دکتر محسن فتحی:
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در مراسم روز روستا و جشنواره کشمش طاینه حضور یافت.
کد خبر: ۹۰۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 07 October 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی و ارتباطات رسانه ای دفتر نماینده مردم کردستان، محسن فتحی در سخنرانی مراسم گرامیداشت روز روستا و عشایر که با محوریت جشنواره کشمش طاینه و یمینان برگزار شد، کشاورزی را مسیری روشن برای توسعه اقتصادی کردستان عنوان کرد و گفت: با وجود ظرفیت های بالای کشاورزی در کردستان، گلایه های به حق کشاورزان در خصوص کمبود ها و نبود زیرساخت پابرجاست.
وی با اشاره به سهم ناچیز کشاورزی کردستان از تخصیص منابع آبی، افزایش حق آبه استان را از مهمترین مطالبات این حوزه عنوان کرد.
فتحی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و واحدهای بسته بندی می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال، سودآوری کشاورزی در استان را چند برابر کند.
دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، برگزاری جشنواره ها و مراسمات مختلف را گامی مهم برای معرفی و صادرات محصولات باغی در سطح شهرستان کامیاران دانست و افزود: کامیاران می تواند قطب گردشگری کشاورزی در غرب کشور باشد و نیازمند آن معرفی این محصولات است.
وی از مدیران استانی و شهرستانی خواست انجام پروژه های آنتن دهی، طرح هادی و همچنین تخصیص منابع آبی مناسب برای کشاورزی روستای طاینه را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار