پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر دیواندره با ظرفیت ۶۳۴۰ مترمکعب در شبانه روز و برای جمعیت ۴۲۰۰۰ نفری در حال اجرا می‌باشد.
کد خبر: ۹۱۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 07 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، در جهان کنونی موضوع دفع فاضلاب خانگی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم زیست محیطی مطرح است. به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت همواره تأکید می‌کند که لوله کشی آب شهری هنگامی اهمیت و ارزش اصلی خود را خواهد داشت که در کنار آن شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه بهداشتی فاضلاب نیز وجود داشته باشد.
در همین راستا ایجاد تصفیه خانه‌های فاضلاب با سرعت و جدیت بیشتری در دستور کار است و در استان کردستان نیز یکی از این پروژه‌ها ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شهر دیواندره است که ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ در طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب دیواندره تاکنون ۵۵ میلیارد ریال هزینه شده و تا تکمیل طرح به ۳۳۵ میلیارد ریال دیگر نیاز دارد.
فرآیند تصفیه در این تصفیه خانه هوادهی گسترده با حذف نیتروژن می‌باشد؛ ظرفیت تصفیه فاضلاب در آن ۶۳۴۰ مترمکعب در شبانه روز و برای جمعیت ۴۲ هزاری نفری شهر دیواندره ایجاد خواهد شد.
در حال حاضر  بیش از یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفر معادل ۹۶ درصد جمعیت شهرنشین استان زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند؛ در حال حاضر ۸ تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت تصفیه مجموع ۲۲۰ هزار مترمکعب در سال در کردستان فعالیت می‌کنند.  
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار