مدیر موکب مردم قم المقدسه گفت: نصب یادمان شهدا یکی از راه های حفظ یاد و خاطر شهدا است و باید قم در این زمینه برای سایرشهرها الگو باشد
کد خبر: ۹۱۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 07 November 2020

به گزارش تابناک قم، محمود پارچه باف با بیان اینکه در حق شهدا کوتاهی کرده ایم، اظهار کرد: از خیابان چهارمردان می توانیم به عنوان قلب تپنده انقلاب و کانون بسیج مردمی برای هشت سال دفاع مقدس یاد کنیم.

وی با اشاره به نصب یادمان 12 تن از شهدای شاخص قم در خیابان چهارمردان به همت شهرداری و همکاری کنگره ملی شهدا بیان کرد: از این اقدام می توان به عنوان رویدادی مبارک یاد کرد هرچند که باید زودتر این رویداد در این خیابان رقم می خورد.

رئیس سابق ستاد بازسازی عتبات عالیات ابراز امیدواری کرد در تمام محله ها و خیابان های قم یادمان شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم به همت شهرداری نصب شود تا یاد و خاطر این شهدا که از جان خود برای دفاع از حریم اسلام، وطن و ناموس گذشتند، در جامعه زنده نگه داشته شود.

وی با تقدیر از اقدامات شهرداری در ایجاد خلاقیت برای نصب یادمان شهدا در خیابان چهارمردان بیان کرد: باید این روش برای ترویج فرهنگ شهادت ادامه داشته باشد تا از شهر قم به عنوان الگویی برای سایر شهرها بهره برده شود.

پارچه باف با تاکید براینکه نسل جوان دهه 70 و 80 از وقایع جنگ و انقلاب آگاهی کاملی ندارند، تصریح کرد: نصب یادمان شهدا می تواند این نسل ها را با رشادت ها و دلاوری هایی این شهدا آشنا کند.

وی با اشاره به اینکه جوانان انقلابی با خون سرخ خود درخت انقلاب را آبیاری کردند، تصریح کرد: ما در این راه وظیفه داریم برای حفاظت از قیام و تلاش شهدای انقلاب، با نصب این یادمان ها تلاش کنیم که یاد و خاطر آنان زنده نگه داشته شود و همواره باید به خاطر داشته باشیم که امنیت امروزما مقرون خون شهدایی است که خون پاکشان برای دفاع از حریم انقلاب به زمین ریخته شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار