اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 29 مهر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۱۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴ 20 October 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 29 مهر ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در29 مهر بشرح زیر است:.

دستگیری کلاهبردار 300 میلیاردی در ساری

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری جاعل عنوان وکلاهبرداری 300 میلیاردی در ساری با 25 شاکی خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار " مرتضی میرزایی " با اعلام این خبر، گفت: در پی طرح شکایت از سوی افرادی مبنی برکلاهبرداری از آنان از سوی فردی در شهرستان ساری، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات از مالباختگان دریافتند، فردی با همدستی فردی دیگر با معرفی خود به عنوان یکی از مسئولان شهرداری در پوشش یک شرکت سرمایه گذاری و ارائه سهام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی همدست متهم دستگیر و مخفیگاه متهم اصلی پرونده نیز در یکی از شهرستان های ساحلی شناسایی شد .

سردار میرزایی با اشاره به هماهنگی قضائی از دستگیری متهم اصلی این پرونده خبر داد و افزود: متهم به همراه همدستش پس از تشکیل پرونده به اتهام جعل عنوان و کلاهبرداری 300 میلیاردی از 25 شاکی به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.


-----------------------------------------------------


تشریح جزئیات مدت زمان خدمت سربازی

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران جزئیات افزایش مدت زمان خدمت سربازی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ وحید بریمانی درباره جزئیات تغییر در مدت زمان خدمت سربازی، گفت: به منظور متناسب سازي دوره ضرورت خدمت وظيفه عمومی در مناطق گوناکون با رويکرد عدالت محوري ،ارتقاء انگيزه خدمتي در مناطق امنيتي درگير و افزايش نيروي انساني طرح افزایش مدت زمان خدمت سربازی به اجرا در آمد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: در این طرح مدت خدمت سربازي برای کارکنان وظیفه بومب در مناطق عادي به 24 ماه ، در مناطق غير درگير بومي ،عملياتي ،محروم و بدآب و هوا 21 ماه و امنيتي درگير به 17 ماه تغییر پیدا کرده است .

سرهنگ بریمانی، خاطرنشان کرد: برای کارکنان وظیفه غیر بودمی مدت زمان خدمت سربازي در مناطق عادي 21 ماه ، در مناطق غير درگير، عملياتي، محروم و بدآب وهوا 18 ماه و مناطق امنيتي درگير17 ماه است.

وی همچنین اظهار داشت: این تغييرات براي کارکنان وظيفه اي که از یکم آبان ماه 99 به خدمت سربازي اعزام مي شوند اعمال مي شود و مشمولاني که قبل از تاريخ مذکور به خدمت اعزام شوند ،مدت خدمت آنان مطابق مقررات قبلي محاسبه مي شود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، یادآورشد :مدت خدمت سربازي براي مشمولان مامور به دستگاه هاي دولتي )غير نظامي) در کليه مناطق 24 ماه است.

وی در خاتمه، گفت: مشمولان و خانواده هاي آنان براي کسب اطلاعات بيشتر مي توانند از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان به نشاني www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گويا به شماره 096480 و يا کانا سازمان در پيام رسان سروش khabaresarbazi @ آخرين خبر مربوطه مطلع شوند.


----------------------------------------------------


فعالیت 1000دهیار به عنوان راهوران محله در مازندران

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مازندران در همایش تجلیل از راهوران محله از فعالیت 1000 دهیار روستاهای استان به عنوان راهوران محله خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی دستور در همایش راهوران محله که صبح امروز در محوطه قرارگاه پلیس راه استان برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تبریک این هفته به تلاشگران عرصه نظم و امنیت به ویژه پلیس راه ، گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ، امنیت است و متولی حفظ نظم و امنیت در کشور نیروی انتظامی است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار کرد: رابطه دوسویه ای بین نیاز به امنیت و سلامت اجتماعی وجود دارد به گونه ای که علاوه بر اینکه مطابق هرم نیازهای مزلو، تامین نیاز امنیت انسان می تواند زمینه ساز نیازهای دیگران و تامین سلامت اجتماعی باشد، علاوه بر آن سلامت اجتماعی نیز می تواند به افزایش احساس امنیت کمک کند.

سرهنگ دستور با اشاره به اینکه امنیت یک محصول جمعی است، افزود: پلیس در برقراری امنیت، دست یاری به سوی جامعه دراز می‌کند و از همه افراد جامعه برای حفظ و امنیت استمداد می‌طلبد.

وی عنوان داشت : امنیت مشارکتی و سهیم کردن شهروندان در حفظ امنیت، انگیزه‌های رفتار قانونمند و منطبق بر هنجارها و ارزش‌ها را در افراد تقویت کرده، امنیت پایدار را به عنوان بزرگ‌ترین موهبت الهی به جامعه ارزانی می‌دارد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مازندران در اد

masoud pashna, [۲۰.۱۰.۲۰ ۱۹:۳۲]
امه به نقش راهوران محله در حوزه فرهنگ ترافیک و برقراری نظم و امنیت ترافیکی در محورهای مواصلانی استان اشاره کرد و افزود: 1000 دهیار روستا در سطح استان مازندران تحت عنوان راهوران محله با پلیس راه همکاری می کنند.

سرهنگ دستور با اشاره به اینکه 33 دستگاه و سازمان در برقراری نظم و امنیت ترافیکی نقش دارند، افزود: متاسفانه برخی از دستگاه ها نقش خود را به خوبی ایفا نمی کنند .

وی نقش انسانی در کاهش حوادث رانندگی را در کنار نقش جاده و وسیله نقلیه بسیار مهم دانست و افزود: شناسایی نقاط حادثه خیز،ارتقای فرهنگ ترافیک، آموزش و پیشگیری از حوادث رانندگی از جمله ماموریت های راهوران محله است .


----------------------------------------------------------------


تسهیلات ویژه به مشمولان خدمت وظیفه عمومی در هفته ناجا

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از ارائه تسهیلات ویژه به مشمولان خدمت سربازی به مناسبت هفته ناجا خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ وحید بریمانی در تشریح این خبر، گفت: مشمولان کليه مقاطع تحصيلي داراي برگ آماده به خدمت که متقاضي تعجيل تاريخ اعزام به خدمت به تاريخ آبان ماه سال جاري مي باشند، مي توانند در هفته نيروي انتظامي از طريق دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس+10) درخواست خود را ثبت کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: مشمولان کنکوري کليه مقاطع تحصيلي داراي برگ آماده به خدمت مي توانند تاريخ اعزام به خدمت خود را تا اوایل آذرماه امسال از طريق دفاتر مذکور تمديد کنند.

وی همچنین اظهار داشت:در راستاي رسيدگي حداکثري به پرونده هاي پزشکي و يا کفالت مشمولان، کميسيون هاي مربوطه با ظرفيت بيشتر در اين هفته برگزار مي شود.

سرهنگ بریمانی در خاتمه گفت:مشمولان و خانواده هاي آنان براي کسب اطلاعات بيشتر مي توانند از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان به نشاني www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گويا به شماره 096480 و يا کانال سازمان وظیفه عمومی ناجا در پيام رسان سروش@khabaresarbazi از آخرين اخبار مربوط به سربازی مربوطه مطلع شوند.

 


پلیس هوشمند و مهربان

مجهز بودن پلیس به فنون علمی و تاکتیکی روز دنیا و تسلط بر همه حوزه ها جزء هوشمندی پلیس مقتدر است که همیشه رهبری بر آن تاکید داشته است.

مجهز بودن پلیس به فنون علمی و تاکتیکی روز دنیا و تسلط بر همه حوزه ها جزء هوشمندی پلیس مقتدر است که همیشه رهبری بر آن تاکید داشته است.امروز نیروی انتظامی نماد پلیس مقتدر، هوشمند، توانا و با کفایت و مظهر اقتدار برخاسته از خاستگاه مردمی و زوال ناپذیری است که با آسیب زدایی و تقویت بنیان های داخلی و به کارگیری راهکارها و مسیرهای نیل به پلیس در تراز انقلاب اسلامی توانسته است به مهندسی نظم، انضباط و امنیت اجتماعی و استاندارد سازی ساختار و سازمان عملکرد خود متناسب با اصول و مبانی دینی و شرعی و آموزه های انقلابی ناشی از نیازهای نظام و میهن اسلامی همت ورزد .

بی شک حرکت مومنانه و مقتدرانه این نیرو در ارتقای قابلیت ها و توانمندی های سازمانی و مهارت های حرفه ای و تخصصی که تولید ترکیبی از آمادگی های قاطع و متراکم برای امنیت سازی و مقابله با طیف گوناگون از تهدیدات از جمله برخورد قاطع با اشرار و قاچاقچیان ،مفسدان ،قانون شکنان، غارتگران بیت المال، آشوب گران و اخلالگران در نظم و انضباط اجتماعی و اقتصاد ملی را رقم زده است مایه اطمینان، آرامش، اعتماد مردم برای زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه به شمار می رود.

امروزه به تناسب رشد سریع تحولات محیطی در جهان، سازمان ها نیز در مسیری حرکت می کنند که بتوانند خود را در همسویی با این تحولات محیطی هماهنگ کرده تا اهداف و رسالت خود را تحقق بخشند.

چالش های محیطی عصر حاضر از نظر پیشرفت سریع فناوری ، افزایش انتظارات ارباب رجوع و ضرورت انعطاف پذیری سازمان را در مسیری جهت جستجوی راهی برای رشد و تعالی قرار می دهد و برای رسیدن به پلیس در تراز جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب به مولفه هایی نیازمندیم که یکی از آنها هوشمند سازی است تحقق پلیس هوشمند و هوشمند سازی پلیس یکی از اولویت های جدی ناجا است .

پلیس هوشمند یعنی دقت بالاتر، سرعت بیشتر، اشرافیت بیشتر و اقتدار بیشتر در ماموریت ها و مبارزه مقتدرانه با هرگونه ناامنی، بی نظمی و قانون گریزی.

آنچه که امروز باعث محبوبیت بیش از پیش پلیس نزد مردم شده ،صداقت در خدمتگزاری و جانفشانی آنان در مواجهه با خطرات گوناگون است.

پلیس برای رسیدن به تراز انقلاب اسلامی و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب آماده تر از هر زمان دیگری است و قطعا در این راه خطیر تک تک کارکنان نیروی انتظامی از جان و دل مایه می گذارند.

بدون شک رسیدن به تراز انقلاب اسلامی و آنچه که مد نظر رهبر فرزانه انقلاب قرار دارد باعث محبوبیت دو چندان پلیس خواهد شد و ماموریت ها با نظم بی

masoud pashna, [۲۰.۱۰.۲۰ ۱۹:۳۲]
شتری انجام می گیرد.

به یاری خداوند متعال نیروی انتظامی روز به روز بهتر از قبل در راستای خدمتگزاری به مردم عمل می کند و کارکنان آن نیز در تلاشند که رهنمود های رهبری را سرلوحه خود در کار و ماموریت قرار دهند. امروز پلیس جمهوری اسلامی با مخلان نظم و امنیت عمومی و مجرمان سخت و قاطع برخورد می کند و در مواجهه با افراد مظلوم و آنهایی که حقشان ضایع شده مهربان و مدد کار آنهاست.#

گرد آورنده : سرهنگ سید جعفر ساداتی


-----------------------------------------------------------------


کاهش بهداشت روان در بحران کرونا

سلامت روان بعدی از مفهوم سلامتی است و در بحران ها، نقش حفظ و ارتقای سلامت روان بیشتر به میان می آید...

مشکلات بهداشت روان سالانه میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و طبق آمار فعلی از هر چهار فرد، یک نفر در طول زندگی خود به نحوی مشکل بهداشت روانی را تجربه می‌کند . بهداشت روان به مفهوم حالت توازن بین شخص و دنیای پیرامون او وسازگاری شخصی با خود ودیگران و همزیستی بین واقعیت های خود، مردم ومحیط زیست است.

بسیاری از مشکلات روانی بصورت مشکلاتی کوچک آغاز می شود که در صورت بی توجهی و درمان نکردن به مرور به گره بزرگی تبدیل می شود تا جایی که باید روش های درمانی سخت تر و پیچیده تری در پیش گرفت.

اکنون اما جامعه تجربه هشت ماهه ای از همه گیری ویروس کرونا را پشت سر گذاشته است و هنوز هم به آینده روشنی در شیوه مواجهه با این این ویروس نرسیده است. در این وضعیت بحرانی،به سه موقعیت افزایش بیماران روانی و در واقع کاهش بهداشت روان را شاهد هستیم:

1-گروه اول: برخی از این بیماران افرادی هستند که نه سابقه قبلی اختلالات روانی را دارا هستند و نه به بیماری کرونا دچار شده اند.

اضطراب ها، افسردگی ،وسواس، تنش های خانوادگی، تنهایی ها و بغض های فروخورده ناشی از سوگواری های در تنهایی ناشی از کرونا، موارد غیر قابل انکاری هستند که بسیاری از افراد جامعه را در این مقطع زمانی درگیر خود کرده است.

ترس از بیماری خود و یا اطرافیان، ماهیت ناشناخته کرونا برای افراد جامعه و حتی کادر درمانی،ترس از برقراری ارتباطات ایمن، افکار منفی و اشتغال ذهنی در خصوص بیماری و فراهم نشدن زمینه سوگ واری مناسب، همدلی و همراهی با سوگواران برای گذراندن مناسب دوره سوگ و ... از جمله دلایل بیماری برای این افراد می باشد.

علاوه بر این، استرس ها و بیقراری های کودکان که ناشی از تعطیلی مدارس و در خانه ماندن های طولانی مدت است از یک طرف، سرخوردگی های کودکان و دانش آموزان ناتوان از تهیه تجهیزاتی اعم از گوشی های هوشمند و تبلت برای پیوستن به آموزش مجازی از دیگر مواردی است که اهمیت سلامت روان را بیشتر می کند و در جای خود باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین بروز مشکلات اقتصادی و بیکاری در اثر شیوع کرونا نیز از عوامل مهم استرس و افسردگی و تنش های خانوادگی شدید در حال حاضر می باشد.

2-گروه دوم- افرادی که سابقه کرونا و قرنطینه داشته اند: تجربه بیماری های فیزیکی تهدید کننده زندگی مثل کووید19 می تواند به عنوان یک علت بروز نشانه های اختلال استرس پس از سانحه باشد.

اختلال در خواب از دیگر مشکلات افراد مبتلا به کووید 19 می باشد که ممکن است در بخش های ایزوله یا قرنطینه برای این افراد روی دهد.

از دیگر اختلالات روانشناختی مهم که می تواند در سلامت روان بیماران مبتلا به کووید19 آسیب ایجاد کند اختلال اضطراب و افسردگی است.

به طور کلی تمامی مطالعاتی که اختلالات روانشناختی افراد در قرنطینه رو مورد بررسی قرار داده اند نشانه های زیادی از آسیب روان مثل اختلال هیجان، افسردگی، استرس، کاهش خلق، تحریک پذیری، بیخوابی، کاهش توجه، اختلال استرس بعد از سانحه، خشم، کرختی عاطفی را گزارش کرده اند.

بیشترین محرک های ایجاد استرس و عامل ایجاد کننده اختلالات روانشناختی در افراد در حال قرنطینه به دلیل بیماری کووید19 ترس از آلوده شدن یا آلوده کردن دیگران، دوره طولانی قرنطینه، حمایت های ناکافی و عدم دسترسی به مراقبتهای پزشکی و مواد غذایی کافی و در نهایت خستگی و بی حوصلگی ناشی از قرنطینه و ایزوله شدن گزارش شده است.

تمامی موارد ذکر شده بالا و همچنین اضافه شدن برخی افکار ناخوشایند مثل احساس تنهایی، برچسب زنی ، انکار، ناامیدی و در درجات شدیدتر پرخاشگری و افکار خودکشی ممکن است باعث گردد بیمار در قرنطینه به دلیل بیماری کووید19 پایبندی به ادامه درمان را کاهش داده و حتی افراد در فکر ترک محل قرنطینه باشند.

نهایتا، شرایط قرنطینه باعث می شود که افراد حمایت های روانی خانواده و دوستان خود از دست بدهند.

3-گروه سوم افرادی که سابقه اختلالات روانی را دارا می باشند: قرنطینه طولانی‌مدت جامعه، دسترسی پزشکی لازم را برای بسیاری از بیماران اضطراری را مختل کرد؛ ازجمله بیماران نیازمند به مداخله روان‌پزشکی.

تعداد زیادی از بیماران شانس مک

masoud pashna, [۲۰.۱۰.۲۰ ۱۹:۳۲]
المه رودررو با روانکاو و مشاور خود را در طی دوره درمان از دست دادند و مجبور شدند از روش‌های جایگزین غیرحضوری استفاده کنند.

روش‌های درمانی موازی با درمان دارویی برای بسیاری از این بیماران از دسترس خارج شد، جلسات گروهی درمان، ورزش، شرکت در مسابقات و فعالیت‌های جمعی که به‌عنوان بخشی از روند درمان یا کنترل بیماری افسردگی توسط گروه درمان توصیه می‌شود، برای مدت طولانی لغو شده‌اند.

سلامت روان بعدی از مفهوم سلامتی است و در بحران ها، نقش حفظ و ارتقای سلامت روان بیشتر به میان می آید، زیرا تجربه ثابت کرده که در بحران ها اختلالات روان پزشکی و مسائل روان شناختی بیشتر مطرح می شوند و این امر کاملا طبیعی است، زیرا علت بروز این اختلالات ریشه در مسائل روانی و اجتماعی و زیستی دارد پس باید با برنامه های پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز یک سری از بیماری های ناتوان کننده روانپزشکی به مقابله با این بحران رفت و برای شرایط در حین کرونا و بعد از کرونا برنامه های پیشگیرانه بیشتر و بهتری برای بودن در کنار مردم ارائه کرد.

تهیه و تنظیم: ماریا حاجی آقازاده- کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان مازندران

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار