رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گزارشی از اقدامات انجام شده در این کمیسیون در سال سوم شورای پنجم ارائه کرد.
کد خبر: ۹۱۵۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 09 November 2020

به گزارش تابناک قم، مجتبی سبحانی با اشاره به عملکرد سال سوم کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: در کمیسیون خدمات شهری طی یکسال گذشته جلسات متعددی برگزار کردیم و پیگیری امور مناطق و سازمان ها را داشته ایم.
وی به بررسی عملکرد واحدهای مختلف شهرداری اشاره کرد و افزود: تحت نظارت کمیسیون هشت سازمان وجود دارد که هفت مورد از آنها بودجه بندی دارند و عملکرد آنها به طور مستمر بررسی می شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم یکی دیگر از وظایف این کمیسیون را رسیدگی به درخواست های مردمی عنوان کرد و گفت: مراجعات متعدد مردمی در خصوص عملکرد مناطق و سازمان ها در حوزه خدمات شهری داریم و برای بررسی آنها بازدید میدانی و حضور در مساجد و محلات را داریم.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های این کمیسیون پیگیری تقویت امکانات زائرپذیری شهر  قم است گفت: یکی از اقدامات کمیسیون در این زمینه در خصوص بازار کهنه و ترمیم و مرمت آن بوده تا بتوانیم آن را احیا کرده و تبدیل به بازار صنایع دستی و محلی توریستی شود که قرار است کفسازی آن انجام شده و روشنایی نیز تامین شود.

سبحانی با بیان اینکه احیا و مرمت کاروانسراها و فضاهای تاریخی شهر در دستور کار شورا است افزود: در حوزه نظم شهری نیز وانت بارهای سطح شهر و سدمعبر به حداقل کاهش یافته و دست فروشی و تکدی گری نیز به حداقل رسیده است.

وی حمایت از زنان توانمند و سرپرست خانوار شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: حدود 35 آیتم شغلی را بین این بانوان پیدا کردیم و 900 نفر نیز ساماندهی شدند و تحت 35 گروه با چهار حوزه اصلی توانمندسازی آنها انجام خواهد شد.

سبحانی با اشاره به شرایط شیوع کرونا در شهر قم گفت: بیشترین فشار بر شهر در حوزه خدمات شهری بود و روزانه حدود 750 تن زباله جمع آوری می شود که به دلیل همین مساله تفکیک زباله متوقف شد و تمام ظرفیت معدوم و دفن می شد که کار را در حوزه خدمات شهری بسیار سخت کرده بود.

وی با اشاره به مصوبات کرونایی شورای اسلامی شهر گفت: متناسب با شرایط تغسیل متوفیان کرونا و هزینه های مربوط به آن رایگان شد و فروش مقابر خانوادگی نیز با 40 درصد تخفیف و تقسیط صورت گرفت.

سبحانی تصریح کرد: حمایت از کارکنان حوزه خدمات شهری و آرامستان که مستقیم با کرونا درگیر بودند هم در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به ضدعفونی مستمر شهر توسط شهرداری افزود: قبل از سال هم 2 میلیارد تومان تخصیص خاص به شهرداری در خصوص کرونا داده شد تا اقدامات مرتبط را ساماندهی کند.

سبحانی تصریح کرد: به سازمان ها هم تاکید شده که از پیمانکاران حمایت کنند و با توجه به شرایط بد اقتصادی حمایت مالی و تخفیفات برای پیمانکاران و مستاجران هم داشته باشند.

وی با اشاره به مساله فضای سبز گفت: رویکرد ما در حوزه فضای سبز توسعه آن بوده که توانستیم به شرایط خوبی هم برسیم؛ افزایش سرانه فضای سبز شهری و توجه به کاشت درختان مثمرهم در دستور کار بوده و تمام مصوبات و بودجه بندی ها را به سمت این مساله برده ایم.

سبحانی خاطرنشان کرد: کاشت اکالیپتوس، کاج و خرزهره هم در سطح شهر ممنوع شده تا بتوانیم درختان مفید را جایگزین درختان غیرمفید کنیم.

وی بیان کرد: در کمیسیون ماده هفت هم هر زمان مجبور به قطع درختان شدیم حداقل 15 درخت جایگزین آن کاشته شده که با اولویت کاشت درختان مثمر بوده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم تقویت ایمنی بوستان ها را یکی دیگر از اقدامات عنوان و تصریح کرد: تا جایی که شده در بوستان ها و شهربازی ها با بودجه بندی مطلوب سطح ایمنی بالاتر رود و شرایط فعلی بسیار مطلوب است.
وی با اشاره به تقویت تجهیزات ایمنی و مدیریت بحران شهرداری گفت: سازمان آتش نشانی قم امروز یکی از استانداردترین شرایط را در کشور دارا است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار