سردار علی آزادی عنوان کرد:
فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان با اشاره به افزایش میزان کشفیات مواد مخدر در ۶ ماهه اول امسال به نسبت سال گذشته گفت: متاسفانه وضعیت مصرف مواد مخدر در استان کردستان به نسبت گذشته نگران کننده است.
کد خبر: ۹۱۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ 18 October 2020
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک در کردستان، سردار علی آزادی فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان صبح امروز یکشنبه در نشست خبری با رسانه‌های استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی با اشاره به خدمات فرماندهی انتظامی در ۲ بخش خدماتی و نظارتی اظهار داشت: در بخش نظارتی طی مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا واحد‌های صنفی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سایر ادارات مورد نظارت قرار گرفتند که علاوه بر صدور ۲۴ هزار تذکر کتبی، ۶ هزار واحد صنفی اخطار گرفتند و ۲ هزار مغازه نیز پلمب شد.

فرمانده انتظامی کردستان در گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در جریان بازرسی‌های مشترک پلیس و دانشگاه علوم پزشکی، ۲۴ هزار واحد صنفی استان به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اخطار کتبی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: ارایه خدمات ضد عفونی و گند زدایی معابر برای ارتقای سطح سلامت و پایش فضای مجازی به منظور مقابله با تشویش اذهان عمومی از دیگر خدمات فرماندهی انتظامی استان در این مدت است.

فرمانده انتظامی کردستان یادآور شد: امسال تا کنون ۹۰۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

سردار آزادی با بیان اینکه این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است گفت: در این راستا بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر قاچاقچی عمده و خرده فروش، معتاد متجاهر و سایر عوامل تهیه و توزیع دستگیر و روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه همزمان با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در این استان ۲۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر امحاء می‌شود، افزود: این میزان بخشی از مواد مخدر کشف شده در نیمه نخست سال جاری است که توسط ماموران انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در عملیات‌های مختلف کشف شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان با اعلام هشدار در خصوص گسترش سو مصرف مواد مخدر در این استان به نسبت گذشته، اظهار داشت: با وجود اینکه این وضعیت در این استان به نسبت دیگر استان‌ها بهتر است، اما باید گفت کردستان نیز وضعیت مطلوب خود را از دست می‌دهد.

سردار آزادی یادآور شد: به علت اینکه پیشتر آمار واقعی معتادان مواد مخدر این استان به نهاد‌های مربوطه ارائه نشده به همین دلیل تعداد کمپ‌های فعلی جوابگوی نیاز نبوده و مشکل اسکان معتادان خود معرفی و متجاهر وجود دارد.

فرمانده انتظامی کردستان اضافه کرد: در این راستا با همکاری بهزیستی استان تصمیم به ایجاد کمپ‌های جدید گرفته شده که با اخذ مجوز‌های لازم اهداف این برنامه نیز به زودی محقق خواهد شد.

سردار آزادی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و همزمانی ۱۳ مهر با اربعین حسینی هفته نیروی انتظامی از ۲۷ مهر تا ۲ آبان برگزار می‌شود اضافه کرد: برنامه‌های این هفته امسال با توجه به شیوع بیماری کووید- ۱۹ و از طرفی هم در راستای شعار هفته "باهم برای امنیت و سلامت" متفاوت‌تر برگزار می‌شود تا اقدامات در راستای سلامت باشد.

وی افزود: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و پیشکسوتان، دیدار با نماینده، ولی فقیه و استاندار کردستان، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از عزیزان در عرصه سلامت و حضور در بیمارستان توحید از دیگر برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در این استان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار