خالد جعفری:
معاون امور اقتصادی و هماهنگی استانداری کردستان گفت: هرچه از مرکز کشور به سمت و سوی مرز‌های کشور می‌رویم توسعه یافتگی کمتر و کمتر می‌شود؛ و میبینیم که شهر‌های مرزی کشور کمتربرخوردار هستند به ویزه شهر‌های مرزی در کردستان.
کد خبر: ۹۱۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴ 02 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان، معاون امور اقتصادی و هماهنگی استانداری کردستان در نشست هم فکری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی پیرامون ایجاد اشتغال پایدار مرز نشینان (کاک برکت) در کردستان بیان کرد: اقداماتی مرزی در کردستان با عراق از زمان قبل از انقلاب تا به کنون پیشرفت زیاد و چشمگیری داشته است، به همین دلیل و قدمت بیش از ۷۰ ساله این مرز می‌توان گفت این مرز به اقتصاد استان کردستان و اشتغال زایی می‌تواند کمک کند.

جعفری در ادامه گفت: هرچه از مرکز کشور به سمت و سوی مرز‌های کشور می‌رویم توسعه یافتگی کمتر و کمتر می‌شود؛ و میبینیم که شهر‌های مرزی کشور کمتربرخوردار هستند به ویزه شهر‌های مرزی در کردستان.

خالد جعفری عنوان کرد: می‌خواهیم به وسیله در بازار چه‌های مرزی، چون سیرانبند و...، تجارت مرزی را راه اندازی کنیم، شاید به دلیل رفاه اجتماعی در بین مردم و جامعه شغل کولبری شغلی قابل قبول نباشد و باید با ایجاد راه حل‌هایی به این کولبران کمک کنیم.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی استانداری کردستان خاطر نشان کرد: باید برای ایجاد اشتغال پایدار همه‌ی سازمان‌ها و دستگاه‌ها با تعامل و اتحاد در بین همدیگر کار را به پایان برسانند.

خالد جعفری اظهار کرد: با توجه به زیاد بودن مرز با عراق در شهر‌ها و جمعیت در برگیرنده زیاد در استان کردستان، همچنین با توجه به جای پای بنیاد برکت در مناطق مختلف، انتظارات زیادی برای آبادانی و اشتغال مولد این استان از بنیاد برکت داریم.
جعفری در پایان گفت: در کردستان با توجه به افراد نخبه و موفق می‌توان به اشتغال پایدار کمک کرد و همچنین با تعامل در بین بنیاد برکت و دستگاه‌های اجرایی روند پیشرفت طرح اشتغال مولد افزایش یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار