دکتر محمد باقر پیری:
مدیر مسئول موسسه فرهنگی و هنری (ناوندی لی کولینوه میژووی کورد و کوردستان) مرکز پژوهشی تاریخ کرد و کردستان گفت: نباید در چنین مراکز فرهنگی و هنری از احساسات و ارزش‌ها استقاده شود، زیرا باید در زمینه پژوهش و علمی تخصص استفاده کرد.
کد خبر: ۹۱۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲ 05 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان ، دکتر محمد باقر پیری مدیر مسئول موسسه فرهنگی و هنری ( ناوندی لی کولینوه میژووی کورد و کوردستان ) مرکز پژوهشی تاریخ کرد و کردستان در نشست خبری این مرکز بیان کرد : بحث دایر کردن چنین مرکز فرهنگی هنری سال ها بود که در ذهن بنده خطور کرده بود ، که در منطقه کردستان یک مرکز فرهنگی هنری در قالب علمی و پژوهشی فعالیت داشته باشد .
پیری ادامه داد : فعالیت این مرکز نه سفارشی است و ارزشی و همچنین به دور از احساسات می باشد ، بلکه فعالیت این مرکز به صورت تخصصی و آکادمیک بر تاریخ کرد و کردستان می باشد .
دکتر محمد باقر پیری عنوان کرد : اهداف و برنامه های این موسسه بدین ترتیب است ، درست کردن آرشیو اسناد ، مدارک و عکسهایی که مربوط به تاریخ کرد و کردستان است ، یکی دیگر از این برنامه جمع آوری و ایجاد یک کتابخانه تخصصی بر تاریخ کردستان می باشد ، از جمله برنامه های این مرکز برقراری ارتباط میان مراکز علمی و پژوهشی درداخل و خارج از کشور است ، از اهداف دیگر این موسسه برگزاری همایش ها وکنگره هایی هم بهصورت منطقه ای ، ملی و بین المللی بر حوزه تاریخ کرد وکردستان خواهد بود .
دکتر پیری افزود : یکی از کار های مهم این مرکز فرهنگی هنری تجلیل از انسان های اهل قلم و مورخی است که به صورت علمی و پژوهشی بر سر تاریخ کرد و کردستان کار کرده اند .
مدیر مسئول موسسه فرهنگی و هنری ( ناوندی لی کولینوه میژووی کورد و کوردستان ) مرکز پژوهشی تاریخ کرد و کردستان خاطر نشان کرد : این موسسه به صورت غیر انتفاعی و کاملا شخصی اداره می شود . و تا به کنون از هیچ ارگان واداره ای حمایت نشده است .
محمد باقر پیری اظهار داشت : توقعی که بنده به عنوان اهل رسانه از اهل قلم و رسانه دارم این است که ، در زمینه ی اطلاع رسانی اهداف و برنامه های موسسه به مردم گرانقدر کمک حال موسسه باشند و اینکه اگر کسی کتاب مقاله یا اسناد بر سر تاریخ کرد و کردستان دارند را به این موسسه با نام خود هدیه دهند تا به تمامی مردم و جامعه تاریخ کردستان شناسانده شود .
پیری اضافه کرد : و در آخر از تمامی مردم و پژوهشگران انتظار داریم که به عنوان حامی ما باشند و در رسیدن به اهداف ما کمک کنند و اگر اسنادی عکس هایی و یا کتابی در زمینه تاریخ کردستان داری را در این موسسه برای محققان آرشیو کنند .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار