محمد رسول شیخی زاده:
مدیر کل امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: تعداد ۳۲ هزار خانوار با سرپرستی زنان در کردستان داریم که راهبرد این نهاد ایجاد مشاغل خانگی برای آنان است.
کد خبر: ۹۰۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 07 October 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان، محمد رسول شیخی زاده مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان، اظهار کرد: در راستای اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد طرح ایجاد نیروگاه‌های کوچک مقیاس را مورد توجه قرار دادیم.

مدیر کل امداد امام خمینی (ره) کردستان بیان کرد: بیش از ۳۲ هزار خانوار در استان کردستان با سرپرستی زنان اداره می‌شوند که بهترین کار برای درآمدزایی این خانوار‌ها ایجاد مشاغل خانگی است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس است که در قدم اول بیش از هزار خانوار را در این زمینه در استان کردستان شناسایی کرده ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان ادامه داد: در ابتدا ۲۴۰ واحد نیروگاه‌های کوچک مقیاس در استان اجرا می‌شود که پنج و احد آن به صورت پایلوت در بیجار به مبلغ ۶۰ میلیون تومان افتتاح شده است که ۲۰ میلیون تومان آن به صورت بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات در اختیار این خانوار‌ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این طرح می‌تواند حدود یک میلیون تومان درآمد ثابت برای خانوار‌هایی که نمی‌توانند فعالیت‌های کاری سخت انجام دهند، ایجاد کند.

شیخی زاده گفت: این نیروگاه‌های کوچک مقیاس می‌تواند به تولید برق در استان کردستان نیز کمک کند
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار