کتاب «ڕێه‌گه‌ێ کاوه‌» (راه کاوه) اثر جلیل آهنگرنژاد که در آن به بررسی جریان‌های معاصر شعر کردی در جغرافیای کرمانشاه پرداخته و علاوه بر تحلیل این جریانات، آثار چهره‌های شاخص شعر کردی در این گستره را نقد یا بازنمایی و تحلیل کرده است، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی به چاپ دوم رسید.
کد خبر: ۹۱۶۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 15 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،آهنگرنژاد گفت: خوشبختانه چاپ اول این کتاب ظرف کمتر از یک ماه با استقبال اهالی فرهنگ و هنر روبرو شد و به فروش رفت. کاربران فضای مجازی نیز با استقبال از چاپ چنین کتابی، در معرفی آن کوشیدند و نشان دادند که جامعه‌ی ما چه در فضای سنتی و چه در فضاهای نوین مجازی، با محصولات فرهنگی ارتباطی مثبت و مقبول دارند.

وی با بیان اینکه به دلیل مشکلاتی همچون ویروس کرونا امور فرهنگی از جمله چاپ و نشر دستخوش مشکلاتی است، افزود: در ابتدا برنامه ای برای چاپ دوم کتاب آن هم در ظرف زمانی محدود نداشتم. اما خوشبختانه بنا بر استقبال و تقاضای بیشتر اهالی فرهنگ و با نظر مدیر انتشارات دیباچه، برای چاپ دوم ڕێه‌گه‌ێ کاوه‌ دست به کار شدم.

وی گفت: قرار بر این بود که چند بخش دیگر از جمله: بازنمایی آثار چند چهره‌ی دیگر، تحلیلی درباره‌ی شعر زنان و چند عنوان دیگر به کتاب افزوده شود اما فرصت بیشتری در اختیار نویسنده نبود. امیدوارم برای چاپ سوم کتاب، این فرصت فراهم گردد تا در حد توان حق مطلب را ادا کنم.

وی همچنین ادامه داد: در این چاپ ضمن بازنگری برخی از بخش‌ها و افزودن بخشی دیگر به کتاب، ایرادت تایپی محدودی که در چاپ اول وجود داشت، تا حد امکان برطرف شد.

این کتاب به بررسی جریان‌های معاصر شعر کردی در جغرافیای کرمانشاه پرداخته و علاوه بر تحلیل این جریانات، آثار چهره‌های شاخص شعر کردی در این گستره را نقد یا بازنمایی و تحلیل نموده است.

آهنگرنژاد شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار اهل شهرستان گیلانغرب است و تاکنون کتاب‌های دیگری از جمله «نرمه‌واران»(نم نم باران)، «ته‌م»(غبار)، «رووژ»(روز)، تصحیح و پژوهش حماسه کُردی، طعم روزهای نیامده و خواب‌های خانقین منتشر کرده است.

آهنگرنژاد همچنین صاحب امتیاز و مدیرمسوول هفته نامه «صدای آزادی» چاپ کرمانشاه است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار