رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردیس گفت: پس از ۲۰ سال دو کتابخانه عمومی با نام‌ کتابخانه‌ عمومی المهدی(عج) و کتابخانه قاصدک به عنوان اولین کتابخانه کودک و نوجوان استان البرز در شهرستان فردیس افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 17 November 2020

به گزارش «تابناک البرز» سید عباس طباطبایی در حاشیه مراسم افتتاح این دو کتابخانه که هم اکنون با حضور سرپرست کتابخانه های عمومی البرز و مسؤولان شهرستان در حال برگزاریست، گفت: این دو کتابخانه به همت اداره کتابخانه‌های عمومی و همکاری مدیریت شهری فردیس و هیأت امنای مسجد جامع المهدی، با صرف اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان امروز پس از ۲۰ سال از ساخت آخرین کتابخانه در شهرستان به بهره‌برداری رسید و تا رسیدن به سرانه استاندارد کتابخانه بر اساس جمعیت موجود، به ۱۵ کتابخانه دیگر در شهرستان نیاز داریم.

رئیس کتابخانه‌های عمومی فردیس افزود: ساختمان کتابخانه المهدی(عج) با مساحتی بیش از ۲۵۰ مترمربع توسط هیات امنای مسجد جامع المهدی(عج) و دفتر امام جمعه شهرستان فردیس در اختیار اداره‌کل کتابخانه‌ها قرارگرفته که پس از تجهیز و نوسازی آماده بهره‌برداری شد.

طباطبائی با یادآوری اینکه کتابخانه قاصدک اولین کتابخانه تخصصی کودک در استان البرز است، اظهار کرد: کتابخانه قاصدک با مساحت ۱۵۰ متر مربع توسط شورای اسلامی و شهرداری فردیس بصورت حق انتفاع ۱۵ ساله در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان البرز قرار گرفته و این فضا توسط اداره کتابخانه ها تکمیل، تجهیز و آماده‎سازی شده است.

وی با اشاره به جمعیت بیش از ۶۰۰ هزار نفری شهرستان فردیس، گفت: این شهرستان تاکنون فقط ۴ باب کتابخانه نهادی داشته است و راه‌اندازی این دو باب کتابخانه می تواند بخشی از کمبود سرانه مراکز فرهنگی را جبران کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار