همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، چهار کتاب «تاب‌آوری زنان»، «پزشک تاب‌آور»، «پروژه بین المللی تاب آوری» و «هنر برای تاب‌آوری» منتشر و روانه بازار شد.
کد خبر: ۹۱۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳ 17 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«محمدرضا مقدسی» یکی از مترجمان این کتاب‌ها ، تاب‌آوری را عبور موفقیت‌آمیز از شرایط نامناسب و ناملایمات روزگار توصیف کرد و افزود: انسان با خردورزی و غلبه بر چالش‌ها توانایی تعیین سرنوشت خود را دارد و شرایط بد نباید انسان‌ها را قربانی خود کند.

مدیر تیم تخصصی تاب‌اوری در انجمن ازدواج و خانواده کشور، تمدن بشری را نتیجه تعقل، حکمت، معنویت و در یک کلام رفتار تاب‌آورانه دانست و ادامه داد: اگر انسان موجود تاب‌آوری نبود با اولین چالش در زندگی از پای درمی‌آمد و نسل بشر منقرض می‌شد.

در ادامه مختصری از چهار کتاب تازه منتشر شده را می‌خوانید:

تاب‌آوری زنان: کتاب تاب‌آوری زنان نوشته «پاتریشیا اگورمن» باترجمه محمدرضا مقدسی و عفت حیدری در ۳۵۶ صفحه و قیمت ۵۵ هزار تومان توسط انتشارات جوانه رشد منتشر و روانه بازار شده است.

نویسنده در این کتاب که هفت گام را برای افزایش تاب آوری زنان ترسیم کرده است، به سه سوال اساسی در زمینه تاب آوری زنان پاسخ می دهد؛ وی روشن می سازد که زنان پس از گذراندن روزهای سخت و مشکلات ناشی از چگونه ممکن است قربانی تفکراتی نادرست می شوند.

عمده‌ترین مطالبی که در این کتاب مورد توجه است شناسایی افکار و باورهایی که مانع تاب‌آوری و توانایی زنان است و همچنین شناخت تاب آوری به عنوان سلاح کارسازی برای مقابله با مشکلات و برنامه‌ای روزانه برای تدارک و تامین تاب‌آوری مطرح شده است.

رها شدن از ذهینت های منفی، چگونگی جلب حمایت های اجتماعی و محیطی برای تواناتر شدن و توسعه تاب آوری، تاکیداتی بر الگوها و چگونگی استفاده از تاب آوری،آشنایی با منابع و ریشه های تاب آوری، توجه به ظرفیت های خانوادگی و معنایابی در بحران و خردورزی، توجه به الهامات و آیات الهی، قانونمندی و زیست معقول و نقش آن در تاب آوری و تاکید بر عفاف و صیانت از سلامت در روابط عاطفی و خودباوری و نگرش مثبت به مشکلات، از دیگر مطالبی است که در این کتاب به آن اشاره شده است.

پزشک تاب آور: حرفه پزشکی در واقع مسابقه دو استقامت (ماراتن) است. سال های سال گوش به زنگ بودن و فشارهای کاری ظاهرا بی پایان ممکن است روی سلامتی پزشکان اثر بگذارد. کتاب حاضر برای کسانی به رشته تحریر درآمده است که برای دستیابی به تعادل و نوعی معیار شادکامی میان عوامل استرس زا که به نظر می رسد سال به سال رو به افزایش است، تلاش می کند.

کتاب پزشک تاب آور راهنمای مدیریت استرس برای پزشکان و پیراپزشکان با ترجمه محمدرضامقدسی و عفت حیدری و توسط انتشارات رشد در هزار نسخه، ۱۴۸ صفحه و به قیمت ۲۵ هزار تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

پروژه بین المللی تاب آوری: پروژه بین‌المللی تاب آوری (IRP) از روش‌های متنوعی در تحقیق و پژوهش برای بررسی ابعاد زندگی کودکان و نوجوانان استفاده کرده است که به آنها در مقابله با بسیاری از چالش‌های پیشروی کمک کرده است، این پروژه جهانی به چگونگی کنار آمدن جوانان از دیدگاه سایرین در جوامع مورد مطالعه در سراسر گیتی می‌پردازد.

پروژه بین المللی تاب آوری با پژوهشگران و سازمان‌های جامعه‌محور در قاره های پنجگانه و بیش از ۲۵ جامعه محلی همکاری کرده است ؛ گزارش اصلی این پروژه بر اساس کار با کودکان و نوجوانان در یازده کشور در پنج قاره جهان و اولین مجریان آن است.

کتاب پروژه بین المللی تاب آوری باترجمه محمدرضامقدسی و جواد طلسچی یکتا توسط انتشارات سخنوران در ۹۸ صفحه و به قیمت ۳۲ هزار تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

هنر برای تاب آوری: کتاب هنر برای تاب آوری با ترجمه محمدرضا مقدسی و شقایق هاشمی شکفته توسط انتشارات پروچستا در ۶۳ صفحه به همراه یک جدول چارچوب تاب آوری، به قیمت ۳۹ هزار تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

این کتاب برای هنرمندان علاقه مند به تاب آوری توصیه می‌شود، هنرمندان و مربیانی که در حوزه های مختلف هنری مشغول بکار هستند، تا نگاهی ویژه به تاب آوری کودکان و نوجوانان، هنرجویان و فعالیت هنری در توسعه تاب آوری داشته باشند.

در کتاب هنر برای تاب آوری تکنیک و ابزارهای مورد نیاز این فعالیت های هنری معرفی شده است که می‌تواند برای والدین، معلمین، مربیان هنر، درمانگران، مشاوران و مددکاران اجتماعی، اهالی مدرسه و مهدکودک، تسهیلگران، سازمان‌های دولتی و غیردولتی که با کودکان کار می‌کنند بخصوص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موثر باشد.

تکنیک های چندگانه ای معرفی شده در کتاب هنر برای تاب آوری منبع الهام و یا تلنگری باشد به خلاقیت تسهیلگران و مربیان تا در طراحی روش‌هایی متناسب با منابع و موانع خود بهتر عمل کنند.

با توجه اینکه کتاب هنر برای تاب آوری نخستین گام در این عرصه بشمار می آید در ابتدا به تعریفی از تاب آوری و توضیحاتی در این مورد برای آن‌دسته از نوآموزان که تازه با این مبحث آشنا شده اند وعلاقه مند به مطالعه بیشتر در مورد تاب آوری و تاثیرات آن در زندگی هستند پرداخته شده است.

خوانندگان همچنین با قوانینی برای تسهیل‌گران، روشهای اعمال چارچوب تاب آوری در فعالیت های هنری، تکنیک های هنری برای هر کدام از مولفه های تاب آوری، توسعه تاب آوری از طریق هنرهای مشارکتی و چگونگی پیشبرد جلسات گروهی مطالبی است که در کتاب هنر برای تاب آوری آشنا می شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار