مناسبت ماه ربیع الاول و با حضور بازرس ستاد دیه کشور:
به مناسبت ماه ربیع الاول ۱۰ زندانی جرائم غیر عمد آزاد شدند و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.
کد خبر: ۹۱۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ 12 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های کردستان همزمان ماه ربیع الاول و با کمک خیرین و ستاد دیه کشور تعداد ۱۰ زندانی جرائم غیرعمد که به دلیل بدهکاری مالی در زندان تحمل حبس می‌نمودند از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگشتند.
دکتر شمس مشاور رئیس سازمان زندان‌ها و نائب رئیس ستاد دیه کشور در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از خیرین و نیک اندیشان کردستانی گفت: شواهد حاکی از آن است که مردم خونگرم کردستان در اوج مشکلات یار و یاور نیازمندان جامعه بوده اند که آزادی این تعداد زندانی جرائم غیرعمد مهر تاییدی بر این ادعا خواهد بود.
بازرس ستاد دیه کشور، حضور مردم کردستان در حمایت از ستاد دیه را در سطح کشور کم نظیر دانست و گفت: امسال علیرغم مشکلات اقتصادی، شیوع ویروس کرونا و به طبع آن عدم برگزاری جشن‌های گلریزان در ماه مبارک رمضان، شاهد کمک بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون تومانی خیرین کردستانی به ستاد دیه بودیم که جای تقدیر و تشکر ویژه از این مردم خیرخواه را دارد.
فتحی مدیرکل زندان‌های کردستان و نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان ضمن اعلام این خبر گفت: مبلغ کل بدهی این زندانیان جرائم غیرعمد حدود ۷۰۰ میلیون تومان بود که پس از گذشت شکات از مبلغی از پول خود، در نهایت با پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض از طریق خیرین و ستاد دیه از زندان آزاد شدند.
مدیرکل زندان‌های کردستان تعداد کل زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شده از ابتدای سال جاری تاکنون را ۱۱۹ نفر اعلام نمود و اظهار داشت: مبلغ کل بدهی این تعداد زندانی جرائم غیرعمد بیش از ۲۷ میلیارد تومان بوده است.
نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه کردستان مبلغ کمک‌های بلاعوض اعطا شده برای آزادی این تعداد زندانی جرائم غیرعمد را حدود ۲ میلیارد تومان اعلام نمود و افزود: بانک‌های عامل نیز با پرداخت بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان موجبات آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را در استان فراهم نموده اند.
فتحی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این موضوع که شکات پرونده‌های زندانیان نیز ستاد دیه را در کمک به آزادی مددجویان جرائم غیرعمد یاری می‌دهند خاطرنشان کرد: در سال جاری می‌توان به نحوی شکات را از حامیان بسیار خوب ستاد دیه تلقی نمود چراکه این عزیزان با گذشت از بیش از ۱۵ میلیارد تومان از حق خود تاثیر بسزایی در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از زندان داشتند.
مدیرکل زندان‌های کردستان و نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان در پایان سخنان خود با بیان این مطلب که در حال حاضر ۲۲۰ زندانی جرائم غیرعمد در مراکز اصلاحی و تربیتی استان تحمل حبس می‌نمایند اظهار داشت: برای آزادی این تعداد زندانی جرائم غیرعمد حدود ۳۰ میلیارد تومان نیاز می‌باشد که امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم شاهد آزادسازی آنان از زندان باشیم.
لازم به ذکر است که پیش از برگزاری مراسم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، اعضای هیأت امنای ستاد دیه استان با حضور دکتر شمس بازرس ستاد دیه کشور تشکیل جلسه دادند و ضمن بررسی عملکرد ستاد دیه در سال گذشته راهکار‌های مناسب جهت بهبود فعالیت‌های این ستاد مردمی را بررسی نمودند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار