مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: طراحی المان‌ها و یادمان شهدا در کنگره ملی استان با همراهی شهرداری قم در دستور کار قرار است که این اقدام تأثیر زیادی در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم دارد.
کد خبر: ۹۱۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 07 November 2020

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای استان  اظهار داشت: کنگره ملی شهدای استان قم برای گرامیداشت شش هزار و 90 شهید استان قرار است در اوایل سال آینده برگزار شود که در این راستا توقع خاصی از قم با توجه به جایگاه شهید و شهدا از این استان و شهر می‌شود.

وی یکی از کمیته‌های ذیل این کنگره را کمیته فرهنگی و هنری دانست و ابراز کرد: تشکیل این کمیته به‌منظور مدیریت مجموعه فعالیت‌های هنری و فرهنگی است تا از همه ظرفیت‌ها بتوان استفاده بهتر صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت نصب المان‌های شهدا در سطح شهر تصریح کرد: یکی از اقدامات این کمیته استفاده از زبان هنر و گنجاندن ظرفیت‌های هنری درجای جای کنگره است، چراکه معتقدیم زبان هنر می‌تواند برای قشر مخاطب ما تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های مختلفی در رشته‌های فرهنگی و هنری قرار داشته که در قالب کمیته در کنار هم قرار می‌گیرد، یادآور شد: ظرفیت طراحی‌های مختلف و وحدت بصری در قالب المان‌های مختلف هنری پیاده می‌شود، همچنین کتاب‌های مختلفی که برای چاپ برنامه‌ریزی‌شده و رمان و داستان و فراخوان‌های فرهنگی و هنری ذیل کنگره شکل می‌گیرد.

حسینی کاشانی با تأکید بر طراحی یادمان‌های شهدا توسط شهرداری قم عنوان کرد: طراحی المان‌ها و سردیس شهدا با همراهی شهرداری قم در دستور کار قرار است و برنامه‌های مختلف دیوارنگاری و طراحی در اتوبان با هماهنگی سپاه و ارتش دنبال می‌شود و ما برآنیم مجموعه قالب‌های هنری را به کار بگیریم تا انتقال فرهنگ به‌خوبی انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: ساخت فیلم و موسیقی‌های مرتبط با کنگره دنبال می‌شود و ظرفیت مختلفی در دستگاه‌ها پای‌کار آمدند که امید است استمرار خروجی از برنامه‌های مختلف بتواند کنگره متفاوتی را از قم به یادگار بگذارد، این ظرفیت مختلف در کنار هم می‌تواند مجموعه مطالبات رهبری در مورد یاد و خاطره شهدا و کمرنگ نشدن این فرهنگ را به دنبال داشته باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار