وزیر نفت گفت: استان فارس اکنون جزو استان‌های پیشتاز است و استفاده از واژه «پویش سبز» برایش صدق می‌کند.
کد خبر: ۹۱۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵ 10 November 2020
به گزارش تابناک فارس: بیژن زنگنه با اشاره به اینکه ۸۶ درصد بخش روستایی استان فارس هم‌اکنون تحت پوشش گازرسانی قرار دارد و تا شهریورماه ۱۴۰۰ به این میزان ۸.۵ درصد افزوده و به حدود ۹۵ درصد می‌رسد، تصریح کرد: مجموع گازرسانی شهری و روستایی به این استان در سال ۱۴۰۰ به ۹۸ درصد می‌رسد.
 
وزیر نفت سپس در واکنش به سخنان نمایندگان و استاندار استان فارس درباره ضرورت گازرسانی به صنایع این استان اظهار کرد: گازرسانی به صنایع به دلیل تولید مستقیم و ایجاد اشتغال برای ما نیز دارای اولویت است. آقایان تربتی (مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران) و آستانه (مشاور وزیر نفت) این موضوع را پیگیری می‌کنند. امیدواریم با مشارکت صنایع استان و کمک‌هایی که ما می‌کنیم گازرسانی صنایع انجام شود و صنعتی در این استان نباشد که برای تولید و کار مشکل گاز داشته باشد.
 
زنگنه با بیان اینکه همه تلاش‌های صورت گرفته در گازرسانی از یک سو حاصل نگاه وزارت نفت و مدیریتش به توسعه یکپارچه صنعت گاز (ما نیامدیم گازرسانی کنیم و بعدش هم گاز نداشته باشیم که توزیع کنیم) و از سوی دیگر به برکت تلاش بزرگ خستگی‌ناپذیر مجاهدان گمنام ما در پارس جنوبی است، تصریح کرد: تولید گاز از میدان پارس جنوبی با افزایش ۲.۵ درصدی از روزانه ۲۸۰ میلیون مترمکعب در سال ۹۲ به ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است. این اعداد، عددهای ساده‌ای نیست و اعداد بسیار بسیار بزرگی است. کسی تا کار نکرده باشد معنای این اعداد را متوجه نمی‌شود.
 
وزیر نفت ادامه داد: راه‌اندازی ۱۷ پالایشگاه، نصب بیش از ۳۰ سکو، حفر صدها چاه، هزار کیلومتر لوله‌کشی در پارس جنوبی و... به‌خوبی و شایستگی و در شرایط سخت تحریم و بالاترین فشارها به بهره‌برداری رسید. این موفقیت بزرگی است که صنعت نفت به آن رسید و توانست گاز را تأمین کند تا اکنون ما سربلند باشیم و به رکورد روزانه هزار مترمکعب گاز خام برسیم.
 
وزیر نفت با اشاره به اینکه محیط زیست، پیمانکاران، صنایع، دولت و کل کشور از گازرسانی منتفع هستند، تصریح کرد: گازرسانی نیز سبب کاهش مصرف فرآورده نفتی و افزایش صادرات آن شده و این موضوع برای دولت  هم نفع دارد، ما اکنون چهار برابر سال ۹۲ فرآورده نفتی صادر می‌کنیم.
 
وی تاکید کرد: در موضوع گازرسانی ریالی از بودجه دولت هزینه نشده است و همه از آن منتفع شدند که این به معنای سیاست‌گذاری درست و تدوین و اجرای بند «ق» تبصره ۲ سال ۱۳۹۳ و پس از آن ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید بوده است. سیاست گذاری درست این است که همه از آن منتفع شوند و هیچکسی ناراضی نباشد.
 
زنگنه تصریح کرد: در این موضوع صدها ایده و پروژه دیگر هم وجود دارد که می‌شود انجام داد تا همه سود ببرند و هیچکس زیان نکند، صنعت کشور فعال شود، امور تولیدی کشور رشد کند، دولت درآمدش بیشتر شود و هیچ مشکلی هم برای دولت ایجاد نشود. این خیلی مهم است که از تجربه‌ای که به‌دست آوردیم همه استفاده کنند و به جلو بروند.
برچسب ها: گاز ، وزیر نفت ، زنگنه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار