کمبود دارو پیشکش؛
چند روزیست حین عبور از خیابان پاسداران سنندج در پیاده رو این خیابان شاهد تجمع تعداد زیادی از بیماران در پیاده رو پشت درب ورودی داروخانه هلال احمر سنندج هستیم که هم صحنه درد آوری است وهم در این شرایط کرونایی دل هر بیننده‌ای را بدرد می‌آورد و سؤالات متعددی را در ذهن افکار عمومی بوجود می‌آورد که هم مدیران هلال احمر و هم مسئولین استان وستاد کرونای استان باید جوابگو باشند.
کد خبر: ۹۱۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲ 15 November 2020
اجتماع طولانی مدت این بیماران وهمراهان آنها در پر تردد ترین خیابان سنندج در پشت درب داروخانه هلال احمر وجلوگیری از ورود آنها به داخل داروخانه جهت دریافت دارو وهمزمان عبور عابرین پیاده وشهروندان از این محل در بر گیرنده موارد وایرادات فراوان شامل عدم تکریم ارباب رجوع خصوصاً بیماران ، عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی و کمک به ایجاد تجمع و اجتماع انسانی وانتشارویروس کرونا و..... است که جهت روشن شدن موضوع به آنها اشاره می نماییم. هر چند طی مصاحبه ای که باچند تن از این بیماران وهمراهانشان داشتم ودرد دل آنها را شنیدم؛ افرادی بودند که یا خود ویا یکی از اعضای خانواده شان بیماری صعب العلاج داشته واز کمبود دارو ومشکلات تهیه آنها گله وشکایات فراوانی داشتند که از تحمل این نگارش وخوانندگان آن خارج است.
1-در بازدید از این تجمع به وضوح مشاهده کردم که مراجعین حق ورود به داروخانه را نداشته و نسخه هایشان را به یکی از کارکنان داروخانه سپرده وایشان نسخه را به پشت پیشخوان تحویل میدهد وخود بیماران وهمراهان آنها پشت درب داروخانه در محل پیاده رو منتظر میمانند. سوال اینجاست که چه تفاوتی بین کارکنان داروخانه هلال احمر وکارکنان سایر داروخانه های سطح شهر ،آزمایشگاهها ، رادیولوژیها ویا سایر کادر خدوم مراکز درمانی وبیمارستانهای استان وجود دارد که مستقیماً در حال ارایه خدمت به بیماران و حتی بیماران کرونایی بستری دراین مراکز درمانی هستند؟داروخانه هلال احمر با کدامین توجیه از ورود این بیماران ودردمندان مراجعه کننده به داخل داروخانه جلو گیری میکند ؟(در تایید این مطلب مبنی بر تجمع بیماران در پیاده رو ، دوربینهای مداربسته خود داروخانه هلال احمر شاهد ماجرا می باشند)
2- تکریم وادای احترام به ارباب رجوع خصوصاً بیماران، بزرگترین وارزشمند ترین شعاریست که هر انسانی به آن پایبند است‎. حالا چه اتفاق ناگواری رخ دادهَ است که جمعیت هلال احمر کردستان که همیشه یار و یاور وهمراه مردم در تمام حوادث و بحرانها بوده وهمواره تکریم انسانها را سر لوحه خود قرار داده وسردمدار پیشبرد اهداف انسانیست امروز به جایی رسیده که این مهم را زیر پا گذاشته وبیماران ودرد مندان مراجعه کننده به داروخانه هلال احمر سنندج را که بیشترشان از روستاهای دور ونزدیک وشهرستانهای تابعه استان هستند در این سرمای پاییزی و شرایط کرونایی پشت درب منتطر نگه میدارد.
3- همانگونه که اشاره شد در مصاحبه ای که باچند تن ازاین بیماران داشتم اکثر آنها یا خودشان ویا یکی از اعضای خانواده آنها دارای بیماریهایی مانند سرطان ، دیابت ویا سایر بیماریهای صعب العلاج دیگری بودند، اینها کسانی هستند که بیشترین فشار روحی وروانی را تحمل میکنند، به این فشارروحی و روانی؛ فشارهای اقتصادی، فشار ناشی از کمبودهای دارویی وتکمیل نبودن نسخه دارو، استرس ناشی از واگیری به بیماری کرونا در مراجعه روزانه آنها وهمراهانشان به مراکز درمانی خصوصاً برای ایشان که بقول پزشکان بیماری زمینه ای دارند و........ را نیز اضافه بفرمایید. آیا اینگونه برخوردها با این قشردردمند جامعه برای افکار عمومی جامعه قابل پذیرش است .
4- در بازدید میدانی از فضای داخلی سایر داروخانه های سطح شهر به نظر میرسد که فضای فیزیکی داروخانه هلال احمر نسبت به سایرداروخانه ها، بازتر وگسترده تر است. در حالی که تمام این داروخانه ها وحتی آزمایشگاهها وسایر مراکزی که خدمات درمانی بهداشتی وسلامت ارائه میدهند با رعایت پروتکلهای بهداشتی تکریم ارباب رجوع رادرحد واندازه خود لحاظ مینمایند. حالا چرا داروخانه هلال احمر به ( تافته جدا بافته ) تبدیل شده واز ورود بیماران به داخل فضای داروخانه آنهم در یکی از پر تردد ترین پیاده رو خیابانهای سطح شهر سنندج جلو گیری میکند؟ به راستی چه کسی پاسخگوی این سؤال است؟
این روزها رسواییهای بعضی از مسئولین ومدیران ارشد هلال احمر کشور وانتشار آن در فضای مجازی خبر بسیار ناخوشایندی برای مردم بود، هرچند نمیتوان از ذکر این مهم غافل بود که مردم ما فهیم تر ، دانا تر وعاقل تر از این داستانها بوده وهمواره در طول 41 سال بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ثابت کرده اند که هیچوقت ناکارآمدی و ناتوانی تعدادی از مدیران ناکارآمد، ضعیف و ناتوان را به حساب نظام ومسئولین ارشد آن نمیگدارند، اما نباید فراموش کرد که ادامه این روند به اعتبار خوب هلال احمر و وجهه ی مردمی آن لطمه فراوان میزند خصوصاً اینکه چند وقتی است که شاهد خبرها و اتفاقات ناخوشایندی در هلال احمر کردستان هستیم. امیدواریم که هم مسئولین عالی دولت در استان وهم مسئولین هلال احمر کشور به فکر باشند وبا اتخاذ تدابیر مناسب راه چاره مناسبی برای جلو گیری از این اتفاقات اندیشیده وگوشه چشمی به اوضاع واحوال این استان مرزی داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار