رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان از توقیف پنج بیل مکانیکی در همدان خبر داد و گفت: این ابزار و تجهیزات متعلق به سارقان سنگ معدنی سیلیس است که با دستور دادستان توقیف شد.
کد خبر: ۹۱۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹ 18 November 2020
به گزارش ایرنا حمیدرضا متین  اظهار داشت: عده‌ای به صورت غیرمجازسنگ از اراضی ملی روستا‌های ارزانفود و تکمه داش سنگ سیلیس برداشت می‌کردند که با هوشیاری بازرسان این سازمان و کمک یگان امداد نیروی انتظامی این تخلف متوقف شد.

او با بیان اینکه تخریب اراضی و برداشت غیرمجاز مواد معدنی در حوزه سد اکباتان همدان از معضلات و مشکلات استان محسوب می‌شود گفت: در سال‌های گذشته برخورد‌های قانونی با این متخلفان صورت گرفت و برداشت غیرمجاز سیلیس ریشه کن شده بود، اما به تازگی شاهد وقوع اینگونه تخلف‌ها هستیم. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: پرونده این متخلفان به مراجع قضایی ارسال می‌شود تا به آن‌ها رسیدگی شود. 

متین خاطرنشان کرد: سارقان سنگ سیلیس از اهالی منطقه هستند و به راحتی به معادن فوق دسترسی دارند.

او با اشاره به اینکه استخراج سیلیس نیاز به تجهیزات و ماشین آلات سنگین ندارد و فروش به کارخانه‌های سیلیس کوبی به سهولت انجام می‌شود افزود: همین عوامل موجب شیوع این پدیده مخرب شده است. 

این مسوول، توقیف محموله و ادوات، جریمه نقدی و حبس را از جمله مجازات تعیین شده برای سارقان سنگ‌های معدنی عنوان کرد و گفت: با گشت‌های بازرسی مستمر فعالیت افراد سودجو برای برداشت غیرقانونی محدود شده است. 

به گفته متین همدان حدود ۲ میلیارد تن از ذخیره ۶۰ میلیارد تنی اکتشاف شده کشور را داراست.

استان همدان دارای ۲۸۰ معدن است که سیلیس، فلدسپات، سنگ آهن، گرانیت و دولومیت سنگ‌های معدنی شاخص استان هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار