شهردار قم گفت: کوچه و محله‌های شهر باید به نام شهدا مزین شود و یادمان نرود اگر دورهم جمع هستیم به برکت خون شهدا است، باید قدر و منزلت خون شهدا را بدانیم و از این موضوع غافل نشویم.
کد خبر: ۹۱۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 15 November 2020

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در حاشیه رونمایی از یادمان 12 شهید سرافراز استان اظهار داشت: کار برای شهدا بسیار سخت ولی واجب است، باید محتوای نابی که شهدا برای آن راهی جبهه شدند و حماسه‌آفرینی کردند ترویج کرده و در قالب هنر به مردم عرضه کنیم.

شهردار قم افزود: رونمایی از المان شهدا کار بسیار شایسته‌ای است که سازمان زیباسازی شهرداری با مشارکت کنگره شهدای استان این اقدام را انجام دادند.

وی اقدامات شهرداری قم درزمینهٔ ترویج فرهنگ  شهادت در شهر را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: استفاده از نمادها برای هویت بخشی به شهر مورد تأکید است و المان‌های مختلفی را در شهر نصب می‌کنیم

شهردار قم با اشاره به رونمایی از 12 یادمان شهدا گفت: شخصیت‌هایی در این زمینه انتخاب شدند از شهدای انقلاب اسلامی، روحانیون و فرماندهان استان هستند که 12هنرمند برجسته کشور در این زمینه کار طراحی و تولید سردیس‌ها را انجام دادند.

سقائیان نژاد عنوان کرد: تصاویری که از شهدا داشتیم در اختیار هنرمندان قراردادیم، هنرمندان عزیز فیلم و آثار شهدا را مشاهده کرده و با شهید ارتباط برقرار کردند و با عشق و علاقه اقدام به طراحی و تولید این سردیس‌ها کردند.

وی افزود: سیره وزندگی نامه شهدا را باید مورد تا کید قرار داده و هیچ‌گاه از یاد شهدا غافل نشویم، هرچقدر فرهنگ شهادت در جامعه نشر پیدا کند برکت آن را بیشتر حس می‌کنیم.

شهردار قم بیان کرد: کوچه و محله‌های شهر باید به نام شهدا مزین شود و یادمان نرود اگر دورهم جمع هستیم به برکت خون شهدا است، باید قدر و منزلت خون شهدا را بدانیم و از این موضوع غافل نشویم.

جانشین فرماندهی سپاه قم: برنامه‌های فرهنگی و هنری برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا در قم ادامه دارد

سرهنگ محمدرضا موحد جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و باید در راستای ترویج فرهنگ شهادت اهتمام داشته باشیم.

وی بابیان اینکه کنگره ملی شهدای استان قم مانند یک موجود زنده و متحرک است، افزود: برنامه‌های فرهنگی و هنری برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا همچنان در قم ادامه دارد.

جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) بیان کرد: تألیف کتاب‌هایی در خصوص شهدای استان و دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری در دستور کار قرار دارد و امید است با حضور همه دستگاه‌های استان برنامه‌ها به‌صورت پررنگ‌تر اجرا شود.

سرهنگ موحد خاطرنشان کرد: ساخت سردیس شهدا به همت شهرداری قم و سازمان زیباسازی شهرداری و با حمایت شورای شهر انجام شد، هر برنامه‌ای که ما را به یاد شهدا بیندازد اثرگذار خواهد بود .

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار