معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز گفت: محموله ۱۲ تنی چوب با گزارش همیاران طبیعت مبنی بر قطع و حمل درختان بیدخودرو در روستای آلتون علیا این شهرستان شناسایی و خودروی حامل محموله قاچاق توقیف شد.
کد خبر: ۹۱۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 07 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از ایرنا کردستان، پیمان صاحبی بیان کرد: در پی گزارش همیاران طبیعت مبنی بر قطع و حمل درختان بیدخودرو در روستای آلتون علیا، پس از هماهنگی با دادستان و فرماندهی پاسگاه انتظامی سرا، کارشناسان یگان حفاظت این اداره به همراه ماموران پاسگاه انتظامی سرا به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه پس از شناسایی محل و فرد متخلف با کمین در مسیر کامیون حامل چوب تقریبا ۱۲ تن چوب قاچاق را کشف کردیم، افزود: بالاخره خودروی حامل چوب توقیف و به پاسگاه انتظامی سرا انتقال یافت.

وی با اشاره به اینکه در اجرای ماده‌های ۴۲ و ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری پس از ارجاع پرونده به دادگستری و قاضی تعزیرات حکومتی، احکام قانونی صادر و اجرا خواهد شد، یادآور شد: به استناد ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، بریدن و ریشه کن کـردن درختان و نهال‌ها در منابع ملی شده و توده‌های جنگلی بدون موافقت سازمان جنگلبانی ممنوع است.

صاحبی اضافه کرد: به موجب ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع حمل هرنوع چوب، ذغال و هیزم در تمام نقاط کشور بدون اخذ پروانه حمــل از این اداره ممنوع است و در صورت ارتکاب، متخلف طبق قانون مجازات مرتکبین قاچاق تعقیب و مجازات خواهد شد.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سقز افزود: همچنین راننده‌ای که با وسیله نقلیه خود چوب‌های بدون پروانه را حمل کند، مجرم شناخته شده و علاوه بر مجازات مقرر از ۲ ماه تا یکسال از حق رانندگی محروم می‌شود.

وی به تمام شرکت‌ها، موسسات باربری و راننده‌ها هشدار داد، دپو، حمل و صدور بارنامه جهت حمل چوب قاچاق ممنوع بوده و در صورت مشاهده، خودرو توقیف و بر علیه راننده و موسسه صادرکننده بارنامه به عنوان اقامه دعوی به عمل خواهد آمد.

صاحبی از همیاران طبیعت و دهیاران روستا‌ها برای تلاش و همت شبانه روزی در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع این شهرستان تشکر کرد و گفت: همه ما باید در حفظ مراتع و جنگل‌های این دیار سهیم باشیم.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار