مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: رسانه‌ها باید پیگیر دسترسی آزاد اطلاعات دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها باشند.
کد خبر: ۹۱۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ 24 November 2020

به گزارش تابناک قم، سید موسی حسینی کاشانی در خصوص قانون دسترسی آزاد به اطلاعات دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: یکی از مباحثی که در سطح وزارت در سال‌های اخیر دنبال شده است موضوع شفاف‌سازی و به‌روزرسانی اطلاعات دستگاه‌های مختلف است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین‌باره برنامه‌های جدی نسبت به زیرمجموعه‌های خود در خانواده این وزارت خانه دارد و از مرکز توسط وزارت نیز این نظارت در سطح وسیعی وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در مجموعه اجرایی کلان کشور، ابلاغ‌هایی به زیرمجموعه دولت پیرامون شفاف‌سازی و بارگذاری اطلاعات شده است دراین‌باره ارزیابی‌های دقیقی نیز وجود دارد.

حسینی کاشانی بیان کرد: در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی، آیتم‌های مختلف عمومی و اختصاصی ایجادشده که شفافیت یکی از شاخص‌های مهم آن است و امسال سازمان مدیریت استان ارزیابی‌های لازم را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: در شفاف‌سازی و ارزیابی عملکرد، همه دستگاه‌ها ملزم به ارائه کامل اطلاعات در سایت هستند و این بخش امتیاز زیادی در ارزیابی فعالیت‌ها دارد؛ ما نیز در سطح استانی این موضوع را دنبال می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد: بارگذاری اطلاعات روی سامانه‌های موجود جهت دسترسی آزاد به اطلاعات و شفاف‌سازی اهمیت زیادی دارد و بخش زیادی از مطالبات شهروندان را پاسخ می‌دهد.

وی گفت: دسترسی آزاد به اطلاعات و شفاف‌سازی، کاری نو و جدید است و متناسب با شاخصه‌های تعریف‌شده باید دنبال شود، با توجه به اینکه این طرح در سطح کلان در وزارت خانه پیگیری می‌شود و هنوز آئین‌نامه استانی تعیین نشده باید به‌طورجدی در سطح استانی نیز آن را عملیاتی کنیم.

حسینی کاشانی افزود: خوشبختانه حرکت به سمت جلویی وجود دارد و دسترسی آزاد به اطلاعات و شفاف‌سازی موجب پیشرفت و تعالی است و باید بهای بیشتری به آن داد.

وی تصریح کرد: یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی مدیران، شفافیت است و مدیران باید آن را موردتوجه قرار دهند از طرفی رسانه‌ها باید پیگیر دسترسی آزاد اطلاعات دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: رسانه زیرمجموعه ارشاد است و علاوه بر اینکه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد خود به‌عنوان رابطی میان مردم و مسئولان باید اطلاعات را به‌طور شفاف منتقل کرده و موشکافانه وارد عمل شوند و درزمینهٔ شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات به فرهنگ‌سازی بپردازد تا خروجی خوبی را از مصوبات و برنامه‌ها داشته باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار