مهندس احمد فعله گري مدير عامل شركت گاز استان كردستان به همراه تعدادي از مسئولين ستادي از پروژه هاي گازرساني روستايي شهر شويشه شهرستان سنندج بازديد بعمل آورد.
کد خبر: ۹۱۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 20 October 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله گری مدیر عامل در این بازدید در مورد توسعه گازرسانی بخش روستایی شهرستان سنندج چنین گفت: این شهرستان دارای ۱۹۶ روستای دارای سکنه است که قابلیت گازرسانی برای ۱۸۹ روستا فراهم است که تا کنون به ۱۵۹ روستا گازسانی صورت گرفته و عملیات گازرسانی در ۲۷ روستا در حال اجراء بوده و کار‌های مطالعاتی برای ۳ روستای باقیمانده در دست اقدام می‌باشد..

وی افزود: شرایط توپوگرافی و ویژه منطقه شهر شویشه بخش کلاترزان که کوهستان‌های رفیع و مسیر تردد آن پیچ در پیچ و دارای شیب‌های تند است و زمین مسیر عبور لوله‌های گاز از جنس سنگ بسیار محکم بوده که عملیات حفاری برای دفن لوله‌های گاز را با دشواری‌های فراوانی روبرو ساخته که مشابه آن کمتر در جا‌های دیگر ایران مشاهده می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد پروژه‌های فعال شهر شویشه شهرستان سنندج اظهار داشت: پروژه‌های فعال شهر شویشه شهرستان سنندج در سه مجتمع اصلی در حال فعالیت است که می‌توان به گازرسانی به مجتمع سرهویه اشاره کرد که خوشبختانه این پروژه در حال اتمام بوده که تاکنون ۲۵۰ انشعاب نصب شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی شانشین که شامل ۱۹ روستا و گازرسانی به مجتمع روستایی رشنش که شامل ۶ روستا می‌باشد در حال فعالیت می‌باشد.

وی تصریح کرد: برای اتمام پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی رشنش که شامل روستا‌های کرگینه، تازه آباد کیخسرو، پیچون، دادانه، رشنش، خانقاه و ۲ واحد مرغداری نیاز است ۲۶ هزار متر لوله گذاری در این مسیر صعب العبور صورت گیرد که تاکنون ۱۸ هزار متر از آن لوله گذاری شده است.

مهندس فعله گری به هزینه اجرای این پروژه اشاره کرده و گفت: اجرای پروژه گازرسانی به این مجتمع با احتساب هزینه‌های پشتیبانی و تحصیل اراضی به ۳۵ میلیارد ریال می‌رسد و سالانه در مصرف ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت‌های مایع صرفه جویی می‌گردد و پیش بینی می‌گردد ۲۵۵ انشعاب نیزنصب گردد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه بازدید در مورد گازرسانی مجتمع روستایی شانشین چنین گفت: این مجتمع شامل ۱۹ روستا بوده که تاکنون در این مجتمع روستایی ۹۱ هزار و ۸۹۶ متر لوله گذاری اجراء شده است و پیش بینی می‌گردد ۵۵۱ مورد انشعاب نصب گردد.

لازم به ذکر است تعداد کل مشترکان شهرستان سنندج ۱۷۴ هزار و ۴۶۱ مشترک است که تعداد ۸۰ هزار و ۵۹۵ مورد در منطقه ۱ و تعداد ۹۴ هزار و ۱۶۶ مورد مشترک، جزء منطقه ۲ می‌باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار