معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا از دغدغه های شهرداری است گفت: فرهنگ ایثار و شهادت با نصب المان شهدا در سطح شهر ترویج پیدا می کند.
کد خبر: ۹۱۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 12 November 2020

به گزارش تابناک قم، سید امیر سامع با بیان اینکه یکی از سیاست ها و دغدغه های شهرداری هویت بخشی به فضاهای عمومی شهری، فضا سازی و زیبا سازی و... است، اظهار کرد: استفاده و احیاء و ترویج ارزش های انقلابی دینی و ملی است.

وی افزود: طرح های گوناگونی با این مضمون در سطح شهر اجرا شده که از آن جمله می شود به نصب المان شهدای انقلاب و دفاع مقدس در ایام ورود پربرکت حضرت معصومه (س) به قم در خیابان چهارمردان اشاره کرد.

معاون شهردار قم اضافه کرد: کنگره و سمپوزیومی با موضوع یادمان شهدای انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد که در ابتدا قرار بود این برنامه با حضور هنرمندان برگزار شود و در قالب فراخوانی هنرمندان برجسته از سراسر کشور به شهر قم بیایند و با حضور شهروندان این کارها طراحی و اجرا و سپس در سطح شهر نصب شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا تولید المان شهدا در کارگاه شخصی هنرمندان انجام شد، تصریح کرد: تولید المان شهدا با این روال انجام شد که گروه علمی و گروه هیات داوری به صورت مرتب از کارگاه ها بازدید داشتند.

سامع در ادامه از مشارکت خوب هنرمندان در تولید یادمان شهدا خبر داد و گفت: هنرمندان با شخصیت شهدای منتخب ارتباط گرفتند و زندگی نامه ها و مشخصات این شهدا را مورد مطالعه قرار دادند.

وی با بیان اینکه المان شهدا در یک فرایندی در حال آماده شدن است، تصریح کرد: یک شورای راهبری برای این اقدام تشکیل شده که از بزرگان و نخبگان دعوت به عمل آوردیم و کسانی که در حوزه ایثار و شهادت و دفاع مقدس مسوولیت دارند به عنوان صاحب نظر  در این زمینه نظر دادند.

معاون شهردار قم خاطرنشان کرد: به زودی در یک مراسم رسمی رونمایی از این المان ها انجام می شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار