کد خبر: ۹۰۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ 11 October 2020

حجت مدنی  روز یکشنبه به ایرنا افزود:  امسال  ۱۷۲ میلیون لیتر بنزین در  استان مصرف شده  که نست به میزان مصرف بنزین شش ماهه نخست سال گذشته ۲۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه امسال  ۱۶۵ میلیون لیتر نفت گاز در این استان مصرف شده است، اظهار کرد: میزان مصرف سوخت نفت گاز نیز در مقایسه با میزان مصرف این فراورده نفتی در نیمه نخست سال گذشته  سه درصد کاهش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل با بیان اینکه اجرای طرح‌های گاز رسانی روستایی در استان موجب کاهش قابل ملاحظه مصرف سوخت نفت سفید در این استان شده است، گفت: امسال پنج میلیون لیتر نفت سفید در استان مصرف شده که در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۳۷ درصد کاهش نشان می‌‍دهد .

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه مشکلی در تامین گاز مایع استان اردبیل وجود ندارد، افزود: در نیمه نخست امسال هشت هزار و ۵۰۰ تن گاز مایع توسط عاملین فروش این فراوده گازی در  مناطق مختلف این استان توزیع و مصرف شده که در مقایسه با میزام مصرف گاز مایع شش ماهه اول سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است .

مدنی توزیع فراورده‌های نفتی بصورت الکترونیکی و با ثبت‌نام در سامانه سدف و یا تجارت اسان را از جمله راهکارهای موفق دولت در  مبارزه با قاچاق فرآورده های سوختی در کشور اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در استان اردبیل نیز تامین نفت سفید و گاز مایع خانوارهای روستایی فاقد گاز طبیعی تنها از طریق ثبت در سامانه و صدور کارت بانکی دریافت این گونه مواد سوختی صورت می‌گیرد .

وی با بیان اینکه صدور حواله کاغذی از سیستم تامین سوخت غیر حمل نقلی استان حذف شده است، اظهار کرد: در حال حاضر صدور کارت بانکی دریافت سوخت از طریق ثبت در سامانه و با تایید جهاد کشاورزی برای دارندگان ماشین آلات کشاورزی از جمله تراکتور انجام  و تعیین میزان مصرف در خلاف روال گذشته که ثابت بود هم اکنون  به نسبت اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی از قابل افزایش و یا کاهش است .

مدنی با بیان اینکه طرح تامین سوخت ماشین الات سنگین از ابتدای مهرماه امسال از طریق ثبت نام  در سامانه در کشور اجرایی شده است، گفت: سوخت ماشین آلات سنگین  بخش خصوصی از جمله لودر، بولدوزر ،گریدر و بیل مکانیکی نیز از طریق تایید اداره صنت ،معدن و تجارت  از ابتدای آبان ماه امسال خواهد شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار