مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، در حاشیه آیین اختتامیه «هجدهمین دوره انتخاب دوسالانه ملی کتاب دفاع مقدس» که در تهران برگزار شد و استان همدان و سایر استانها نیز در این مراسم به صورت ویدیو کنفرانس حضور داشتند، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: در حوزه ادبیات پایداری رسالتی برعهده نویسندگان است که می تواند تاریخ را برای آیندگان تحلیل نماید.
کد خبر: ۹۱۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵ 16 November 2020

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: در حوزه ادبیات پایداری رسالتی برعهده شما نویسندگان است.
 
به گزارش تابناک همدان، محمد برخوردار در آیین اختتامیه «هجدهمین دوره انتخاب دوسالانه ملی کتاب دفاع مقدس» که در باغ موزه همدان به بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: در حوزه ادبیات پایداری رسالتی برعهده شما نویسندگان است.
 
وی با بیان اینکه با قلم شما رخدادها، حقایق، رویداد‌ها و حماسه‌های انکارناپذیری که در دوران دفاع مقدس رقم خورد به نسل بعد انتقال می‌دهید، تصریح کرد: این حرکت‌هایی که شما نویسندگان انجام می‌دهید و در قالب کتاب، مقاله، اسنادی که از شما یه یادگار می‌ماند به نوعی الگوسازی برای نسل بعد می‌کند و تاریخ را شما برای آیندگان تحلیل می‌کنید.

وی ضمن تقدیر و تشکر از نویسندگان ابراز داشت: شما نویسندگان می‌توانید از ظرفیت کتابخانه تخصصی بنیاد حفظ آثار استفاده کنید که بالغ بر ۹ هزار جلد کتاب در این کتابخانه موجود است.

مسئول ادبیات پایداری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: آثاری که نویسندگان به چاپ رسانده بودند برای انتخاب کتاب برتر استان در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ارسال شده است و اختتامیه آن و معرفی آثار برتر در چند روز آینده برگزار خواهد شد.

برخوردار افزود: باید فرصتها را مغتنم بشماریم و نسبت به جمع آوری خاطرات ایثار گران و خانواده معظم شهدا سرعت ببخشیم و به تعبیر مقام معظم رهبری این خاطرات ثروت ملی است و نگاه ویژه به این موضوع داشته باشیم

وی در پایان با بیان اینکه توجه ویژه نویسندگان به ادبیات دفاع مقدس می تواند نجات بخش باشد و در بزنگاه‌های تاریخی جریانات فکری جامعه رو بسازد، یادآور شد: با انتقال این فرهنگ ناب و سازنده که خود نوعی ساختار سازی است می تواند تبدیل به یک فرهنگ شود و ادبیات دفاع مقدس به تعبیری ادبیات پایداری، چنان غنا و شور نشاط و بالندگی را در خود جای داده است که می تواند جریانات فکری که باعث فعال شدن زمینه‌های فرهنگی و هنری و الگو سازی در بطن جامعه ایجاد کند.
 
هجدهمین دوره انتخاب دوسالانه ملی کتاب دفاع مقدس، در باغ موزه همدان/ نویسندگان می توانند تحلیلگر تاریخ برای نسلهای آینده باشند
 
هجدهمین دوره انتخاب دوسالانه ملی کتاب دفاع مقدس، در باغ موزه همدان/ نویسندگان می توانند تحلیلگر تاریخ برای نسلهای آینده باشند
 
هجدهمین دوره انتخاب دوسالانه ملی کتاب دفاع مقدس، در باغ موزه همدان/ نویسندگان می توانند تحلیلگر تاریخ برای نسلهای آینده باشند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار