حجت الاسلام روح الله میرزایی:
قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: امروز کولبری در کردستان را عده‌ای یک منکر می‌بینند اما باید بدانند که قاچاق‌های گسترده و سازمان‌یافته که توسط عده‌ای خاص طراحی شده منکر هستند و این افراد تنها برای ارتزاق و گذراندن زندگی این کار سخت را در پیش گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۱۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳ 28 October 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام روح‌الله میرزایی صبح امروز در چهارمین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار کرد: امر به معروف یعنی امر نمودن و واداشتن مردم به وسیله زبان یا عمل به سوی واجبات و اوامر الهی و نهی از منکر یعنی باز داشتن و مانع شدن مردم به وسیله زبان یا عمل از ارتکاب گناهان و محرمات الهی و این یک وظیفه دینی و شرعی است که همه وظیفه داریم آن را انجام دهیم.

وی افزود: هر انسان مومنی حق دارد در جامعه اسلامی از محیط زندگی سالم برخوردار باشد و با آسایش روحی و روانی در جامعه به فعالیت بپردازد و بتواند دین خویش را حفظ نماید. زیرا در بینش الهی زندگی انسان منحصر به زندگی دنیا نیست و رفتار انسان در دنیا سرنوشت اخروی او را رقم می‌­زند، از این‌رو انسان مومن نمی‌­تواند نسبت به سرنوشت اخروی خود و خانواده خود بی‌تفاوت بماند.

قائم‌مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی بی‌تو، تویی که برادر و خواهر مسلمان منی نمی‌خواهم به بهشت بروم و اگر بتوانیم این تفکر را در جامعه نهادینه کنیم همه آحاد در احیای امر به معروف و نهی از منکر پای کار خواهند آمد.

میرزایی یادآور شد: امر به معروف یعنی در یک جامعه زندگی می‌کنیم که کسی به طور طبیعی به کسی ولایت ندارد، اما، چون نظام اجتماعی است و همه می‌خواهند در جامعه زندگی کنند اگر کسی از قوانینی و عرفیاتی که مورد نظر است و جامعه آن را به عنوان هنجار پذیرفته است تخطی و در محیط اختلال ایجاد کرد و بر همگان لازم است جلوی آن را بگیریند.

وی بیان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر به خوبی در جامعه تعمیم داده شود دیگر تمام مردم خود را در راستای گسترش و احیای این فرایض دینی موظف می‌دانند و بسیاری از مشکلات را نخواهیم داشت.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: کردستان یکی از استان‌های مظلوم در زمینه‌های مختلف است و اگر امر به معروف و نهی از منکر را در این استان به خوبی نهادینه کنیم، مردم به خوبی از حق خود دفاع می‌کنند.

میرزایی اظهار کرد: امروز کولبری در کردستان را عده‌ای یک منکر می‌بینند، اما باید بدانند که قاچاق‌های گسترده و سازمان‌یافته که توسط عده‌ای خاص طراحی شده منکر هستند و این افراد تنها برای ارتزاق و گذراندن زندگی این کار سخت را در پیش گرفته‌اند.

وی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر به خوبی برای دیگران تبیین و تشریح شده باشد دیگر به کولبران کمک کرده و از آنان حمایت کرده و در عوض در مقابل قاچاق که می‌تواند به اشتغال و اقتصاد ضربه بزند، خواهند ایستاد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار