حجت‌الاسلام و المسلمین حاج عبدالرضا پورذهبی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان:
مهندس احمد فعله گری مدیر عامل و جمعی از اعضای هیات مدیره شرکت گاز استان کردستان روزشنبه مورخه ۱۹/۰۷/۹۹ با حجت‌الاسلام حاج عبدالرضا پورذهبی نماینده محترم، ولی فقیه در استان کردستان دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۰۸۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 11 October 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، در این دیدار مهندس احمد فعله گری ضمن تبریک انتصاب حجت‌الاسلام حاج عبدالرضا پورذهبی به عنوان نماینده، ولی فقیه در استان کردستان توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اظهارداشت: انتصاب شایسته حضرتعالی به عنوان نمایندگی، ولی فقیه در استان کردستان از سوی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) که بیانگر تعهد، کارآمدی و شایستگی‌های برجسته حضرتعالی در صحنه‌های مختلف خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است را از طرف خود و کلیه کارکنان شرکت گاز استان کردستان صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم.
مهندس فعله گری در ادامه با اشاره به ورود گازطبیعی از سال ۱۳۷۱ به استان کردستان بیان داشت: وضعیت جغرافیایی خاص و توپوگرافی ویژه استان کردستان باعث گردیده که اجرای پروژه‌های گازرسانی در این استان با شرایط ویژه و رعایت استاندارد‌های خاص امکان پذیر باشد.
فعله گری در مورد درصد نفوذ گاز طبیعی در جمعیت استان چنین گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری استان ۱۰۰ درصد بوده که ۳۱ شهر گازدار را در بر می‌گیرد و ضریب نفوذ در جمعیت روستایی ۹۳ درصد است که ساکنان ۱۳۳۴ روستا را در بر می‌گیرد.
وی افزود: پروژه‌های فعال گازرسانی روستایی در حال حاضر ۱۰۰ پروژه می‌باشد و مراحل مناقصه گذاری برای انتخاب پیمانکار جهت گازرسانی به ۵۳ روستا نیز در حال انجام است.
وی خاطر نشان کرد: تعداد ۱۵۵۰ روستای استان کردستان از قابلیت گازرسانی برخوردارست که تا پایان سال ۱۴۰۰ کل این روستا‌ها به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهند گردید.
فعله‌گری با اشاره به حجم شبکه‌گذاری در سطح استان کردستان افزود: تاکنون ۱۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع گاز در سطح استان کردستان اجرا گردیده که ۷ هزار و ۷۳۰ کیلومتر در روستا‌ها و ۳ هزار و ۴۷۰ کیلومتر در شهر‌ها صورت گرفته است.
مهندس فعله گری به اشتغال زایی گاز طبیعی اشاره کرد و افزود: شرکت گاز استان کردستان بطور مستقیم با بکارگیری بیش از ۱۲۰۰ نفر و بطور غیر مستقیم در هر پروژه تعداد ۳۰ تا ۴۰ نفر از نیرو‌های بومی استفاده می‌گردد که به ظرفیت اشتغال زایی کمک شایانی نموده است.
این مقام مسئول یادآور شد: در استان ۱۱۱۳ واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد شناسایی شده که در سال ۴۸ میلیون لیتر سوخت مایع مصرف می‌کردند که با برنامه ریزی صورت گرفته به ترتیب اولویت، صنایع پر مصرف و دارای آلایندگی فراوان گازدار شده اند که تا کنون ۵۷۰ واحد صنعتی با مصرف سالانه ۳۸ میلیون لیتر تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته اند.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان گزارش عملکرد خود اظهار داشت: شرکت ملی گاز ایران با رشد بسیار مطلوب خود در این سال به خودکفایی و خود اتکایی رسیده و اکثر وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های گازرسانی را از منابع داخلی تامین می‌نماید و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در قالب اقتصاد مقاومتی سرلوحه تمامی این موفقیت هاست.
در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین حاج عبدالرضا پورذهبی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان ضمن تشکر از حضور مدیر عامل و هیات همراه و ضمن خداقوت به تمامی کارکنان شرکت گاز استان کردستان که با توانایی و پشتکار مشغول به خدمت رسانی به مردم استان هستند، بیان داشت: امیدوارم خداوند تعالی به مسئولین توفیق خدمت بیشتر به مردم شریف و نجیب استان کردستان را عطا نموده تا با ارائه خدمات بیشتر، کمبود‌های گذشته بنحو احسن جبران گردد که به گواه تمام شاهدان شرکت گاز استان در راستای توسعه عدالت اجتماعی بسیار موفق عمل نموده است.
وی خاطر نشان کرد: در روایات آمده است یکی از مواردی که انسان را از طی مسیر مدارج عالیه باز می‌دارد همت کوتاه است و آدمی نباید در ارائه خدمت به مردم کوتاهی نماید و بایستی با بستن کمر بند همت والا، مشکلات را حل نماید و سطح افزایش رفاه و آسایش جامعه را ارتقائ بخشد.
نماینده، ولی فقیه در استان کردستان در پایان اظهاراتش گفت: از تلاش مدیریت و کارکنان شرکت گاز استان کردستان که خدمات را در سراسر استان گسترش داده اند سپاسگزارم و با مشاهده شهر‌ها و روستا‌ها در استان به خوبی نتیجه زحمت کارکنان مشهود است و وضوح امکانات نشان از عزم مدیران شرکت ملی گاز ایران برای گسترش خدمات رفاهی و زیرساخت محکم برای تامین انرژی پایدار استان کردستان دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار