۱۲ یادمان شهدا در قم به‌زودی نصب می‌شود
در جهت بزرگداشت و تکریم شهدا ۱۲ یادمان فرماندهان شهید به‌زودی در پیاده راه انقلاب نصب می‌شود. این شهیدان از میان خانواده روحانیت، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی هستند.
کد خبر: ۹۱۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۳ 05 November 2020

به گزارش تابناک قم، احمد حاجی‌زاده دبیر کنگره ملی شهدای قم، با اشاره به نصب یادمان‌های شهدا در قم ذیل برنامه‌های یادواره شهید زین‌الدین، اظهار داشت: یادواره یکی از برنامه‌های مهم ذیل کنگره شهید زین‌الدین و شش هزار شهید قم است و تأکید شده با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری از هنر برای تبیین جایگاه شهدا استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هنر پیام را ماندگار و اثربخش می‌کند و باید از ظرفیت‌های هنری استفاده کرد، ابراز کرد: در این کنگره یکی از بخش‌های مهم زیباسازی شهرداری بوده که با همه توان به میدان آمده است و برای بزرگداشت کنگره شهید زین‌الدین یک روز به نصب یادمان‌های شهدا اختصاص‌ یافته است.

دبیر کنگره ملی شهدای قم تصریح کرد: در جهت بزرگداشت و تکریم شهدا ۱۲ یادمان فرماندهان بزرگ شهید توسط شهرداری قم نصب می‌شود که این شهیدان از میان خانواده روحانیت، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی هستند.

حاجی‌زاده عنوان کرد: هر یک از المان‌ها نمادی از عظمت شهدا است و در مکان‌های پرتردد شهر نصب و رونمایی می‌شود تا همواره در نظر مردم باشد و با دیدن شهدا، این خون‌ها و ایثارها که در راه نظام و انقلاب و امنیت جامعه اتفاق افتاده است را به یاد بیاوریم و این همان رویکرد هنری بوده که ماندگار می‌ماند.

وی با تأکید بر اینکه امروز با توجه به هجمه‌های فراوان غیرفرهنگی، زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، یادآور شد: صدای شهید باید به‌درستی رسانده شود و با سبک زندگی او هماهنگ شود و در این صورت بوده که پذیرش آن‌ هم بیشتر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار