خلیل رنجبر:
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: طرح بشری در راستای بهبود سطح آموزش سلامت و بهداشت دانش آموزان دختر با نیازهای ویژه اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸ 08 November 2020

به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از خبرگزاری مهر کردستان،خلیل رنجبر پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین آغاز اجرای این طرح که در دبیرستان با نیاز‌های ویژه گل‌ها در سنندج برگزار شد، گفت: سلامت دوره نوجوانی، نشاط و شادابی در سن بلوغ می‌تواند تضمین‌کننده سلامت فردای جامعه باشد.


وی افزود: هدف از اجرای این طرح در مدارس دخترانه دوره متوسطه برقراری عدالت در زمینه دسترسی به امکانات بهداشتی، ارتقای سلامت دانش آموزان دختر با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار است.

رنجبر با برشمردن ویژگی‌های خاص دوران نوجوانی و اهمیت سلامت جسمانی، عاطفی و روانی در این دوران برای والدین و دانش‌آموزان گفت: دختران دانش‌آموز امروز مادران فردای جامعه هستند که این خود مستلزم آموزش‌های لازم به این قشر است.

وی با اشاره به طرح بشری و اهمیت برگزاری برنامه‌هایی در زمینه بهبود وضعیت بهداشتی آموزشی دانش آموزان دختر تأکید کرد: دوران نوجوانی یک انقلاب درونی است که دانش آموزان در این دوران به تحولات جسمانی و روانی دست می‌یابند.

رنجبر اظهار کرد: با وجود ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها نسبت به مسائل رشد تربیتی و جسمی دختران، اما برخی دانش آموزان دختر دوره متوسطه به ویژه در مناطق محروم آمادگی مواجه شدن با تغییرات دوره حساس نوجوانی را ندارند بنابراین در این طرح تلاش می‌شود تا دانش آموزان با شناخت و آگاهی بهتر با دوران بلوغ آشنا شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: هدف از اجرای این طرح برقراری عدالت، ارتقای سلامت، بهداشت جسمی و روانی دانش آموزان و افزایش انگیزه دانش آموزان مناطق محروم می‌باشد.

وی افزود: اجرای مطلوب و مناسب این طرح‌ها زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا سطح بهداشت و سلامت دانش‌آموزان ارتقا یابد و برای دستیابی به این امر باید تلاش همه‌جانبه‌ای انجام شود.

رنجبر گفت: برقراری عدالت در زمینه دسترسی به امکانات بهداشتی، ارتقای سلامت و افزایش سطح انگیزش دانش آموزان دختر و ارتقای آگاهی آنان در خصوص احکام ویژه مربوط حائز اهمیت است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار