فیلم کوتاه ذبح از تولیدات مشترک برادران سامکو(سامان حسین پور و آکو زندکریمی) به تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان کردستان، انجمن سینمای جوانان سنندج جوایز بهترین فیلم بخش آسیا و بهترین کارگردانی جشنواره فیلم دانشجویی هنگ‌کنگ، را از آن خود کرد.
کد خبر: ۹۱۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 07 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان وبه نقل از خبرگزاری موج کردستان، رئیس حوزه هنری استان کردستان خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره ۲ هزار و ۵۰۳ اثر از ۱۰۴ کشور جهان حضور پیدا کردند که در نهایت فیلم کوتاه "ذبح" به کارگردانی برادران سامکو در چهار بخش؛ بهترین کارگردانی، بهترین فیلم آسیا، بهترین فیلمنامه و جایزه طلایی، نامزد دریافت جایزه شد که توانست جوایز اصلی بهترین کارگردانی و بهترین فیلم آسیا همراه با تندیس جشنواره و جمعاً مبلغ ۲۰ هزار دلار را از آن خود کند.

فیلم کوتاه ذبح داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که برای گذراندن یک زمستان سخت مجبور می‌شوند تنها دارایی خود که یک گاو است را بفروشند، اما پسر خانواده که از این تصمیم ناراحت است، گاو را فراری می‌دهد.

"ذبح" اولین تجربه مشترک نویسندگی و کارگردانی "سامان حسین پور و آکو زندکریمی" است که با نام مستعار "برادران سامکو" فعالیت هنری می‌کنند.

سامان حسین پور و آکو زندکریمی هردو فارغ‌التحصیل کارشناسی سینما هستند.

جشنواره فیلم دانشجویی هنگ کنگ دوبار به دلیل ویروس کرونا به تعویق افتاد و در نهایت به صورت آنلاین برگزار گردید. اختتامیه این جشنواره ۱۶ آبان در دانشگاه باپتیست هنگ کنگ برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار