سردار سید صادق حسینی :
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان بیان کرد : ویژه برنامه های هفته گرامیداشت رشادت و مجاهدت مردم کردستان در دوران دفاع مقدس در نقاط مختلف این استان مرزی آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲ 24 October 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان، سردار سیدصادق حسینی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با مسئولان رسانه‌ها در استان کردستان که توسط بسیج رسانه استان برگزار شد، اظهار کرد: یک خرد جمعی بین اصحاب رسانه در راستای پیگیری مسائل مهم نظام، مردم و جامعه در استان شکل گرفته است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: رسانه‌ها بازوی قدرتمندی برای دفاع از نظام و مردم هستند و حس مطالبه‌گری خوبی امروز در بین اصحاب رسانه وجود دارد.

سردار حسینی با بیان اینکه این جلسه هم‌اندیشی با هدف برنامه‌ریزی برای هفته دفاع مقدس استان کردستان برگزار شده است، گفت: در راستای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب براساس تصمیماتی که در سطح کشور گرفته شده برای هر استانی یک هفته به عنوان هفته دفاع مقدس پیشنهاد شده که بتوانند نقش استان‌ها در دفاع مقدس را بازخوانی کنند.

وی گفت: به پیشنهاد استان، سوم تا نهم آبان ماه به عنوان هفته استانی دفاع مقدس کردستان با شعار «۴۰ سال مقاومت و وفاداری مردم کردستان» نام‌گذاری شده است.

وی افزود: آنچه در چهل ساله انقلاب و هشت سال دفاع مقدس از سوی مردم این استان اتفاق افتاده و ما امروز میراث‌دار آن هستیم و به آن‌ها می‌بالیم در این هفته به تصویر کشیده می‌شود.

فرمانده سپاه کردستان در ادامه نقش رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم در رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را بی‌بدیل و برجسته دانست و گفت: با توجه به این شرایط با پایین آوردن حداکثر حجم برنامه‌هایی که برای این هفته در نظر گرفته شده بود در مجموع ۲۲۰ برنامه مختلف با ۴۵ عنوان پیش‌بینی شده که از امروز سوم آبان ماه آغاز و تا نهم آبان جاری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هر روز از این ایام با عنوان خاصی نام‌گذاری شده است، گفت: پیشمرگان مسلمان کرد اقتدار و خودباوری، ولایت‌مداری هم‌بستگی و بصیرت‌افزایی، شجاعت و شهادت مردم کردستان، روز مادران شهدا، زنان رزمنده اسوه‌های مقاومت، حماسه‌سازان، پیامبر اعظم، دانش‌آموزان بسیجی و ماموریت شهدا، روحانیون و پرچم‌داران بصیریت عناوین این هفته از سوم تا نهم آبان ماه است.

به گفته سردار حسینی، دفاع مقدس و مبارزه با گروهک‌های ضدانقلاب، تمرین عملی، جهادی، انقلابی و اعتقادی مردم مسلمان کرد برای حراست همه جانبه از نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: آنچه به عنوان جهاد از آن یاد می‌کنیم به عناوین مختلفی مردم کردستان همیشه سرافراز آن را عملی انجام دادند و تمرین کردند.

فرمانده سپاه کردستان تصریح کرد: مردم مسلمان و انقلابی کردستان با نفس و مال و جان خود جهادی ماندگار و عزت‌بخش به نمایش گذاشتند و دشمن را ناکام کردند.

وی اظهار کرد: نقش محوری مردم کرد مسلمان در پاکسازی و آزادسازی نقاطی که دشمن بعثی تصرف کرده بود برجسته و قابل ستایش و سند تاریخی میهن‌پرستی و اسلام‌خواهی و وفادری به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: حراست و حفاظت از انقلاب، کشور و مرز‌های ایران در مقابله با هرنوع ناامنی، امنیت پایدار و مردمی عامل توسعه و گسترش خدمات عمومی است امروز اصل ما معیشت مردم است و مسوولان در مسیر خدمت به جامعه نباید کوچکترین کوتاهی کنند.

سردار حسینی تصریح کرد: جنگ سخت دشمنان علیه ما که دیروز اتفاق افتاد و به سند افتخار ملت ایران شده است، امروز تبدیل به دو جنگ نرم و و جنگ اقتصادی شده که نقش رسانه‌ها در این زمینه برجسته است.

وی اذعان کرد: بازخوانی و واکاوی فرهنگ ایثار و انقلاب، دفاع مقدس، مجاهدت مردم، ناکامی‌های ضدانقلاب و دشمن بعثی، افتخارآفرینی پیشمرگان کرد مسلمان، رزمندگان و آحاد مردم انقلابی استان، مظلومیت نظام نوپای انقلاب اسلامی و شهدا، جریان‌سازی برای افکار عمومی است.

فرمانده سپاه کردستان تصریح کرد: رسانه‌ها امروز رسالت سنگینی در مقابل عملیات روانی دشمنان دارند و باید این رسالت را به نحو احسن انجام دهند.

وی با بیان اینکه ما امروز هیچ احساس خطری در مقابل با هجمه سخت دشمنان بیرونی نداریم، چون قدرتمند و قوی هستیم و دشمن به خوبی این مساله را درک کرده است.

سردار حسینی افزود: تضعیف بارو‌های عمومی، تضعیف ارزش‌های دینی و ایجاد حس ناامیدی و یاس در جامعه هدف اصلی امروز دشمنان است و سعی در نفوذ در پیکره نظام و رسیدن به اهداف شومشان دارند.

وی گفت: رسانه‌های ما برای مقابله با این سطح از هجمه‌های گسترده دشمنان باید رسانه‌های توانمندی باشد، تقویت سواد رسانه‌ای در جامعه نیاز اساسی امروز است که باید از سوی جامعه رسانه‌ای صورت بگیرد.

هم اندیشی مسئولان رسانه کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار کرد: رسانه‌ها باید با تولید محتوا‌های قوی امید را به جامعه تزریق کنند.

وی تاکید کرد: حمایت، آموزش و ارتقای توان اقتصادی و سواد رسانه‌ای از ضرورت‌ها برای تقویت رسانه‌های استان است.

سردار حسینی گفت: باید شرایطی ایجاد کنیم که رسانه‌های وفادار به نظام، زحمت‌کش و تلاشگر کاملا مستقل باشند تا بتوانند با قدرت تحلیل‌گری درست و انتقاد‌های سازنده و ارائه راهکار‌های مناسب به توسعه جامعه کمک کنند.

وی افزود: رسانه‌های انقلابی ما باید کاملا مستقل و به هیچ جریان خاصی وابسته نباشد تا بتواند در مسائل اجتماعی و مطالبه‌گری از مسئولان توانمند شوند.

وی افزود: امکانات به اندازه کافی وجود دارد، اما شرایط فعلی بازار یک شرایط از هم گسیخته‌ای است که کنترل ندارد.

سردار حسینی اذعان کرد: نباید اجازه داد هرکس هر قیمتی که می‌خواهد روی اجناس بگذارد، امروز برخی‌ها در تلاش هستند که جو ناامیدی را ایجاد کنند تا سطح نارضایتی مردم از نظام را بالا ببرند.

وی اظهار کرد: امروز دشمنان سعی دارند اعتماد مردم را به نظام کاهش دهند و این وظیفه مسئولان است و باید در این زمینه پاسخگو باشند.

فرمانده سپاه کردستان گفت: رسانه باید قدرت داشته باشد و بتواند به این موضوعات بپردازند، چرا که خیلی از اقلام و نیازمندی‌های جامعه ما در کشور وجود دارد و تولید می‌شود، ولی می‌بینیم در حوزه کنترل قیمت‌ها به خوبی نظارت صورت نمی‌گیرد و در نتیجه در بازار نابسامانی وجود دارد.

وی با یادآوری اینکه در کردستان ۵ هزار و ۴۹۶ بومی و ۲۳ هزار شهید غیربومی در راه دفاع از انقلاب تقدیم شده است، گفت: برخی از شهدای ما توسط ضدانقلاب بعد از تحمل سخت‌ترین شکنجه‌ها به شهادت رسیدند، همان کاری که امروز داعش با مسلمانان می‌کند ضدانقلاب آن زمان با رزمندگان ما انجام داد.

وی تصریح کرد‌: مردم شهیدپرور کردستان، ۵۶۹ شهیده زن، ۴۱۵ شهید دانش‌آموز و ۵۹ شهید روحانی را تقدیم انقلاب کرده و این استان ۶۷ خانواده دارای سه شهید به بالا دارد که باید این ایثارگری‌ها با تولید محتوا‌های مختلف به جامعه بیش از پیش معرفی شود.

سردار حسینی اظهار کرد: در کردستان ۲ هزار و ۸۰۰ نقطه یادمانی داریم که هر نقطه گواهی از بزرگ‌مردی مردان و شیرزنان این دیار هستند.

وی تصریح کرد: امروز ما به برکت ایثارگری‌ها و خون پاک این شهیدان یک کشور قوی داریم همه مردم ایران از شیعه و سنی در برابر دشمنان ایستادگی می‌کنند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: می‌توانیم خیلی از ایثارگری‌ها را با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی در راستای نهادینه‌کردن این فرهنگ در بین جوانان امروز نشر دهیم.

وی افزود: اگر جوانان امروز بالاتر از جوانان جبهه و جنگ نباشند، کمتر نیستند، چرا که توانایی، امکانات و تجهیزات بیشتری دارند.

سردار حسینی گفت: حراست از انقلاب مهمترین وظیفه ماست، جنگ روانی به صورت جدی شروع شده و امروز دشمنان به صورت جدی در تلاش هستند و یک بمباران شدید روانی به راه انداخته و با ساختن کوه از کاه سعی دارند ناامیدی در جامعه ایجاد کنند.

وی گفت: در طول عمر با عزت انقلاب اسلامی هیچ حقه و حیله‌ای نیست که دشمنان این کشور به آن متوسل نشده باشند هرآنچه فکر کردند و توانش را داشتند علیه ما به کار گرفتند، اما به دلیل آگاهی بالای مردم شکست خوردند.

سردار حسینی گفت: تامین معیشت و توسعه در سایه امنیت به دست می‌آید که امروز این شرایطدر کردستان مهیاست و لذا مسوولان باید پاسخگوی مطالبه‌گری رسانه‌ها و مردم باشند.

وی افزود: همه ما باید با روشنگری و نقش‌آفرینی درست عرصه را به روی کسانی که دنبال چوب لای چرخ انداختن نظام هستند، تنگ کنیم که نقش اصحاب رسانه در این زمینه بسیار مهم و کلیدی است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار