با صدور بخشنامه ریاست قوه قضائیه:
با توجه به بخشنامه ای از سوی حجت‌الاسلام رئیسی، طرح پایش و غربالگری زندانیان استان آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ 14 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های کردستان فتحی مدیرکل زندان‌های این استان اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان را گامی بسیار مهم در جهت نیل به سیاست‌های حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دانست و گفت: به موجب بخشنامه اخیر رئیس محترم قوه قضائیه، وضعیت زندانیان و تحقق اهداف اجرای حبس، رصد و پایش می‌شود.
وی گفت: در اجرای این طرح قرار است کسانی که از زندان بودنشان نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، شناسایی و برای آنان تصمیم فوری و فوق العاده اتخاذ گردد چراکه بنابر تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه نباید کسی بی جهت در زندان بماند.
مدیرکل زندان‌های کردستان در همین رابطه گفت: به موجب بخشنامه پایش وضعیت زندانیان، به بیمارانی که توانایی تحمل حبس نداشته یا افرادی که در طول یک سال گذشته هیچ ملاقات کننده‌ای ندارند یا افرادی که در موعد قانونی در خصوص ادامه بازداشتشان تصمیم گیری نشده است و یا کسانی که مستحق برخورداری از ارفاقات قانونی همچون آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات و ... می‌باشند بیش از گذشته مورد توجه و پیگیری واقع می‌شوند. در این بخشنامه ملاقات چهره به چهره قضات با زندانیان توصیه شده است.
مدیرکل زندان‌های کردستان مهمترین اثربخشی این بخشنامه را پمپاژ مهربانی و مهرورزی در سطح کشور و استان دانست و گفت: اجرای دقیق این طرح موجب خواهد شد تا زندانیان و خانواده‌های آنان این احساس را داشته باشند که در این روز‌های سخت کرونایی فراموش نشده و بلکه مسئولین پیگیر مشکلاتشان هستند.
وی در ادامه، اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان را همان اجرای عدالت و انصاف قضائی قلمداد نمود و اظهار داشت: پایش و غربالگری زندانیان زمنیه‌ای را فراهم می‌نماید تا آن دسته از زندانیانی که متنبه شده و استحقاق ماندن در زندان را ندارند با تلاش همکاران زندانبان و مساعدت مقامات محترم قضائی، مقدمات آزادیشان فراهم گردد.
فتحی این عضو شورای قضائی استان با تشکر ویژه از روسای دادگستری، دادستان ها، همکاران قضایی و زندانبانان در اهتمام جدی به اجرای سریع و دقیق این دستورالعمل گفت: پایش و غربالگری زندانیان خدمت جهادی دیگری در دوره تحول قوه قضائیه و زندان‌های کشور می‌باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار