مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي کردستان در ديدار با فرمانده مرزباني استان اعتماد عمومي و مردمي را يك اصل مهم در ماموريت‌هاي مرزباني دانست.
کد خبر: ۹۱۱۰۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴ 21 October 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی مرزبانی ناجا استان کردستان، در این دیدار، " عبید رستمی" ضمن تبریک هفته ناجا و تقدیر از تلاش شبانه روزی مرزبانان در برقراری امنیت مطلوب در مرز‌های استان، گفت: هدف مرزبانی دفاع از حقوق قانونی مرزنشینان و افزایش بیشتر سطح امنیت در مرز‌ها و اجرای صحیح وظایف است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پوشیدن لباس خدمت در مرزبانی توفیق بزرگی است، افزود: نیروی انتظامی از مهم‌ترین دستگاه‌های تاثیرگذار بر فرهنگ، رفتار، کردار و اعتماد مردم است و اعتماد عمومی، بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی این نیروی امنیت ساز است.
وی با تاکید بر ارتباط هدفمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مرزبانی، تصریح کرد: این اداره آمادگی دارد در حوزه استفاده از ظرفیت ناشران، هنرمندان و دیگر ظرفیت‌های فرهنگی به تحقق ماموریت‌های مرزبانی کمک کند.
در ادامه این دیدار سردار "علیرضا مرزبانی" فرمانده مرزبانی کردستان با تاکید بر گسترش و تقویت ارتباط مطلوب مرزبانی با اداره فرهنگ و ارشاد، خاطرنشان کرد: آنچه که ما به دنبال آن هستیم برقراری امنیت بصورت "اجتماع محور" و "فرهنگ مدار" می‌باشد و مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی می‌توانند مرزبانی را در این مهم همراهی کنند.
وی با بیان اینکه رویکرد مرزبانی، فرهنگ مدارانه است، اظهار داشت: طبق منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که «در زمینه کار‌های فرهنگی نباید دنبال کار‌های تشریفاتی و ویترینی بود باید دنبال کار‌های محتوایی و اصیل رفت» مرزبانی همواره به دنبال ارتقاء سطح امنیت در سایه ارتقاء فرهنگ جامعه است.
سردار مرزبانی با اشاره به اهداف جامعه‌محوری مرزبانی، مرزنشینان را مهمترین رکن تامین امنیت دانست و یادآور شد: مرزبانی با اتخاذ رویکرد جامعه‌محوری، ارتباط تنگاتنگ با سایر سازمان‌ها را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.
گفتنی است، در این دیدار تفاهم نامه‌ای با موضوع همکاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی مشترک به امضای فرمانده مرزبانی استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان رسید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار