مرتضی بختیاری خبر داد:
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) از ایجاد ۱۰۰ هزار نیروگاه خورشیدی با همکاری بسیج مستضعفین طی برنامه ششم توسعه در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 07 October 2020
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک در کردستان ،  مرتضی بختیاری پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کردستان اظهار داشت: سهم تسهیلات اشتغال مددجویان کردستان در سال گذشته ۱۵۰ میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان بود که با آن چهار هزار و ۲۰۰ شغل ایجاد شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شیوع ویروس کرونا را موجب کندی ایجاد اشتغال مددجویی اعلام کرد و افزود: اگر این بیماری شایع نمی‌شد این اشتغال تا پنج هزار فرصت شغلی قابل افزایش بود.

بختیاری سهم امسال کردستان از این تسهیلات را ۱۶۳ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: با این تسهیلات قرار است پنج هزار و ۲۰۰ شغل ایجاد شود که در صورت اتمام آن تا پایان آذر ماه، ۲ هزار شغل دیگر به استان اختصاص می‌یابد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: امسال ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال مددجویان تحت پوشش این نهاد اختصاص یافته که بخشی از آن برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس هزینه خواهد شد.

وی با قدردانی از مشارکت بی‌نظیر مردم خیر کردستان در حمایت از مددجویان کمیته امداد تاکید کرد: مردم استان در نیمه اول امسال ۶۹ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به این نهاد داشتند.

بختیاری به برنامه بسیج مستضعفان برای ایجاد ۱۰۰ هزار نیروگاه خورشیدی طی برنامه ششم توسعه در کشور اشاره کرد و گفت: اولویت این طرح‌ها در روستا‌ها و مناطق محروم است و قراردادی که با وزارت نیرو منعقد شده، ۲۰ ساله خواهد بود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: ایجاد ۲۴۰ نیروگاه خانگی شاید به ظاهر اشتغال نباشد، اما عامل مهمی برای ماندگاری مردم در روستا‌ها و ایجاد درآمد ثابت برای آنان است که علاوه بر حفظ کرامت مددجویان، به مهاجرت معکوس هم منجر می‌شود
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار