مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: پویایی کتابخانه های عمومی منوط به وجود نویسندگان و قلم های آن ها بویژه در حوزه کودک و نوجوانان است.
کد خبر: ۹۱۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 03 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام، سمیه حیدری افزود: دانش آموزان همواره در تحکیم پایه های انقلاب در میدان عمل حضوری فعالانه و تاثیرگذار داشته اند و هر زمان در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی به حضور آن ها نیاز بوده این قشر در میدان عمل قابلیت های خود را نشان داده اند که ۱۳ آبان نماد عینی این موضوع است.

وی اضافه کرد: نویسندگان نقش مهمی در تامین و فراهم سازی خوراک روح بشر دارند و با بررسی نیازهای مطالعه ای افراد جامعه و با قلم شیوای خود همواره تاثیرگذار بوده و هستند و کتابخانه های عمومی پویایی و نشاط خود و ارائه خدمات متنوع را مرهون وجود نویسندگان و بویژه نویسندگان حوزه کودک و نوجوانان می داند و از نویسندگان این حوزه نیز حمایت و دفاع خواهیم کرد.

حیدری با توجه به شرایط جامعه و وجود کرونا و ایجاد محدودیت هایی برای کتابخانه های عمومی کشور یادآور شد: با وجود این شرایط و مشکلات حاد کرونا کتابخوانی را در فضای مجازی و با اجرای برنامه های متعدد فرهنگی همچون معرفی کتاب، نشست کتابخوانی، نقد کتاب، مسابقات متنوع نقاشی، خلاصه نویسی و جشنواره رضوی را ادامه داده ایم و کتابخوانی هیچوقت تعطیل نخواهد شد و تا وجود شرایط عادی این روند را ادامه خواهینم داد و دست یاری به سوی فعالان عرصه های مجازی و اجتماعی دراز و درخوست همکاری برای ترویج و اشاعه هرچه بیشتر و بهتر فرهنگ کتابخوانی در سطوح مختلف جامعه داریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام خاطر نشان کرد: در این ایام کرونا کتابخانه های عمومی بصورت موقت تعطیل هستند ولی کتابخوانی نه و بسترهایی را جهت اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی فراهم کرده ایم و همچنین علیرغم تعطیلی کتابخانه های عمومی همکاران و کتابداران در محل کارشان حضور دارند و پاسخگوی نیازهای ارباب رجوع بصورت غیر حضوری بوده اند و برنامه های فرهنگی در فضای مجازی در حال اجراست و سعی می کنیم این برنامه ها بر اساس ذائقه فرهنگی مردم استان طراحی و اجرا شود که تا کنون با استقبال خوب مردمی در فضای مجازی مواجه بوده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این آئین گفت: حوادث متعدد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگرفته از مکتب پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار است و تدبیر و دوراندیشی امام خمینی(ره) در نامگذاری سیزده آبانماه بنا بر حوادث مختلف ودر سال های مختلف بیانگر عمق ژرف اندیشی به مکتب والای پیامبر و آل طاهرش است.

رضا زینی وند مقدم افزود: مکتب پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) به ما آموخته است که ظلم کردن، بیدادگری و ستم بر هیچ شخص و حکومتی پذیرفتنی نیست و پرچمدار مبارزه با بیدادگری و ظلم، نبوت و ائمه اطهار سلام الله علیه بوده اند و استکبار ستیزی و ظلم ستیزی ملت ایران برگرفته از همین مکتب بوده که استقلال و عزت کشور ما مرهون همین دستاورد بزرگ است.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در روز سیزدهم آبانماه اضافه کرد: با تسخیر این سفارتخانه که مرکز توطئه آمریکا علیه ایران و جهان اسلام بود ریشه ظلم ستیزی آمریکا خشکانده شد و این حادثه نشان داد که ملت ایران ظلم پذیر نیستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام یادآور شد:دشمن دست از توطئه و دسیسه های متعدد خود علیه ایران و اسلام بر نمی دارد و امروز خلف امام خمینی(ره) یعنی رهبری معظم انقلاب اسلامی با بصیرت، آگاهی، شجاعت راه و مسیر امام را به شدت ادامه می دهند  و مخاطبین گام دوم انقلاب همین دانش آموزان و دانشجویان هستند.

زینی وند مقدم با اعلام خوشحالی از حضور دو نویسنده دانش آموز در عرصه کتاب کودک از آمادگی آموزش و پررورش برای حمایت های مادی و معنوی و خرید کتاب های این دو نویسنده برای استفاده دانش آموزان درسطح استان ایلام خبر داد.

 در ادامه دو نوجوان نویسنده ایلامی به نام های محمد حیدری فر  نویسنده کتاب دانیال کوچولو و کیسه آب و زهرا اکبری نویسنده کتاب انار میوه بهشتی به معرفی کتاب و خلاصه ای از آن پرداخته و با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و  کتابخانه های عمومی استان ایلام از آثار این دو نویسنده نوجوان رونمایی شد.

آئین رونمایی از آثار ۲ نویسنده نوجوان و دانش آموز ایلامی بصورت ویدئوکنفرانس در کتابخانه  مرکزی  شهر ایلام برگزار شد/ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار