مدير عامل شركت گاز استان كردستان :
ششمين نشست کمیته مديريت بحران و پدافند غیر عامل با حضور مهندس احمد فعله گري مدير عامل شركت گاز استان کردستان ، هيئت رئيسه ، اعضاي كميته بحران و روساي نواحي تابعه از طريق ويدئو كنفرانس در روز سه شنبه مورخ 14/07/99 در سالن جلسات شركت گاز استان كردستان در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲ 06 October 2020
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز کردستان، مهندس احمد فعله گری، در این جلسه با اشاره به وظیفه مهم این کمیته گفت: حوادث طبیعی هیچوقت خبرنمی کند، ولی پرسنل بایستی شرایط آمادگی خود را حفظ کرده و در موقع بروز بحران وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی افزود: در برخورد با هر حادثه‌ای نواقصی وجود دارد که بایستی ضمن شناسایی کمبود‌ها برای رفع آن‌ها تلاش نموده و شرایط آمادگی برخورد با حوادث بعدی را به سطح مطلوب ارتقاء دهیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه اظهار داشت: کشور عزیزمان ایران یک از کشور‌های حادثه خیز بوده و در کمربند جغرافیایی منطقه زلزله خیز قرار دارد و سایر بلا‌های طبیعی دیگر نظیر سیل، کولاک و یخبندان و... و این موقعیت حساس نیازمند آمادگی کامل نیرو‌های امدادی تمامی دستگاه‌های خدمات رسان بوده و بایستی برای حفظ این آمادگی برنامه ریزی مدونی صورت گیرد.

وی یادآور گردید: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی در منازل مسکونی به تبع آن مصرف گاز طبیعی با روند افزایشی روبرو می‌شود و نیاز ضروری و حیاتی آماده به کار بودن تمامی تجهیزات و آمادگی نیرو‌های تلاشگر شرکت گاز استان کردستان برای ارائه خدمات بطور مستمر و مداوم است.

مهندس فعله گری افزود: پرسنل شرکت گاز استان کردستان برای روبرو شدن با بحران و مواقع حساس آمادگی کامل دارند و این از نقاط قوت پرسنل ساعی و زحمت کش این شرکت است که در هنگام بروز حوادث دستپاچه نمی‌شوند و از ویژگی‌های بارز دیگر حضور بموقع و سریع پرسنل در محل حادثه و برگزاری جلسه بحران در همان محل حادثه و بررسی و آنالیز شرایط بروز بحران است.

وی افزود: ما بایستی همیشه برای مواقع بحران آماده بوده و برای حفظ آمادگی، برگزاری مانور‌ها تاثیر بسزایی دارد و تجهیز واحد‌ها نیز از دیگر عوامل موثر برای مواقع حساس است.

این مقام مسئول وظیفه این کمیته در شناخت بحران‌های مختلف و آشنایی با تاسیسات گازرسانی استان را بسیار مهم توصیف کرد و همچنین بر حفظ و نگهداری تاسیسات و شبکه‌های گاز و امکانات و تجهیزات و ابزار کار از سوی پرسنل تاکید کرد.

مهندس فعله گری به حفظ و صیانت از تاسیسات گاز اشاره کرده و گفت: توسعه شبکه‌های گازرسانی تا چند سال دیگر به اتمام می‌رسد و شرکت ملی گاز ایران و به تبع آن شرکت‌های تابعه وارد فاز دوم ماموریت خود می‌شوند و آن ماموریت مهم و ویژه حفظ و صیانت از خطوط و شبکه‌های گاز رسانی و تاسیسات زیر بنایی است و بایستی برای تحقق این امر مطالعات علمی، استفاده از نرم افزارهاو سخت افزار‌های جدید و پیشرفته و آموزش نیرو‌های انسانی مد نظر قرار بگیرد.

وی در پایان سخنانش اظهار داشت: مقاوم سازی تاسیسات و ایستگاه‌های تقلیل فشار، تعویض شبکه‌های فرسوده، اجرای مانور‌های آمادگی، آموزش نیرو‌های انسانی بخصوص نیرو‌های که در راس ارائه خدمات اند (مثل امدادگران، نیرو‌های واحد تعمیرات، گازبان‌ها، نشت یاب ها) و ترسیم شرح وظایف، استقرار سیستم GIS با ضریب ۷۰ درصد تا پایان سال جاری، نشت یابی پیوسته و ارتقای سیستم‌های ارتباطی می‌تواند به کاهش لطمات در هنگام بروز بحران کمک شایانی نماید.
فعله گری اهمیت سیستم مانیتورینگ را این گونه توصیف کرد: با راه اندازی سیستم مانیتورینگ تمامی ایستگاه‌های تقلیل فشار اصلی و مصارف عمده بالغ بر ۸۳ ایستگاه در سراسر استان بطور مدام رصد و فشار و دمای ایستگاه‌ها لحظه‌ای کنترل می‌شود.

در پایان این جلسه اعضای شرکت کننده به بیان نظرات، پیشنهادات و ارائه راهکار‌های عملی در هنگام بروز بحران پرداخته و در مورد موارد مطروحه بحث و تبادل نظر کرده و مصوبات را برای اجراء و پیگیری مد نظر قرار دادند.
منبع: تابناک
برچسب ها: شرکت گاز ، کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار