سردار سید صادق حسینی:
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: اینکه چگونه این اثرگذاری را با تولید محتوا‌های هنری و فرهنگی بتوانیم بر جامعه داشته باشیم از اهمیت زیادی برخوردار است.
کد خبر: ۹۱۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 23 November 2020
به گزارش خبرنگار تابناک در کردستان، سردار سیدصادق حسینی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی نقش رسانه در ترویج و تعمیق فرهنگ و تفکر بسیجی و ارتقای سطح سواد رسانه‌ای که به همت سازمان بسیج رسانه استان برگزار شد، اظهار کرد: فکر و عمل جامعه رسانه‌ای در استان بسیجی و در این مسیر نیز حرکت می‌کند.
وی تصریح کرد: راه‌های پیشرفت و پیشنهاد‌های سازنده از زاویه و منظر رسانه اثرگذار است.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به هدف برگزاری این جلسه اشاره کرد و گفت: ما می‌خواهیم فرهنگی که به آن معتقد هستیم را ترویج و تشریح و در جامعه نهادینه کنیم.
وی اضافه کرد: هرکس در سطح توان با تولید آثار مختلف فرهنگی، هنری و رسانه‌ای می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد.
سردار حسینی خاطرنشان کرد: اینکه چگونه این اثرگذاری را با تولید محتوا‌های هنری و فرهنگی بتوانیم بر جامعه داشته باشیم از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با بیان اینکه بیان مطالبات مردمی، ترویج ارزش‌های انقلابی و ... رسالت امروز تک تک جامعه رسانه‌ای است، گفت: ترویج خوبی‌ها، امر به معروف، فرهنگ انقلاب اسلامی و فرهنگ شهید و شهادت در جامعه امری ضروری است و هرکس بسته به توان و ظرفیت باید در این حوزه اثرگذاری داشته باشد.
سردار حسینی تصریح کرد: هرکس و یا هر وسیله و رسانه‌ای مخاطبین خاص خود دارد و باید با تولید محتوا‌های ارزشی در مسیر ترویج و فرهنگ‌سازی ارزش‌ها تلاش کند.
وی افزود: امروز با توجه به گستردگی تکنولوژی استفاده از ابزار‌های مختلفی که در لحظه اطلاعات را به جامعه تزریق می‌کنند، زیاد است.
وی تاکید کرد: خبرنگاران متعهد باید حلقه اتصال بین مسئولین و آحاد جامعه باشند و همه باید در این مسیر با مدیریت مناسب گام بردارند.
سردار حسینی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه سه‌جانبه در راستای ارتقای سطح سواد رسانه‌ای جامعه با تولید محتوا‌های غنی بین صدا و سیما، جامعه رسانه‌ای و صدا و سیما منعقد شود.
وی تصریح کرد: توسعه آموزش همگانی از اهمیت زیادی برخوردار است که در قالب تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه بین صدا و سیما، ارشاد اسلامی و بسیج رسانه استان به این موضوع پرداخته شود.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان اذعان کرد: رسانه جزء لاینفک زندگی امروزی انسان‌ها شده است، رسانه می‌تواند آینه تمام‌نمای خدمات برجسته نظام باشد رسانه‌ها باید خدمات و توانمندی‌های نظام را منعکس و هم مطالبات مردم را بیان کنند.
وی تصریح کرد: دقت، سرعت و صحت باید در اخبار مدنظر قرار بگیرد ضمن اینکه انتقاد سازنده در مورد عملکرد مسئولان از دیگر نکات مهمی است که باید مد نظر رسانه‌ها قرار گیرد تا مسئولان حاشیه امنی برای خود احساس نکنند.
سردار حسینی خاطرنشان کرد: رسانه با نقد درست عملکرد ادارات موجب پویایی در ادرات و کاهش میزان تخلفات در بدنه سازمان‌ها و ادارات خواهد شد.
وی گفت: بررسی عملکرد مدیران و به چالش کشیدن مدیران کم کار و ضعیف از سوی رسانه‌ها می‌تواند به ارتقای کارکرد نظام و حفظ ارزش‌های آن کمک کند.
سردار حسینی با بیان اینکه کارخوب مدیران باید مورد تشویق شود، گفت: مدیر کم کار هم را باید مورد انتقاد قرار داد.
وی عنوان کرد: نگاه به داخل و قدرت نرم نظام باید برجسته و سیاست‌ها و برنامه‌های دشمنان برای مردم روشنگری و ترسیم شود.
فرمانده سپاه کردستان با بیان اینکه برای همه طیف‌های سنی نمی‌توان یک نسخه و تولید محتوای رسانه داشته باشیم، گفت: برای افراد مختلف باید محتوا‌های رسانه‌ای مناسبت تولید و در قالب آن آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی از سوی رسانه‌ها صورت بگیرد.
وی گفت: تفکر و فرهنگ شهید سلیمانی باید بیش از پیش برجسته شود اینکه این شهید والامقام چه تاثیر جهانی و منطقه‌ای داشته است.
وی عنوان کرد: در حوزه فرهنگ در حال حاضر جزیره‌ای عمل می‌شود و همین جزیره‌ای عمل کردن مانع تحقق اهداف می‌شود در حالیکه همه باید با همگرایی در این مسیر گام بردارند.
وی تشکیل قرارگاه فرهنگی و رسانه‌ای در استان را ضروری خواند و گفت: باید از ظرفیت نخبگان و جوانان استفاده و به آن‌ها میدان داده شود تا بتوانند نقش آفرینی کنند.
فرمانده سپاه کردستان تصریح کرد: پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس به واسطه نقش‌آفرینی جوانان بوده است امروز نیز باید به جوانان اعتماد و زمینه نقش‌آفرینی آنان را فراهم کرد.
وی افزود: جوانان امروز توانمندتر از جوانان دهه ۶۰ هستند چرا که دانش و امکانات بیشتری در اختیار دارند دولت باید بیش از پیش به جوانان و نخبگان اعتماد کند.
سردار حسینی در ادامه پرداختن به بخش‌های مختلف بیانه گام دوم انقلاب از سوی رسانه‌ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: رسانه‌ها مباحث مختلفی که در بیانه گام دوم انقلاب آمده را مورد توجه و با پرداختن به آن زمینه تحقق این بیانه را فراهم سازند.
وی به موضوع شیوع کرونا در جهان و کشور هم پرداخت و اظهار کرد: همه باید دست به دست هم با رعایت نکات بهداشتی زمینه ریشه کن شدن این ویروس را فراهم سازیم.
وی تصریح کرد: عملکرد نظام در مقابله با ویروس کرونا عملکرد موفقی بود و در شرایطی که دنیا دچار شوک شده بود بهترین رفتار را در مقابله همه جانبه با این ویروس داشتیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار