از نعمت گاز طبیعی محرومند که عمدتا روستا‌های دارای جمعیت زیر ۲۰ خانوار و برخی ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حاشیه شهر‌ها می‌باشد.
لازم به ذکر است تعداد ۳۷ پروژه روستایی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت سال و ۳ پروژه روستایی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس به بهره برداری رسیده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار