برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کوتاه کودک و نوجوان با محوریت کتاب، کتاب‌خوانی و کتابخانه توسط محفل ادبی هگمتانه از دیگر برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای هفته کتاب و کتاب‌خوانی است.
کد خبر: ۹۱۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 14 November 2020


 به گزارش  تسنیم ، امسال بیست و هشتمین دوره کتاب و کتاب‌خوانی به دلیل شیوع بیماری کرونا با شعار «دانایی، مانایی» به‌صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می‌شود.

در این هفته قرار است هزار و ۴۸۰ برنامه مانند عضویت رایگان در روز ۲۴ آبان به‌صورت غیرحضوری و با پیش ثبت‌نام در سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی استان samanpl.ir، تمدید عضویت تمامی اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور به مدت یک‌ساله از تاریخ ۲۴/۰۸/۱۳۹۹ به‌صورت رایگان، تقدیر از برندگان، دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، برگزاری جلسه ویژه کارگاه شعر و داستان کودک و نوجوان محفل ادبی هگمتانه با حضور اعضا فعال و علاقه‌مند و شاعران برجسته کشوری و استانی، برگزاری ۱۱۰ نشست کتاب‌خوان، برگزاری ۱۴ نقد کتاب، ۷ برنامه رونمایی از کتاب، برگزاری ۶۰۰ برنامه در بخش کودک و نوجوان قصه‌گویی، کاردستی، نقاشی، نمایشگاه کتاب، جمع خوانی، نمایش عروسکی و غیره، برگزاری ۶۶ مسابقه کتاب‌خوانی، برپایی ۲۷ کارگاه کاردستی، مسابقه نقاشی، نمایشنامه خوانی، شعرخوانی، قصه‌گویی، برپایی ۱۳۰ نمایشگاه مجازی کتاب و برگزاری مراسم شاد پیمایی در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان برگزار شود.

برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کوتاه کودک و نوجوان با محوریت کتاب، کتاب‌خوانی و کتابخانه توسط محفل ادبی هگمتانه از دیگر برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای هفته کتاب و کتاب‌خوانی است.

این جشنواره در محور‌های شعر در سه بخش: بخش شاعران کودک (از ۷ تا ۱۲ سال)، بخش شاعران نوجوان (از ۱۳ تا ۱۷ سال)، بخش شاعران جوان و بزرگ‌سال (بالای ۱۷ سال) و داستان در سه بخش: بخش نویسندگان کودک (از ۷ تا ۱۲ سال)، بخش نویسندگان نوجوان (از ۱۳ تا ۱۷ سال)، بخش نویسندگان بزرگ‌سال (۱۸ به بالا) برگزار می‌شود.


تقدیر از برندگان دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و برگزاری پویش کتاب‌خوانی "۳ دقیقه با کتاب" به‌صورت مجازی از دیگر برنامه‌های بیست و هشتمین دوره کتاب و کتاب‌خوانی در استان همدان است.

افتتاح پیشخوان کتاب روستای مهدویه در ملایر، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی آنلاین حرمان هور (۲۰ آبان تا ۶ آذر)، راه‌اندازی رادیو نامک (تولید پادکست از ۲۴ آبان)، اجرای برنامه «هفت شب، هفت کتاب» باهدف معرفی کتاب توسط اشخاص حقیقی و حقوقی شاخص شهرستان در گزین، اجرای برنامه «بهار نامه» باهدف معرفی مفاخر شهرستان، برگزاری پویش کتاب‌خوانی آبان و یار مهربان با همکاری شورای شهر و شهرداری، برگزاری نشست کتاب‌خوان با عنوان سفره با طعم «کتاب ازجمله برنامه‌هایی است که در شهرستان‌های استان برگزار می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار